restauratie 911 67 (origineel, 911R of 911ST)

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 restauratie 911 67 (origineel, 911R of 911ST)

• Maker
    Discussie

• porsche914orange
    Deelnemer

Ik heb hier nog een 911 2.0 SWB 1967 staan.
      De wagen is in slechte staat, nieuwe bodemplaten nodig, grote werken dus.
      Hij is wel compleet,dus dat is al een +punt. Het enige nadeel is wel dat de motor van een 68 is.

Nu wil ik de wagen binnenkort restaureren, maar wil hem eigenlijk ook wel ombouwen tot mooie 911R of 911ST.

Wat denken jullie, origineel,R of ST ?

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
      • het is nog niet voor direct hoor, eerst de juiste onderdelen zoeken.
        Uitrekenen wat totale kost zou zijn.

Ik moet eigenlijk nog veel info hebben over een 911R. Je vind er ook niet zo veel van enkel wat foto’s…
        Weet al dat hij aparte olie bijvulklep heeft als een ’72 ; grotere benzine tank, bovenaan kofferdeksel te vullen; motor??? weet niet wat er allemaal juist mee moet gebeuren.

Nog veel speurwerk dus 😆

Het zou eentje zijn om gewoon af en toe wat zot mee te doen op circuit, historic rally’s enz.

Vergeet vooral geen foto’s te maken en te posten 💡 😉

hmmm, dan is het idd beter om hem om te bouwen naar een 911R.
            Het is een normale 2.0, weet je ook een goed adres voor de motor te laten ombouwen?

Als het een R wordt ben ik nog op zoek naar wat info over het interieur, wat je nog interieur kan noemen 😉
            Wat blijft er nog in de wagen, wat moet er zo allemaal uit, ect..

Aangezien je met een korte wielbasis zit zou ik zowiezo voor de 911R gaan.
              De 911ST (1971) was een LWB, dus zou niet origineel zijn, wil je een ST bouwen, dan koop je best een LWB (mijn mening).

Als je een gewone 2.0 hebt, dan zou ik gaan voor de R (ook dan een twinplug motor met 46er webers erop.) Zit je met een S, dan is er geen discussie mogelijk en zou ik de wagen zo origineel mogelijk maken.

P.S. Als je op zoek bent naar R onderdelen, ik kan misschien helpen. Laat maar iets weten

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.