Roadtrip 2014

Home Forum Zeverhoekje Roadtrip 2014

• Maker
    Discussie
  • Roadtrip 2014

Ready for take off!

20140704_135423.jpg

De housesitting is standby, ik moest wel zorgen voor een bomvolle ijskast, het zwembad verwarmd tot 28 °C , 5 bakken Jupiler en een chique dineetje bij terugkomst . Dit jaar wordt ook de hond niet aan zijn vaste boom gebonden daar hij vorig jaar na tien dagen alleen, ons minstens veertien dagen niet meer bekeken heeft. Dus de hond blijft ook thuis bij de housesitters. Ook de honden van tegenwoordig hebben kuren.

Anders dan andere jaren maken we nu geen trip maar verblijven we op een vaste stek, doch de reis ernaartoe gaat wel over berg en dal.

Deze gaat 4 dagen duren tot aan de Cote d’Azur. Dit moet het ongeveer zijn. Na een week verhuizen we richting Mont Ventoux voor nog een week. Daarna terug via binnenwegen maar dit is nog niet uitgestippeld.

De valies achter op het rekje is er al terug af daar mijn vrouw vond dat we net zigeuners waren, en laat ze nu net niet met een zigeuner gelinkt willen worden. Ik zeg het niet graag, maar ze hoort het toch niet, maar ze had gelijk, het trok op niet veel en bovendien, ik zag niks in mijn achteruitkijkspiegel. Het was wel handig om het dakje er opgeplooid in weg te bergen zonder veel gedoe. Maar vrouwen weten het altijd beter, dus het zal terug moeten zoals andere jaren, opplooien, in een zak steken, de zak vastmaken,… of… andersom, bij een plotse regenbui, uitstappen, elastieken losgespen, zak (die net te klein is) openmaken, dak er uit halen, openplooien, op de wagen zetten en dan zeiknat terug plaatsnemen in de zetel.

20140704_135412.jpg

Maar enfin….t’is verlof.

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 135)
    • Binnenkort gaan we ook met de porsche naar het zuiden van frankrijk maar zal wel met de trailer zijn.
      Voor 2volwassenen en 2 kinderen valiezen zal niet lukken in de *porsche :driver:

Zal in ieder geval super zijn om daar te mogen rijden :driver: :driver: :driver:
      Ik zal jullie ook op de hoogte houden van onze uitstappen…

023.jpg

014.jpg

Het is echt genieten om jullie verslag telkens te mogen lezen, zalig

Luc & Karin
          Na regen komt zon! Geniet ervan, wij hier genieten mee!
          In ieder geval heeft de targa dus zeker al sneeuw gezien dit jaar

Net als vorig jaar is ‘t genieten van je reportage. :applaus:
            Hou het veilig!

Nog een verder fijne reis gewenst 😉

Volgens het weerrapport hier van onze hospita, en tegen deze hospita wordt niet gediscuteerd, of je moet minstens ook 150 kg wegen, zal het morgenvroeg nog regenen maar naarmate we richting Grote Sint-Bernardpas rijden zal de zon steeds meer tevoorschijn komen. Dit kan ook niet anders, volgens mij heb ik in heel mijn leven nog nooit zoveel regen gezien, dit moet ongeveer zijn zoals in de tijd dat Noah zijn ark aan het bouwen was. :think:

hey luc&karin
                  mooie reis foto’s met de targa
                  geniet er maar van
                  :applaus:
                  :drink:

Prachtig Luc maar had je beter geen winterbanden gestoken :happydance:

Dag 2: Wassen, Zwitserland

Hup Holland Hup, het heeft niet mogen zijn voor Koning Louis en zijn oranje Prinsen, en dat tegen een 2de rangsploeg die mijlenver afstaat van het Argentinië van wat het ooit geweest is, wat moeten wij, kutbelgen, daar nu toch van denken mijnheer Van der Gijp? Ik denk niet alleen, ik weet zeker dat er 22 angsthazen, zowel Hollanders als Argentijnen, op het veld stonden, angst om te winnen om dan door de Duitsers afgemaakt te worden in de finale, of verliezen en door de Brazilianen afgemaakt te worden, want die zinnen op wraak, ja, die gaan botten breken want als zij geen botten gaan breken worden gegarandeerd hun botten gebroken. Dan onze Duivels er eigenlijk stukken beter van afgekomen, zij konden tenminste direct na een mooi verlies naar huis. Eigenlijk interesseert het me geen kloten wie nu nog wint of verliest. Wij waren bij de besten met zeker en vast de mooiste supporters, nietwaar Axelle?

