Als ik de probleem reacties lees heb ik de indruk dat het een meer inhoudelijk compatibiliteitsprobleem is van de programmatie met de diverse browsers.
Gebruikers moeten niet ongerust zijn dat het aan hun computer ligt, het kan wel zijn dat bepaalde ingestelde veiligheidsinstellingen voor Javascript bepaalde zaken blokkeren. Het weergeven van bepaalde zaken zoals foto’s e.a. kan dan weer ander oorzaken hebben.
Daarom zou ik de webmaster of ontwikkelaar adviseren volgende zaken na te kijken.
De template is de basisstructuur voor de weergave van deze website veronderstel ik en naar ik vermoed werd met Joomla onderdelen gewerkt.
Om te komen tot een complete website werkt de template hand in hand met de content die is opgeslagen in de Joomla database of met aparte extensies die binnen Joomla zijn geïnstalleerd. Ook het juiste gebruik van CSS en JS is hier belangrijk en kan conflicten geven.
Een forum kan bijvoorbeeld zijn eigen CSS-ontwerp aandragen zonder dat de template hier invloed op heeft maar conflicten geven indien ook andere coderingen worden weergegeven. Browsers reageren dan ook verschillende op deze coderingen.
Sommige teksten en menu’s worden direct in de HTML-code gezet, dit is in schril contrast met Joomla waarbij de inhoud van de website dynamisch in het geraamte van een template wordt geplaatst.
Hierdoor is de code niet compliant met de W3C-standaarden XHTML 1.0 en CSS 2.0. Zouden er bv.in de webpagina’s zogenoemde Frontpage Extensions zitten dan conflicteren deze extensies met Joomla en introduceren verschillende veiligheidsproblemen en veel hostingproviders hebben deze extensies daarom ook bewust
uitgeschakeld.