RIP carbonman’s spyder

Home Forum Porsche Talk RIP carbonman’s spyder

• Maker
    Discussie
  • Gisteren een gigantische waterschade gehad in mijn kelder waar mijn wagens staan. Straat riool kwam terug en 104.000 liter water binnen gehad op half uur. Resultaat Boxster Spyder en BMW total loss. Macan te herstellen.
    Water heeft 1m in de wagens gestaan en de Spyder is niet te herstellen, garage aan de lijn gehad.
    Dus mannen één Spyder minder op de meetings.
    Ben er nog steeds niet goed van…

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 58)
    • Das inderdaad een straf en jammerlijk verhaal en vermoedelijk heb je de juiste beslissing genomen. We weten natuurlijk allemaal dat die spyder terug de baan zal opkomen. De verzekeraar zal immers zijn “schade” zoveel mogelijk proberen recupereren en de wagen verkopen aan de hoogste bieder. Zo werkt het nu eenmaal.
      Toen ik vorig jaar mijn motorkoeling liet upgraden bij Resto in Nijmegen was de zaakvoerder (Michel) een 997 cabrio, die ook onder water had gestaan, aan het herstellen voor eigen gebruik. Het kan dus mogelijk wel? Misschien moet je eens bij hem informeren hoe realistisch zo’n project zou zijn?

Dit wil je niet meemaken ! Als het enige troost kan verschaffen; het gaat over een recente auto. Die zijn per definitie vrij makkelijk te vervangen en vermits je aangeeft goed verzekerd te zijn……..
        Otoh, ik heb al 30 jaar iets met schadeclaims en geloof me: ik zou nooit of te nimmer iets van enigerlei waarde onder het niveau van de openbare rioolafvoer stockeren. Al veel spullen, waaronder auto,s, in ondergrondse garages aan hun einde weten komen.

Ja, Kris heeft inderdaad al wat meegemaakt. Laat ons gewoon stellen dat hij meer dan gemiddeld al eens pech heeft gekend. 🙄
          Kris copain, herstellen is misschien toch niet de beste oplossing als er een kans bestaat dat je er later meer miserie mee kan hebben.
          Dan is uitkijken naar een Spyder Mk2 misschien nog zo geen slecht idee. Patrick (kennis) is in ieder geval zeer tevreden van de zijne.
          Keep up the spirit! groetjes Koen

Veel veel sterkte!

Hier zijn een aantal GVD’s op zijn plaats :bounce: :bounce: :bounce:

Wel :respekt: voor je reactie!

Paar dagen geleden dat ik op het forum kom en dan lees ik dit als eerste. Brrr, sterkte zeg !
                Dit wil niemand meemaken.

TDW

Ik ga hem toch ook missen, die spin…doodjammer!

@Norbocay
                    thanks
                    inderdaad, heb al ergere wateren ‘doorzwommen’ in het leven, zegswijze is wel toepasselijk :happy:
                    Leer uit deze dingen om het te vermijden en
                    look ahead!
                    Nieuw hoofdstuk in de Porsche passie…
                    Better, faster, Bigger :driver:

Carbonman
                      In mijn laatste post heb ik het bewust vermeden om het argument van “het is stoffelijke schade en er zijn ergere dingen” neer te pennen. Blijkbaar ben je, ondanks deze opdoffer, zo ingesteld dat je je materieel verlies perfect weet in te schatten tov het verlies van een geliefde of een dierbare. Hiermee bewijs je dat, ondanks de emotionele klap, dat je zeer weerbaar bent en alles op zijn ‘echte’ waarde inschat.
                      Proficiat om onder deze omstandigheden menselijke ‘ik’ te laten prevaleren over je materiele ‘ik’…
                      “Indien je met bezonnen hoofd alom beroering kunt aanschouwen, paniek en dreiging om je heen kunt aanschouwen…dan ben je een man” (Rudyard Kipling).
                      Mvgr
                      Norbocay

[quote=”bladerunner” post=236068]Pijnlijk. Ik zou voor total loss gaan, een verzopen wagen komt nooit goed.

104.000 l op een half uur via de riolering, werkte jou terugslagklep dan niet?[/quote]

Als het waterpeil zo hoog staat dat het via de inrit binnenstroomt helpt een terugslag klep niet meer. Zelfs de noodpompen die de tuin in pompten werkten perfect maar kregen het niet getrokken. Zwaarste pomp van de brandweer was 60.000l per uur dus begin maar dan…
                        Als architect hebben we alle mogelijke maatregelen getroffen voor de bouw van onze nieuwe woning, kelder is eigenlijk maar een half nivo onder maaiveld. Maar goed anders Macan ook eraan geweest. Straat riool heeft gigantisch gefaald dus de gemeente krijgt nog een klacht van mij en heel de straat…
                        We zullen gewoon moeten rekening houden met dit feit en erop anticiperen tegen volgende keer want hier kan je echt niks tegen beginnen en het gaat ook niet de laatste keer zijn vermoed ik. Volgende keer Porsches elders parkeren, heb nog opties.
                        Buiten de wagens is de schade aan de inboedel ook gigantisch met 2 dure vintage collecties volledig verwoest. Ook dit is weer een les om dergelijke waardevolle dingen hier niet meer te stockeren. Gelukkig ben ik en is alles goed verzekerd, maar het blijft pijnlijk en geld vervangt dit niet
                        Als je dan leest over dodelijke ongevallen met zwaargewonden in een ander topic, kan je dit snel relativeren…

jesus toch, veel sterkte !

Hoe erg of zwaar het afscheid ook is, best gaan voor totaal verlies!
                            Wat men ook zal veranderen of herstellen, de waterschade zal je altijd achtervolgen, denk nog maar aan de massapunten die beginnen te falen door oxidatie…. en zoals deepee al aangaf, het zijn dingen die meestal pas na maanden of jaren naar boven komen.

Sterkte Carbonman, das toch een van de grootste nachtmerries die een P liefhebber kan overkomen. Wellicht wijsheid om de ellende zo spoedig mogelijk achter je te laten door de bolides door te draaien, anders blijf je er wellicht aan herinnerd worden als ie (vermoedelijk) niet meer de oude wordt …

Pijnlijk. Ik zou voor total loss gaan, een verzopen wagen komt nooit goed.

104.000 l op een half uur via de riolering, werkte jou terugslagklep dan niet?

@ JV
                                  kelder is inderdaad een risico ondanks alle getroffen maatregelen.
                                  Hier stonden inderdaad de straten en het centrum al blank, Op minder dan een uur tijd 105.000 liter water binnen gehad, ondanks pompen, noodgeneratoren…
                                  Brandweer heeft 3u gepompt.
                                  @de rest
                                  bedankt voor de support. Het besef ‘spijbelt’ 😀 stilaan binnen dat er weinig hoop is voor de Spyder. Maar er zijn erger dingen in het leven dus nu proberen alles goed af te handelen met garage en verzekering.

In nood kent men je vrienden en heb ook veel hulp gehad van vrienden en buren. Er zijn gelukkig opties om de porsches de volgende keer veiliger te stallen bij noodweer

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 58)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.