rollende banden

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen rollende banden

• Maker
    Discussie
  • Hallo forumleden.

Op mijn *porsche liggen Michelin Pilot Sport bandjes. Wat me opvalt én meteen mijn vraag is :

het verschil in rolgeluiden op asfalt en op betonbanen is enorm. Een decibelmeter heb ik niet maar ik zou durven beweren dat op beton de decibels verdubbelen. Op mijn vorige *porsche lagen Bridgestone Potenza en ik kan me niet herinneren dat het verschil bij deze zo groot was.
    Iemand andere ervaringen ?
    Alvast bedankt,
    Ciao,
    Luc

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Hier ook de opmerking gemaakt in het weekend, op een betonnen wegdek maken de Michelin banden toch wel redelijk wat rolgeluid.

Heb echter geen ervaring met andere bandenmerken op de P.

Ps: bandjes liggen er nog maar 1000 km op, of de slijtage van de banden hier dan een grote invloed op heeft betwijfel ik toch :popcorn:

Geeft slijtage aan banden méér lawaai. Wist ik niet 😳 😳

ciao,
        Luc

Ik HAD vooraan Pilot Sport liggen en achteraan P-Zero op mijn 4s en het lawaai/gezoem was om gek te worden op sommige wegen. Dacht zelfs dat mijn lagers naar de kl waren.
          Het lawaai kwam wel voornamelijk van achter.
          Toen ze alle 4 vervangen door Continental Sportcontact 2 en alles opgelost !
          Mogelijk had het iets te maken dat ze bijna versleten waren maar 2mm profiel hadden ze toch nog zeker.

Moet zeggen dat ik momenteel ook Michelins Pilot Sport liggen heb en zijn kwa geluid toch ongeveer gezelfde als de vorige banden die ik had, zijnde Pirelli’s P Zero. :salut: :salut: :salut:
            Bridgestone heb ik nog niet mee gereden dus kan daar niet mee vergelijken :coolness: :coolness: :coolness:

Wim

Wel on topic blijven heren, anders gaan we die andere kant op waar het zo dikwijls naar toe gaat. 😉

Dus vraag van topic starter respecteren en daarop antwoord geven.

Wij kwamen tot de vaststelling dat het aan de grens met GH Luxemburg stopt met vriezen 🙂 althans, dat blijkt uit het mooie, vrijwel perfect onderhouden wegennet.
                Evenmin is daar vrachtvervoer …
                Kortom, op Luxemburgse wegen is het heerlijk toeren (en met de super 98 aan 1,403 eur nog heerlijk tanken ook!).

Heaven zou ik Nederland nu niet echt noemen ruzie 😆 😆
                  Buiten de wegen dan. Het verschil tegenover onze Belgische wegen is enorm.
                  Daarenboven; als Belg schaam ik me zelfs over de erbarmelijke staat van ons wegennet.
                  Enige jaren geleden trokken wij rond op Sri Lanka. De wegen daar deden me aan de onze denken.
                  Als je dan ziet hoeveel wegentax er jaarlijks wordt gestort :ass: :ass: :ass: :ass: :bounce:
                  Ciao,
                  Luc

[quote=”cabrio wim” post=139392]Vooral op de baan van Antwerpen naar Eindhoven, dan lijkt het wel of ik een geheel nieuwe auto heb als ik daar de grens van beton naar zoab passeer. ;)[/quote]

Op dit stuk inderdaad ENORM merkbaar! 😯
                    Daarnet nog over gereden van Antwerpen richting Eindhoven…
                    Heaven is a place in Nederland… 😉 😆

Ik heb dezelfde banden (N3) maar heb er slechts 1000 km mee gereden.
                      Geen opmerkingen over geluid.

Wim

Met wat voor auto ik ook op de Belgische wegen ga, en die hebben allemaal een ander merk eronder, maar zodra ik in Nederland kom is het geluid inderdaad een stuk rustiger.

Vooral op de baan van Antwerpen naar Eindhoven, dan lijkt het wel of ik een geheel nieuwe auto heb als ik daar de grens van beton naar zoab passeer. 😉

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.