Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Restauratie Foto’s › Restauratie 911 SC – ’80
- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 9 maanden geleden door
Wim.
-
MakerDiscussie
-
19 april 2008 om 13:54
Beste forumers,
geïnspireerd door het uitstekende artikel van Cabriorob, ben ik
ook begonnen aan de restauratie van mijn SC.
De reportage op het adres hieronder toont het werk van de voorbije
week.http://www.itconstruct.be/porsche.cfm
Buiten pijnlijke handen, houd ik er veel plezier aan over om
écht te zien hoe je Porsche er aan toe is.Groeten,
Dirk
-
MakerDiscussie
-
“Al” dat roest (of eerder, dat roest tout court, is niet oneerbiedig bedoeld en zoals je zelf aangeeft is er niet teveel) is dat normaal te noemen door de leeftijd?
Of wijst dat op iets minder keurige vorige eigenaars of andere zaken?Zeer newbievraag, maar ik heb er geen flauw benul van…
Je hebt ook kleine stralers met een rubber bescherming wat je op de carrosserie drukt en her gebruik van grit, deze vermijd dat deeltjes overal naar toe vliegen. 💡
[quote=”Stef69″:27xr1td0][quote=”eenplus”:27xr1td0][quote=”cab ’88”:27xr1td0]Mocht ik U zijn dan zandstraal ik die roestplekjes in de hoeken van uw kas. De enig manier om echt tot op de plaat te gaan en diep genoeg om alle roest te verwijderen.
Ik zie dat uw carrossier met de vlam last, zet hij ook tin ipv plamuur?
Keep on the good work, ik moet de mijne ook ooit nog eens zo onder handen pakken, (later als ik tijd heb en mijn andere projecten klaar geraken).
Maar nu eerst nog een paar jaartjes bollen. 8) [/quote]Qua zandstralen is de man in kwestie nogal weigerachtig. Ik zal eens informeren naar de reden hiervoor. De verleiding is groot om plaatselijk te stralen, zeker op moeilijk bereikbare plaatsen. We zullen samen een compromis zoeken ….
Qua laswerk worden de gaatjes met tin gedicht , iets grotere gaten worden uitgeslepen en staalplaatje in gelast, las afgeslepen en direct voorzien van elastische kit. ‘t zijn ook maar een paar gaatjes. De koffer is met tin hersteld en keurig geschaafd nadien.[/quote]
nadeel van stralen is dat deze roestdeeltjes overal naar toe vliegen en overal gaan tussenzitten
en daar krijg je dan weer eerst roest
er zijn altijd plaatsen waar je niet bij kan om te reinigen, stralen, kijken, …[/quote]
Zoals uit de foto’s blijkt is er minimaal gestraald, alvast bedankt voor de input.
Dirk
[quote=”eenplus”:3672k92p][quote=”cab ’88”:3672k92p]Mocht ik U zijn dan zandstraal ik die roestplekjes in de hoeken van uw kas. De enig manier om echt tot op de plaat te gaan en diep genoeg om alle roest te verwijderen.
Ik zie dat uw carrossier met de vlam last, zet hij ook tin ipv plamuur?
Keep on the good work, ik moet de mijne ook ooit nog eens zo onder handen pakken, (later als ik tijd heb en mijn andere projecten klaar geraken).
Maar nu eerst nog een paar jaartjes bollen. 8) [/quote]Qua zandstralen is de man in kwestie nogal weigerachtig. Ik zal eens informeren naar de reden hiervoor. De verleiding is groot om plaatselijk te stralen, zeker op moeilijk bereikbare plaatsen. We zullen samen een compromis zoeken ….
Qua laswerk worden de gaatjes met tin gedicht , iets grotere gaten worden uitgeslepen en staalplaatje in gelast, las afgeslepen en direct voorzien van elastische kit. ‘t zijn ook maar een paar gaatjes. De koffer is met tin hersteld en keurig geschaafd nadien.[/quote]
nadeel van stralen is dat deze roestdeeltjes overal naar toe vliegen en overal gaan tussenzitten
en daar krijg je dan weer eerst roest
er zijn altijd plaatsen waar je niet bij kan om te reinigen, stralen, kijken, …
Ondertussen zijn er nog wat foto’s bijgekomen van de vorderingen van de voorbije 2 dagen.
Dirk
Ik volg ook graag zo’n items, altijd leuk om de verschillende onderdelen te kunnen zien zitten en als resultaat op het einde een betere wagen dan een nieuwe dankzij de moderne technieken 🙂
[quote=”porsche914orange”:3u35kr6t]knap, hoeveel Km had je porsche eigenlijk?[/quote]
De wagen heeft 235.000 Km. Alhoewel ik weinig rekening houd met de kilometers zoals de teller ze aan geeft, denk ik wel dat het redelijk correct is. Ik heb officiële facturen van de laatste twaalf jaar, met telkenmale de km. stand door de garage genoteerd, alsook een ingevuld ‘Wartungsheft” van de eerste en tweede eigenaar tot ongeveer 105.000 Km.
