Restauratie 993

• Maker
    Discussie

• porschefabian
    Deelnemer

Hallo allemaal, voor de mensen die ook op het Nederlandse forum zitten geen nieuwe, voor de andere een korte voorstelling.
      In het verleden gestart met een 944 , na een lange pauze in Porscheland weer terug opgepakt met een 928 S4… door goede omstandigheden deze vrij snel ingeruild op een 993 en dat was voor mij de start van het echt Porsche rijden. Een klein half jaar in deze gereden en een leuke deal kunnen maken met een 996 turbo in belgie….

Helemaal blij in eerste instantie, die power onbeschrijfelijk de wegligging top , gewoon een topauto, maar voor mij toch te clinisch en te weinig gevoel, het moest voor mij toch iets luchtgekoeld zijn..
      Dus snel de turbo in de verkoop..

Dus ben ik na de korte maar krachtige uitstap naar een 996 turbo weer terug op het luchtgekoelde honk.
      En maar meteen een project ervan gemaakt.. Zoals ik de 993 in mijn gedachte heb..
      Hieronder op de link een ppaar foto,s van de start van het project.
      De auto heeft wat plaatwerk schade maar voor mijn project perfect..
      De 993 gaat omgebouwd worden naar 2S look, ( twijfel over een turbo vleugel) Het 2s spijltje in de klep geeft zo een aparte look.
      (iemand een goed(koop) adres voor een 2S setje?)
      En de auto zal een andere kleur krijgen..voorbeeldje is ook bijgevoegd..

Gaande weg zullen er nog wel dingen tevoorschijn gan komen.. maar wil met de opbouw meteen een nieuwe ophangingset eronder knallen
      schokbrekers veren fusee en stuurkogels enz enz..
      sportuitlaat….

Voor de recentste foto’s kun je kijken op
      http://fabiansalbum.mijnalbum.nl

De Schade die ik nu weer gerepareerd heb , heeft niks te maken met de schade waar ik de auto mee gekocht heb.
      helaas kwam tijdens demontage deze oude schade te voorschijn, welke gerepareerd was met een plamuur en een stucadoor.
      Nu dus gewoon origineel porsche stukken er nieuw ingelast, nu nog afwerken laatste dingen demonteren en dan kunnen de voorbak en wielkuipen in de kleur.

Afgelopen week een gloednieuw H&R schroefset gewonnen voor een nette prijs via ebay,is dus onderweg.
      Nu nog zien dat ik een H&R stabilisatorset kan scoren…
      stuurstangen compleet en fuseekogels zijn besteld.
      Iemand een goed adres voor gevlochten remslangen??
      twijfel alleen nog om de hoofdremcilinder meteen te vernieuwen, subframe gaat er nu compleet onderuit en kun je er dus gemakkelijk bij,,

Draagarmrubbers wat is het beste, origineel of misschien toch beter bv carnewall..???

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 192)
      • :up: :up: :applaus:

:up: :up: :respekt: :respekt:

Zo, dakje strak gezet, en daarna de boel dichtgeplakt..
            na een grondige ontvet sessie eerst epoxy er op en afgewerkt met grondverf.

geeft toch een lekker gevoel alles in 1 kleur te zien staan..
            Nu kan ik de wielkuipen dorpels en motorruimte afwerken met kit en coating…

daarna komt er weer een blauwmaaksessie….

[quote=”youyou” post=183414]knap dat je daar nog wijs uit raakt :coolness: :hail:[/quote]
              +1
              Klasse!

Heel proper werk geleverd :respect2: :respect2: :respect2:

:respekt: :respect2: :applaus:

knap dat je daar nog wijs uit raakt :coolness: :hail:

Beetje verder gegaan, onder dashboard weer zoveel als mogelijk de boel op zijn plek.
                      alle kabelbomen opnieuw ingetaped, wat een pleuriswerk, maar wel voldoening :mrgreen:
                      De bomen daar waar mogelijk weer op zijn plek, nieuwe bindertjes gekocht..
                      De platen onder de stoelen weer afgemonteerd. alarm verbindingen maar netjes gesoldeerd (Scotchblokjes is notdone)
                      Middentunnel schuim is nieuw, moet alleen nog gelijmd worden, en schakelpook rubber ook nieuw.
                      op de achterbank liggen de kabelbomen voor de motorruimte al klaar en pedalenmechanisme ligt gereviseerd gereed, alle bussen zijn nieuw
                      en cilinder voor koppeling nieuw.
                      De rest binnen is voor latere zorg… 😉
                      Tijdens het schoonmaken een plekje op het dak gevonden wat me niet aan staat, en toch maar even aangepakt en strak maken.
                      in het TL licht zat er een golfje in, haal ik dat niet weg, blijf ik dat altijd zijn… :salut:

[quote=”993″ post=182341]Mooi gedaan Fabian, maar heu…ik zie geen blauw op de muur of de vloer.
                        Je gaat toch niet zeggen dat je dat met de borstel gedaan hebt.
                        btw. I like the Porsche satin innerlook[/quote]

Met de juiste materialen hoeft de omgeving niet onder de lak gespoten te worden.. En is er weinig tot geen overspray.

de satin is zoals het was, dus maar getracht dit na te bootsen..

De buitenkant moet natuurlijk blinken als een ….. :think:

Mooi gedaan Fabian, maar heu…ik zie geen blauw op de muur of de vloer.
                          Je gaat toch niet zeggen dat je dat met de borstel gedaan hebt.
                          btw. I like the Porsche satin innerlook

XXX

Bedankt voor het fotomateriaal, spreekt boekdelen. Blijven posten hoor :up: :up: :up:

dank jullie wel allemaal.

Heb vandaag het cadeau weer uitgepakt.. :mrgreen:
                              Was de tape erop doen al geen leuk karwei, eraf halen was nog minder leuk.
                              maar wel een goed gevoel het zo te zien.. :coolness:

+1
                                Een nieuwe forum smurf? 😉

Hoedje af!

:applaus: ziet er netjes uit.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 192)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.