REVISIE na olielek of NIET 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 REVISIE na olielek of NIET 964

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Mijn 964 rijd super maar toch altijd een lekje olie na elke rit.
    Lek komt van pakking tussen motorblok en cilinderkoppen.
    Wat laat ik doen volledige revisie of enkel pakkingen?

    Ze zeggen dat dit een prijskaartje is tussen de 3000 en 5000 euro.
    Welk is een goede en eerlijke firma hiervoor wie raden jullie aan.
    Wie heeft hier ervaring mee.

    Groeten Peter

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • ik zou zeggen druktesten doen op de motor, neemt niet veel tijd in beslag, als deze nog goed zijn blijkt dat de motor nog goed is, en kan je wsl aan van de km-stand. Je hebt er een heleboel facturen bij. Dan zou’k gewoon de pakkingen vervangen, ik heb hetzelfde voorgehad met m’n 993. Pakkingen vervangen bij een kmstand van +/-125.000kms en nu geen enkel lekje meer te bespeuren. Man met verstand van dit alles en die bij mij dit heeft aangepakt -> Johan Dekens. Kostprijs: jouw prijs gedeeld door 10.

        Wat druppels hij zeikt nog niet .
        Geen onderhoudsboekje wel veel facturen er is zeer veel aan vernieuwd.
        Binnen en buiten heel goede staat geen roest ofzo de wagen is herspoten.
        Ikzelf heb al de rubbers vervangen en veel gepoetst hij ziet er goed uit .
        Nu is dus de motor aan de beurt.

          Ik was op de hoogte dat hij een lek had

          Lekt ie erg of wat druppels?

            [quote=”peter vdl” post=95601]
            Km stand is 83000 maar of dit klopt bij een wagen van 21 jaar weet ik niet.[/quote]

            Is er geen onderhoudsgeschiedenis bij ❓

            Verder kan de staat van het interieur en de buitenkant van de Porsche je ook een hoop vertellen over een Km-stand — en of je deze dan in twijfel moet trekken of niet :sarcastisch

              Ik was op de hoogte dat hij een lek had maar wil de wagen terug in orde krijgen.
              De aankoop prijs was dan ook gunstig.
              Km stand is 83000 maar of dit klopt bij een wagen van 21 jaar weet ik niet.
              Hij rijd wel super een rookt niet ofzo

                [quote=”peter vdl” post=95579]
                Wat laat ik doen volledige revisie of enkel pakkingen?[/quote]

                Wat is de huidige en aantoonbare Km-stand ❓

                Onder de 150 Dkm kan je “opnieuw inpakken” overwegen – ergo: alleen nieuwe pakkingen, maar daar boven zou ik het toch uitgebreider aanpakken – helemaal als je tegen de 200 Dkm (of daarboven) zit …

                Dat laatste red je MI niet voor € 5000,- 😐

                  Hallo ,
                  Ik ben peter uit heist op den berg en heb net 964 cabrio van 91.
                  Na lang zoeken toch mijn droomwagen gevonden en na een testrit was ik en
                  mijn echtgenote overtuigt dit zou hem worden onze eerste porsche.
                  Nu nog de zon en genieten maar.

                  Daarom altijd een aankoopkeuring als je geen verstand van porsches hebt. Is altijd weer een dure les.

                7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.