Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › restauratie 911 67 (origineel, 911R of 911ST)
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 5 maanden geleden door MRD-Porsche.
-
MakerDiscussie
-
24 mei 2010 om 00:21
Ik heb hier nog een 911 2.0 SWB 1967 staan.
De wagen is in slechte staat, nieuwe bodemplaten nodig, grote werken dus.
Hij is wel compleet,dus dat is al een +punt. Het enige nadeel is wel dat de motor van een 68 is.Nu wil ik de wagen binnenkort restaureren, maar wil hem eigenlijk ook wel ombouwen tot mooie 911R of 911ST.
Wat denken jullie, origineel,R of ST ?
-
MakerDiscussie
-
Axe,
als je in google ‘Heuer Mastertime’ of ‘Heuer Monte-Carlo’ ingeeeft, dan krijg je meerdere foto’s te zien.
Talitho
pm me je mailadres en ik kan je verscheidene foto’s doormailen.
Groetjes Talitho
Hier Staan er wel scheel en recaro zetels maar welke zijn het juist 😉
bedankt voor alle info!
dus nu weet ik welk stuur te zoeken.Wat de zetels betreft weet ik dat ze van een 911R door de firma Scheel zijn gemaakt. Maar weet het type zetel niet.
heeft iemand een foto van het bepaalde type voor een 911R
Bert,
je hebt gelijk, de MOMO Monza zou het meest period correct zijn.
Doch kwam de prototipo er al in de jaren 60 en zou zeker niet misstaan in een hotrod SWB. Ik heb foto’s van R3 met het prototipo wiel gemonteerd.(dit kan ook nadien zijn gemonteerd in de wagen)
Maar zoals ik al met een Amerikaan sprak, die oude race wagens hadden niet 100% hetzelfde stramien qua bouwspecificaties, elke wagen was verschillend en was niet 100% identiek.
Talito,
Er zat nooit een momo prototipo in de 1967 R. Het enige stuurwiel dat erin zat was in 1966 gemaakt door de firma Monza. Monza is in sep 1966 gefusioneerd met Gino Moretti’s firma tot wat we nu kennen als Momo.
De monza had een doormeter van 370mm, en was er vlak.
De jaren 70 onwards momo prototipos are 350mm en zijn niet zo vlak, en sja, de nieuwe momo’s hebben dus niet het juiste geoliede gevoel in het nieuwe leder
Nu ik heb al eerder gemerkt dat 95% van de zogenaamde kenners er geen kunde van hebben, maar de betaler bepaalt! Maar als je het juist will hebben, dan moet je dus voor een 370mm momo monza gaan. Beetje unobtanium but hey!
Voor de referentie:
Std swb steering wheel was 420mm diameter
Std lwb steering wheel was 400mm diameter
2.7 Carrera RS (& all 914/4 & 914/6) steering wheel was 380mm diameter
De fout die maakt dat vele mensen onwetend de 911 “ondertuurt” maken, dwz dat je geen fijne correcties kan doen door te kleine stuurwielen. Ik kocht mijn turbo met een 320mm wiel erop en ik kon het ding gewoon niet op de weg houden. Ik rijd mijn wagens graag zoals het moet, en soms moet je een beetje groter gaan om haar fijntjes in de bocht te leggen!
Vooral met de SWB is er een techniek, de zogenaamde S (Want to go right? turn left, load suspension, use the rebound, gas, turn right!), om de wagen snel te rijden. De “swedish flick” van Waldegaart is de beste demo om de wagen op de weg te houden maar ook om snel te zijn.
Zuffenhaus http://www.zuffenhaus.eu/steerin_wheel.html maakt een replica van de monza maar het mist een gaatje. Close but no cigar.
Daan van Twin Spark racing in Holland is de europese distributeur IIRC.
Anyhow, hier wellicht het enig argument voor een kleiner stuurwiel
http://www.youtube.com/watch?v=_-hXjerSPMw&feature=PlayList&p=B53E862D2C1E3E84&playnext_from=PL&playnext=1&index=19maar let even op de heftige stuur -en tegenstuur reacties dat het kleine wieltje veroorzaakt! (turn up the sound!! 😉 )
http://www.duel.nl/multimedia/video/kwalificatiespa2005
ENhttp://www.youtube.com/watch?v=inY4gPlV8YI
Groetjes,
Bert
van die mannen uit de walen had ik al gehoord. Iemand hier ervaring met die gasten?
Ik denk nog aan een mooi setje period Heuer timers:
Verder nog een oud MOMO prototipo stuurtje erin, 10.000rpm toerenteller.
Ik denk aan 7R fuchsvelgen, en nog enkele kleine details.Voor de motor, in Engeland zitten er enkele die er veel aan kunnen doen.
Hier in de Walen zit er ook eentje die regelmatig met RS motoren bezig is.
http://www.gdvdg.be/die olietank was mss idd wat te veel van het goede.
Weet niet echt goed wat ik wil 😉Enkele dingen die er zeker gaan gaan aan veranderd houden:
Scheel-Recaro Rallyzetels uit de tijd
100L tank vooraan met centrale tanklklep
rolkooi
R-style achterruitjes
R-style motordeksel
R-bumper vooraan
R-uitlaat of die die ik nog liggen heb van 914/6 GT
Wat opgefokte motor, waar ik nog een goed adres voor zoek…
Bredere Fuchsvelgen
….
Nog onderdelen die er zeker op moeten zitten?Bert,
niet te vergeten een period-correct setje Heuer timers erin en een stalen 100l tank voorin 8)
Subliem door zijn eenvoud en krachtige lijnen…
R replica’s…. ik heb met talitho gecorrespondeerd over mijn R project maar het feit is dat er bv in Engeland en de US al meer en meer R projecten rondrijden/worden gemaakt EN dat deze niet noodzakelijk FIA goedgekeurd worden (tenzij je toch al snel tegen de 40 000 euro in originele onderdelen erin zit te gooien) begint het toch al heel snel niet meer exclusief te worden. Wat je ook hebt zijn de hybriede 911’s: standaard slecht gerepareerde wagens met wat R replica opties uit de States eraan geschroeft …
Waarom het niet simpel houden? 911 67 in perfecte origele aflever staat, met een hete 2 liter motor die 160 tot 170 pk doet met enkele opties uit het 1967 Rally pack aangetikt (en aangekocht voor helaas $$$), rally zetels en harnas, rijcursus om de SWB snel en veilig te leren rijden en rijen die ketel?
Groetjes,
Bert
Ik heb enkele honderded foto’s op mijn pc staan, moet eens tijd maken om deze op mijn externe harde schijf te zetten zodat ik ze jou kan bezorgen.
Ook nog veel info over de motor ed.Stuur me een pb met wat je precies moet weten en dan probeer ik iets in elkaar te knutselen.
mooi voorbeeldje, ik wil nog verder gaan, dus met juiste motor, nog minder interieur.
Nog mooier afgewerkt, dus bvb toerenteller tot 10 000rpm, geen kofferbekleding en de juiste velgen…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.