RIP carbonman’s spyder

Home Forum Porsche Talk RIP carbonman’s spyder

• Maker
    Discussie
  • Gisteren een gigantische waterschade gehad in mijn kelder waar mijn wagens staan. Straat riool kwam terug en 104.000 liter water binnen gehad op half uur. Resultaat Boxster Spyder en BMW total loss. Macan te herstellen.
    Water heeft 1m in de wagens gestaan en de Spyder is niet te herstellen, garage aan de lijn gehad.
    Dus mannen één Spyder minder op de meetings.
    Ben er nog steeds niet goed van…

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 58)
    • Carboman
      Mijn technische kennis is te beperkt om op dit vlak raad te geven maar mijn gezond verstand zegt me dat indien je voor de optie ‘herstellen’ zou gaan, je op weg gaat voor een reis vol valkuilen en een waarvan je uiteindelijk niet weet of je goed gaat arriveren. Ik begrijp dat je in dubio zit tussen je ratio en je gevoel. Het eerste zal je waarschijnlijk doen besluiten om voor een ‘totaal verlies’ te opteren, je hart daarentegen…
      Hoeveel mensen je ook hun ‘beste’ advies willen geven toch zal jij moeten beslissen wat je gaat doen en je weet dat je in belangrijke beslissingen in je leven steeds alleen staat. Je moet momenteel doorheen een hel gaan en niemand, behalve diegenen die al iets dergelijks hebben meegemaakt, weten hoe vreselijk dit verlies aanvoelt. Het is als kiezen tussen de pest en de cholera…Ik wens je veel kracht en wijsheid toe om tot een finale beslissing te komen.
      Mvgr
      Norbocay

Op vlak van elektronica is zoiets een ramp. Dat is dan alles maar dan ook alles vervangen. Ik heb al talloze wagens gezien waar de caraudio gewoon van op geroest was. Omdat die wagens in de winter buiten stonden en niet waterdicht waren. Dus in dit geval is het een catastrofe. Zelf heb ik ooit een 928S4 verkocht die even later half is uitgebrand/kabels opgesmeuld. De eigenaar heeft die laten herstellen -duurder dan de toenmalige waarde- en de problemen bleven achteraf komen. Nooit heeft die wagen nog een deftige rit zonder problemen kunnen doen. En dat was door brandschade, water kan bijna overal doorsijpelen.

Nu als de verzekering het toch dekt dan zou ik persoonlijk voor een totaal verlies gaan. En rustig beginnen dromen over een nieuw beestje. Het blijft tenslotte een stuk ijzer en geen mensenleven. Vandaag een ramp en binnen misschien enkele maanden bij aankoop van een nieuwe droom enkel nog denkend aan de mooie herinneringen.

En geen verwijt maar nooit gesnapt waarom mensen een garage onder hun huis bouwen. Iets dat lager is dan het straat peil = een risico op water binnen te krijgen. Een van de eisen destijds bij aankoop van een bouwgrond was de hoge ligging. Alvorens ik water in mijn woning krijg staat half de gemeente en rond liggende gebieden al onder water. En elk jaar hoor je meer en meer problemen over wateroverlast. Dus ik vrees dat het steeds erger gaat worden maar nooit meer beter.

Damn, die foto met de Spyder in de garage is echt ziekmakend :puke:
          Ik heb helemaal geen ervaring met water en vocht in een auto, maar ik kan me voorstellen dat zoiets nog moeilijk goed komt. Misschien hou je na de eventuele herstelling toch nog een probleemauto over en dan is genieten ver weg me dunkt.
          Als ik jou was, zou ik (met pijn in het hart) de vergoeding nemen en uitkijken naar een nieuw project.

[quote=”carbonman” post=236051]…Graag wat advies:
            – herstellen, iemand ervaring met schadewagens door water?
            – indien hersteld, restwaarde? zit er dan nog groeipotentieel naar waarde of enkel om te gebruiken[/quote]

er is idd geen garantie dat wanneer hij terug rijdend is dit ook probleemloos zo zal blijven. ter illustratie mijn projectje (waarvoor ik nog een andere topic zal openen) of hoe een printplaat er na een tijdje uit kan zien door waterschade. deze werkt nu nog deels, maar wie weet hoe lang nog?
            herstellen zal een werk zijn van lange adem waardoor je de auto minstens 6 maanden zult moeten missen.

als hij na herstelling probleemloos is/blijft na een paar jaar, dan zie ik geen effect op de waarde in de toekomst. maar het beeld van hygroscopisch zout in je koffer en interieur, daar zal je voor heel lang aan moeten wennen.

ik zou in uw schoenen een faire schadevergoeding aannemen en er een andere mee aanschaffen.

Attachments:
            • DSC05178.JPG

Wat een ramp, dit wens ik niemand toe. Sterkte!!

vandaag de Macan GTS gaan terug halen, blij dat ik die nog heb. De schade aan de spyder is gigantisch; computers dood, kabelboom, volledig interieur en motor. Garage ziet het niet zitten te herstellen, verwachten veel problemen na herstelling met sensoren ed. willen niks garanderen. Willen technisch totaal verlies.
                Nu hij is goed verzekerd dus dat denk ik niet dat een probleem vormt. Alleen is het zo’n zeldzaam beestje waar ik zeker nog geen afscheid van wou nemen. Nu mijne makelaar vraagt wat ik wil, totaal verlies of toch aandringen op herstelling met alle risico’s, als het al te herstellen valt. Graag wat advies:
                – herstellen, iemand ervaring met schadewagens door water?
                – indien hersteld, restwaarde? zit er dan nog groeipotentieel naar waarde of enkel om te gebruiken
                Bij total loss kan ik natuurlijk nog altijd uitkijken naar de RS Mk2 ook al duurt dit nog 1,5 jaar
                graag jullie mening want door de puinzooi en het slaaptekort is het soms moeilijk om het nog helder te bekijken.
                IMG_6565.JPG.jpg

IMG_6485.JPG

IMG_6592.jpg

Pfft wat een ramp. Was dit een 987?

XXX

Onherstelbaar???
                    Medeleven voor dit verlies !

Regelrechte nachtmerrie … Sterkte!!!

:wtf: :wtf: :wtf: da meen je toch nie :bounce: :bounce: :bounce:

WTF!? Sterkte!

man man man, serieus balen …
                            🙁

Amaai, dat kan toch niet zijn :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:

Ik zou precies een 2nd opinion vragen, alles is toch te maken ?

Voor het financieel verlies is er een oplossing…de emotionele schade is niet te overzien.
                                De ‘gerustheid’ , zelfs met je wagens in een ‘veilige’ garage is voor altijd weg. Dat is psychologisch niet eenvoudig om, in de toekomst, mee om te gaan.
                                Hoewel ik het zelf ook niet zou kunnen, toch helpt het niet om je er het hoofd over te breken…je kunt de klok nooit terugdraaien en jezelf kwellen dient tot niets.
                                Ik wens je veel moed en ‘cool’ bij deze intrieste gebeurtenis.
                                Mvgr
                                Norbocay.

Ajjj da is erg.
                                  Ik hoop dat je u centen terug ziet . Dat zal toch wel !!?

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 58)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.