Eén andere ploeg kon mij ook boeien en dat waren de Zwitsers en laat het nu net dat land zijn waar we vandaag naartoe rijden.

Het is droog als we vertrekken en zo zien we tijdens de laatste kilometers door de Vogezen hoe mooi het daar wel is, terugkomen doen we nog wel eens, dat staat vast.

20140710_094203.jpg

We hebben nog geen wild gezien tot mijn vrouw plots roept,” Kijk uit, een Lynxx”. “Een Lynx??? bedoel je die kat?” “Neen, dat was een Lynx, ik weet toch wel hoe een Lynx eruit ziet zeker!” Ja, OK een Lynx dus. Zulke kleine discussies maken onze trip zo plezant, de ene keer wint zij, dan ik weer, zoals toen we een klein wegeltje indraaiden net voor de Zwitserse grens met een waarschuwingsbord. Verboden doorrit, douanecontrole, opgepast voor dit, opgepast voor dat, enz. alle mogelijke straffen zouden volgen als je hier toch doorreed. Vermits ik anders 20 km moest omrijden was ik vastbesloten om toch door te rijden. Mijn vrouw zag ons reeds geketend in Guantanamo Bay gefolterd worden toen ik het gas erop lag en gewoon doorreed. Niets te zien en we waren in Zwitserland.

Intussen regende het weer pijpenstelen en we zagen weinig van de toch wel zeer mooie wegen, perfect geasfalteerd.

20140710_120843.jpg

20140710_151500.jpg

Zo kwamen we in het schilderachtige stadje Willisau, of zoiets, terecht waar alles gesloten was behalve een bar. Daar een lekker pintje en een wijntje besteld en de waardin vertelde ons dat Willisau wereldberoemd, en ver daarbuiten, was voor een speciaal koekje. Of ik dan zo een koekje kon bestellen? Nee, daarvoor moet je bij de bakker zijn maar die is gesloten. Het wereldberoemd, en ver daarbuiten, bekende koekje zal voor mij altijd een geheim blijven.

20140710_152317.jpg

Het is 10 juli 2014, hoogzomer , of dat zou het moeten zijn want via verschillende mooie routes en passen rijden we richting Sustenpas, die moeten we nog over tot aan onze bestemming. Aan het begin staan waarschuwingsborden dat er sneeuw ligt, ja dat zal wel. We rijden er over, mijn besluit staat vast. Een winters landschap in putteke zomer, ik heb het nog niet meegemaakt maar het bestaat dus wel. Gisteren was die Sustenpas zelfs afgesloten wegens de hevige sneeuwval ,verteld onze hospita ons, gelukkig niet vandaag, anders moesten we 100 km omrijden.

20140710_170356.jpg

20140710_170703.jpg

20140710_171028.jpg

We geraken zonder problemen over de pas en bereiken onze bestemming waar we binnen, hoe kan het ook anders want het regende nog steeds, een lekker pintje en een wijntje bestellen.

Tot morgen.

dit is echt genieten :first:
                        nog anderhalve week en ik ben ook met de *porsche weg, rondreis in Italië :lekker: :driver:

Bedankt om dit te delen, leuk om te lezen :respekt:
                          Veel plezier 😉

have fun ! ook een beetje jaloers… neen, maak daar ‘ERG jaloers’ van. Ben 4 weken geleden op lang weekend vertrokken en was zoooo geweldig. Deel foto’s eh !

fluelapas.jpg

tankstation.jpg

stelvio_2014-07-10.jpg

Fantastisch verslag :first:
                              geniet van jullie vakantie :driver:

Mooie start :up:

Zit momenteel in de Provence, maar met de Audi DD :bounce:
                                  Als ik jouw verslag lees :lekker:
                                  Maar een vakantiewoning huren en met 3, die bagage krijg ik er nog in geen 100 jaar in :what:
                                  Veel plezier verder en laat ons meegenieten ❗

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 135)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.