Rossi Italiani. (even geen Porsche)

Home Forum Zeverhoekje Rossi Italiani. (even geen Porsche)

  • Dit onderwerp bevat 225 reacties, 52 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door Wim.
  • Maker
    Discussie

  • Wim

      :think: :think:

      Tot laters………..ben nu even weg.
      Maar niet voorgoed hoor, blijf jullie altijd trouw. :mrgreen:

    15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 225)
    • Wim

        Na een tijdje weer eens iets kunnen doen aan de Ferrari.
        Buiten de kleinste stukjes zoals spiegels, deurknopjes rooster boven motor en koplampen is alles gespoten.


        Kunnen we nu alle mat zwarte delen behandelen en terug beginnen met opbouwen.
        Heb meeste van originele spullen al binnen, dus als laatste gaat het nieuwe achterruit erin en de distributieriem erop.

          Dat heb je met die oceaan en al dat zout hé :happy:

            Dat heb je met die oceaan en al dat zout hé :happy:

              Een Amerikaan die tot in de UK geraakt is? :mrgreen:

                Een Amerikaan die tot in de UK geraakt is? :mrgreen:

                  ‘t Is dan wel gene “Rossi” en er is een beetje werk aan maar toch :think:

                  IMG_0530.JPG

                    ‘t Is dan wel gene “Rossi” en er is een beetje werk aan maar toch :think:

                    IMG_0530.JPG

                    F

                      Had ik inderdaad al gelezen dat die motor er zo snel uit kan maar ik hou er niet van om een ganse motor te moeten hanteren. Ik heb trouwens geen ‘giraf’ maar enkel een 4-palen hefbrug dus dat zou het allemaal moeilijk maken. Da’s natuurlijk het verschil tussen professionals en hobbyisten hé :drink:

                      F

                        Had ik inderdaad al gelezen dat die motor er zo snel uit kan maar ik hou er niet van om een ganse motor te moeten hanteren. Ik heb trouwens geen ‘giraf’ maar enkel een 4-palen hefbrug dus dat zou het allemaal moeilijk maken. Da’s natuurlijk het verschil tussen professionals en hobbyisten hé :drink:

                        Wim

                          😆 😆 die motor is er op 1,5 uur uit. :happydance: :happydance:

                          Had ik al eerder geschreven in dit draadje dat dit een eitje was, en dit makkelijker is dan bij welke Porsche ook.
                          En dan heb je er gelijk alles uit, dus makkelijker om aan te werken voor je hem terug plaatst.

                          Alleen als je ziet waar de koppeling zit, moet je niks voor onderuit halen en kun je zo bij.
                          Wel gevoelig punt als er eens eentje in je kont duikt. :think:

                          F

                            Ne mens zou gelijk zin krijgen om ook zo’n speelgoedje in huis te halen (moesten ze niet zo duur zijn) :bounce:
                            Blijft een droomwagen voor mij, maar dat de motor er telkenmale uit moet om de nodige riemen te vervangen gaat me wat te ver. Ze hadden beter de Porsche 3.2 motor in die Ferrari gelegd dan had ik niet getwijfeld :mrgreen:

                            Wim

                              Het is tevens bijna niet te geloven, maar tot op heden nergens zware roest ontdekt.
                              Ook weer niet op of in de deuren.

                              De stroomdraad die in de deuren loopt zit op een centrale stekker , en pak je als je de componenten los gemaakt hebt er zo uit.
                              Kan misschien doordacht zijn omdat italianen niet graag hard of veel werken, maar moet eerlijk toegeven dat hier wel over nagedacht is.

                              Misschien kunnen jullie de foto’s nog herinneren van mijn Porsche en wat daar allemaal moest gebeuren voor die kaal was. :sleep:

                              Wim

                                Deuren staan nu geschuurd, en klaar om te gaan afwerken.

                                Wim

                                  Daarna kun je in 1 keer het gehele mechanisme met raam e.d eruit nemen.

                                  Slot moet je dan wel eerst even loskoppelen, maar zit met snel sluiting vast.
                                  Daarna heb je gewoon in 1 x een lege deur.
                                  De tijd om een deur te demonteren op deze manier bedraagt nog geen 30 minuten.

                                  Wim

                                    Hier nog even een verslag, en niet om Porsche af te kraken. 😳
                                    Maar deze week begonnen aan de deuren en moet zeggen dat er weer goed nagedacht is over het dè en monteren straks van de componenten.
                                    Als de deur compleet in elkaar zit, doe je het raam naar beneden.

                                    Dan de deur omdraaien en 8 bouten M8 los draaien.

                                  15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 225)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.