restauratieproject by Chineeske

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s restauratieproject by Chineeske

• Maker
    Discussie
  • :respect2: yes yes yes deze middag werd eindelijk de 944 geleverd, nu kunnen we aan de slag, een eerste check up van de tekortkomingen ;

– Open dak werkt niet
    – electrische bediening van het raam werkt niet aan de passagiers zijde
    – hier en daar een klein roestspotje
    – lak ernstig beschadigd door verkeerdelijk afschuren !
    – interieur ontbreken enkele drukknoppen
    – panel met bedieningknoppen dashboard gescheurd
    – verwarming aanjager werkt niet
    – koppelingsschijf stuk

De meeste tekortkomingen waren ons bekend, de motor verkeert in goede staat , geen olielekken, het is een uitdaging maar dat was de bedoeling , we hebben een goede basis om met te vertrekken, vooruit met de geit eh de Porsche !!!!

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 215)
    • Ik ben bezig met het remsysteem. Vandaag waarschijnlijk update op mijn blog.
      Maar ik vrees dat ik nog wat meer werk ga hebben.(koppakking,kleppen,koppeling) 😯

[quote=”cabrio wim” post=111300]Wat is die zwarte smurrie allemaal onder de plaat. :shock:[/quote]
        Een 944 heeft een koppeling met een rubber hart met als functie de schokken op te vangen zoals de veren in een meer voorkomende koppelingsplaat .
        Spijtige aan de 944 koppelingsplaat is dat bij stevig gebruik meestal dat rubber hart als eerste scheurt .

Wim

Wat is die zwarte smurrie allemaal onder de plaat. 😯

porschenov4002_crop.jpg

porschenov4003_crop.jpg

porschenov4004_crop.jpg
            vervolg Koppelingsschijf, vandaag zijn we er in gelukt om de koppelingsschijf vrij te maken, wat een opluchting en zie maar het was de moeite !!!
            En nu terug opbouwen maar en hopen dat het werkt hé

‘t is daarmee dat het deze week zo bliksemde , gezakker in gans Kapellen haha , good luck met de reparatie’s, met wat ben jij bezig ?

de gaskabel zit te los moet deze even aanvijzen, jaja werk genoeg maar dat maakt het leuk hé

Gij weet voorlopig nog wat doen zie ik 😀
                  Die gaskabel lijkt me zo goed te zitten ,wss zit die gewoon te los of gaat de gasklep te stroef (WD40 :respect2: )

Amai Chineeske, ook goed aan het sleutelen precies. Trek het U niet aan jong ik heb ook een hele week de heiligen in de hemel aangeroepen… Voldoende Stella en WD40 en dan komt het wel los 🙂

koppelingporscvhe003_crop.jpg

koppelingporscvhe005_crop.jpg

koppelingporscvhe006_crop.jpg

koppelingporscvhe008_crop.jpg

koppelingporscvhe036_crop.jpg
                      Vrijdag gestart met werkzaamheden aan de koppeling, Holy Christ, wat een job van het ene probleem in het andere, dank zij mijne compagnon, het verwijderen van de uitlaat ging betrekkelijk goed, maar dan het losmaken van de transmisie, bouten die muurvast zaten op moeilijk bereikbare plaatsen, de transmissie bak eruit halen was ook een wiskundig vraagstuk (mm werk).
                      Zaterdag : de koppelingbehuizing, de speecensors zaten muurvast, de bouten van de koppelings behuizing hebben ze zo goed verstopt, maat zijn los, nu nog het probleem dat de behuizing niet wil loskomen ? probleem voor morgen zondag !

porsche944oktdeel2009_crop.jpg

Vraagje voor de 944 experts ?

De gaskabel komt steeds uit het loopvlak bij het gasgeven, in het handboek van Hayens vermeld de tekening dat de gaskabel verbonden is rondom het loopvlak , bij mijn versie (zie foto) is de kabel vast gemaakt in het loopvlak zelf ?
                        vraag 1 : hoe kan ik die kabel best op zijn plaats houden ?
                        vraag 2 : is de kabel aansluiting bij mijn wagen correct aangesloten ?

porsche94420okt020_crop.jpg

porsche94420okt018_crop.jpg

Vandaag check up verder gezet en op nog enekel euveltjes gestoten, wat is met deze asbak in hemelsnaam gebeurd !!!!
                          Heb hem al effe recht getimmerd, morgen verder opkuisen, en terug aanpassen in console !

dank je, had je die 944 ook zelf gerestaureerd ?

Oei, sorry, ik heb je bedrijf wel gezien maar ik heb er niet bij stilgestaan dat jullie ook Porsche deden, ik zit regelmatig in Hulst, en ik zeker eens langs, trouwens mooie site proficiat !!!

Proficiat met de aankoop. Een 944 kan je veel plezier aan beleven, heb lange tijd pijn in het hart gehad toen ik deze verkocht had. Succes met de reparatie’s….

Wim

Proficiat met de aankoop, maar waarom ben je eens even niet tot bij ons gekomen toen je bij Serge de auto gekocht hebt.

Wij zitten daar 15 mtr van vandaan, of waren de verlichte letters CCR van 1mtr 20 op de gevel niet groot genoeg. 😉

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 215)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.