[quote=”Hellraiser”:2ilk383b]Mooie aanpak![/quote]
Hier sluit ik me bij aan!!!
Ik zou ‘t zelf niet kunnen, maar wel knap uitgeschreven en gedetailleerd zo.Knap kleur van wagen trouwens 🙂 P )
Die behandeling van het interieur is super! Precies nieuwe zetels geplaatst 🙂
[quote=”cab ’88”:3v5ngc5z]Mocht ik U zijn dan zandstraal ik die roestplekjes in de hoeken van uw kas. De enig manier om echt tot op de plaat te gaan en diep genoeg om alle roest te verwijderen.
Ik zie dat uw carrossier met de vlam last, zet hij ook tin ipv plamuur?
Keep on the good work, ik moet de mijne ook ooit nog eens zo onder handen pakken, (later als ik tijd heb en mijn andere projecten klaar geraken).
Maar nu eerst nog een paar jaartjes bollen. 8) [/quote]Qua zandstralen is de man in kwestie nogal weigerachtig. Ik zal eens informeren naar de reden hiervoor. De verleiding is groot om plaatselijk te stralen, zeker op moeilijk bereikbare plaatsen. We zullen samen een compromis zoeken ….
Qua laswerk worden de gaatjes met tin gedicht , iets grotere gaten worden uitgeslepen en staalplaatje in gelast, las afgeslepen en direct voorzien van elastische kit. ‘t zijn ook maar een paar gaatjes. De koffer is met tin hersteld en keurig geschaafd nadien.
Anoniem20 april 2008 om 00:39Mocht ik U zijn dan zandstraal ik die roestplekjes in de hoeken van uw kas. De enig manier om echt tot op de plaat te gaan en diep genoeg om alle roest te verwijderen.
Ik zie dat uw carrossier met de vlam last, zet hij ook tin ipv plamuur?
Keep on the good work, ik moet de mijne ook ooit nog eens zo onder handen pakken, (later als ik tijd heb en mijn andere projecten klaar geraken).
Maar nu eerst nog een paar jaartjes bollen. 8)[quote=”FlatSix”:2f5dnsr6]Mooi project, al aardig wat gedaan, zal je heel wat tijd kosten, is dit jouw eerste project of heb heb je reeds ervaring, vraag mij af hoe je hieraan begint de eerste maal. Ik wacht met ongeduld het vervolg af, veel succes.
Peter[/quote]
Qua tijd voorzie ik het volgende : 1 volle week (40 uur) voor het werk zoals het tot nu gebeurd is. Volgende week voorzie ik nog drie dagen om roest en kit te verwijderen rond alle raamstijlen, opening van de acherlichten, binnen spatborden vooraan met wat pruts in moeilijk bereikbare delen. Daarnaast zal ik de spatborden voor en achter nog voorzien van coating. Ook de bumpers voor en achter worden van grondlagen voorzien. Dit zal het werk voor de komende drie dagen zijn, hoop ik. Donderdag, vrijdag en zaterdag terug aan het werk. ‘s avonds doe ik de reiniging van al het kunststof ( verwijderen van kit in de raamrubbers, reinigen en opblinken 🙂 ) van alle kunststof delen, schroeven etc. Renovatie van zetels, reeds één gedaan, de andere doe ik morgen, kijk maar eens naar de extra foto’s.
Hoe begin je hieraan ? IMHO zeer goed inkopen van je wagen. Ik heb er 23 bekeken voor ik deze kocht . Ik wist dat de carrosserie gezond was, en heb een technisch goede wagen met een eerlijke carrosserie. Dwz een wagen waar je de krassen etc. gewoon ziet. Daarnaast moet je tijd steken in het vinden van de juiste onderdelen aan de juiste prijs. Hou rekening met een 1000 Euro aan rubbers, balgen die afbreken, voorruit die te vervangen is. Allemaal dingen die een aantoonbare meerwaarde aan het voertuig geven.
Het schuren van de carrosserie en het spuiten door de carrossier voorzie ik ook op ongeveer 40 manuren. Voor de hermontage voorzie ik eveneens 40 uur – door mij te doen. Rest nog de velgen maar dit is voor
later. Zowat 20 jaar geleden heb ik nog twee Alfa’s gerestaureerd, met heel wat minder middelen. Hoe begin je er verder aan ? Zoek een carrossier met wie je een deal kunt maken over wie het ‘domme’ werk doet en wie het echte vakwerk 🙂 //www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=17272&highlight=restauratie”>http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph … estauratie ) was zeker een bron van inspiratie. En last but not least : volharding en de wetenschap dat elke minuut die je hier aan besteed je voldoening oplevert en in de longrun bij de verkoop een aantoonbaar betere wagen. Na deze job zal ik het voertuig ook laten schatten door een erkend schatter.Tot later,
Dirk
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.