Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Restauratie Foto’s › Restauratie 356 BT6 van 1963
- Dit onderwerp bevat 161 reacties, 45 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 3 maanden geleden door Benjelloun Youssef.
-
MakerDiscussie
-
28 februari 2013 om 18:23
Mensen die graag de restauratie volgen van wrak tot nieuw kunnen dit doen op de site van Nicolas Vercammen op Porsche Rescue 911;
De demontage van mijn 356 BT6 is bijna klaar en daarna vertrekt ie naar CCR Van Leuven voor de carrosserie.
Can’t wait until it’s ready.
Véél kijkplezier. -
MakerDiscussie
-
Even weer een update van de werken aan de 356.
pijpje nagemaakt wat van de convector naar de achterruit loopt, en even meten of het goed paste.
Daarna de bevestiging eruit geslepen en opnieuw nagemaakt, dus veel passen en meten voor een perfect resultaat.
Want veel van deze delen bestaan uit een binnen deel, een buiten deel, en daar moet dan de de plaat van de zitjes tussen.
Daarna wordt dan alles in een keer afgelast.Hieronder het eindresultaat.
Hier een foto van de achterkant die nu bijna klaar is, waar ook de nieuwe achterbalk gezet is en de nieuwe motor beplating erin zit.
Chris is nu begonnen aan de achterzijde binnenkant waar de zitjes zich bevinden om daar het nieuwe plaatwerk te maken, en daarna kan deze met de ophanging achter verbonden worden.
Foto’s daarvan volgen op korte termijn.
Onderhoudsboekje vindt je nog maar zelden. Heb wel naast certificate of title ook document van de afgelegde kilometers. Motor is reeds getest en draait verdomd goed. Kan je bekijken op de site van Porsche rescue 911. Veel plezier.
In een woord GEWELDIG mannen, nog een volger erbij, ik begrijp um helemaal, maar wat een ballen om hier voor te kiezen en mee aan de gang te gaan!!! :respekt:
Leuk ook om te lezen dat blijkbaar zelfs Cabrio Wim zenuwachtig wordt van dat exemplaar wat op dat fotootje in die sloot staat. Gekker moet het niet worden.
Ben het er 300% mee eens dat je weet wat je hebt als je alles opnieuw hebt opgebouwd. Denk zelf ook dat door de Toppertjes mechanics met originele onderdelen de auto’s in revisie wel eens beter kunnen worden dan de ouwetjes waar nog nooit ‘wat’ mee is gebeurd. Bedoel maar, bijvoorbeeld een repaint oogt toch beter dan tientallen jaren gebruiksschade en lakverwering.
Sterker nog, ik kwam hier als 911 964 WTL fettishist (ofzoiets), waarbij gelijkertijd RS, Turbo en GT tot mijn verbeelding spreekt (wordt ik warm van, van de Power). Ik wist niks van Spyder, 356, andere ouwetjes, niet eens dat ze bestonden. Maar m’n interesse is zwaar gewekt voor de OldTimers, als kijker wel te verstaan. Daar wil ik wel es naast gaan staan. Wat fijn dat je hier op zo’n wijze (op een afstandje) toch bij betrokken kan zijn. Niks verstoppertje spelen, alles in the open, van A tot Z, heftig hoor, zo is dat!
Rpeerear, heb je wel het onderhoudsboekje erbij gekregen?
Vanaf pagina 1 bijgelezen. Gaat weer plezierig lezen en kijken worden. Ik was even bang dat de witte was waar we afgelopen winter nog aan getwijfeld hebben Wim. Maar dit is wel zeker een ander exemplaar.
[quote=”cabrio wim” post=134055]Zo, alle stukken zijn binnen, dus maandag gaan we er aan beginnen.
Hier het grootste gedeelte van het nieuwe plaatwerk.
bodemplaten en lange binnendorpels hebben we ook erbij, maar staan niet op de foto.Knap werk ik volg het met plezier.
Aan de onderdelen kun je goed zien dat het een Porsche wordt haha
SuccesZo, alle stukken zijn binnen, dus maandag gaan we er aan beginnen.
Hier het grootste gedeelte van het nieuwe plaatwerk.
bodemplaten en lange binnendorpels hebben we ook erbij, maar staan niet op de foto.Dat zijn pas echte mechaniekers, die trekken hun plan en bouwen het desnoods zelf. :respekt:
Ik begrijp U volledig Wim.
Ik wou dat in België ook wat meer mogelijk was :bounce:Ik ook niet, maar wilde alleen maar aangeven dat iedereen zelf met zijn geld doet wat hij wilt.
Daarom gaf ik als voorbeeld mijn eigen Karmann Ghia, want daar word ik al door velen als zot voor verklaard dat ik dat bedrag er nu al aan gespendeerd heb.
Maar alleen al straks de gedachte dat ik aan de stoplichten sta naast zo’n petje, is voor mij al zeker het dubbele waard van wat ik nu uit gegeven heb. :happy:
Enneuhhh, bedankt voor het compliment, al komt dat onze zoon toe. 😉
“bladerunner” Zeer knap, maar ben benieuwd wat dit gaat kosten tegen dat ie af is? 😯
“cabrio wim” Ach, ik denk dat dit de eigenaar zelf moet beslissen wat je er voor over hebt. 💡
Ik bedoelde hier niets verkeerd mee Wim, ik had misschien beter geschreven “Ik wil NIET weten wat dit gaat kosten tegen dat ie af is” :coolness:
En ik vind het prachtig wat jullie kunnen en doen. :respekt:
Klopt helemaal Rocco.
Er word veel te veel enkel aan geld gedacht bij herstellingen :bounce:mijn 993 was zogezegd perfect ongevalvrij tot ik na mijn ongeval heb mogen vaststellen dat de kofferbodem gewoon met kit vasthing zelfs niet gelast was na een vorige herstelling, dat is nu allemaal professioneel hersteld en opnieuw gericht en dit is een auto die ik nu volledig kan vertrouwen … veel van die wagens wordt opgelapt voor snelle winst en en is voor een leek haast niet te zien dat er aan gerommeld is, dan kan je het beter goed en het als investering zien
Dat is ook zo Wim.
Had eerst een gerestaureerde willen kopen voor 60 K, maar bleek nadat ik gaan kijken was er nog héél wat werk aan was. Deze heb ik gekocht via een veilingsite voor een redelijk laag bedrag, maar was zeker dat hij matching numbers had en dat de werken die er aan gaan gebeuren door experts worden gedaan.
De prijzen van dit soort type wagen gaan alsmaar stijgen de volgende jaren, dus als investering zeker géén slechte zaak.
Trouwens als hij bij jullie klaar is , is hij beter dan vroeger vanuit het fabriek.
Daarna mag je mijn 912 van ’66 ook nog restaureren.
Can’t wait untill it’s ready.
Tot na mijn vakantie.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.