remprobleem C2 1998

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 remprobleem C2 1998

• Maker
    Discussie
  • Advies gevraagd 😉

Sinds enkele dagen remt mijn 996 nogal vreemd.

Telkens als ik rem blijft de pedaal “plakken” en komt de pedaal met een kleine vertraging terug omhoog. Redelijk irritant want het lijkt alsof de pedaal wordt aangezogen. Soms moet ik met m’n rechtervoet de rempedaal even lichten als ik terug vertrek.

We hebben gisteren de remolie laten vervangen en het staafje van de hoofdremcilinder een beetje gesmeerd, maar het is maar een klein beetje beter… 🙁

Moet toegeven dat de kanaaltjes aan de opvangbak onder de ruitenwissers verstopt waren en de boel onder water stond, heeft dat mss er iets mee te maken?

Alle advies welkom!

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • ok ik denk dat ik het gevonden heb. De 996 van 1997 – 1999 heeft vaak last dat de batterijruimte vol water zit als de afvoeren verstopt zitten. De rembekrachtiger krijgt dan water binnen, en roest van binnen uit waardoor dit fenomeen ontstaat.

Porsche heeft dit vanaf 2000 opgelost door andere bekrachtigers te gebruiken met een andere aansluiting…

Ik heb dus een andere bekrachtiger nodig vrees ik

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.