RS oliekoeler

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 RS oliekoeler

  • Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal ! Ik ben van plan ben om van mijn 911SC 3.0 coupé bj.’80 ,die ingeschreven staat als oldtimer ,de bumpers te vervangen door “RS look” bumpers model ’74. Zou het dan misschien te overwegen zijn om de originele oliekoeler ,die nu voor het rechter voorwiel zit , te vervangen door een oliekoeler ,type RS,vooraan ?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • [quote=”nine-eleven”:3difbczo]Ik heb de site van Jan Van Elderen ook al eens bezocht, en ik moet zeggen: zeer mooie 911 RSR!! Wat de oliekoeler betreft heeft het mijns inziens weinig zin deze vooraan te plaatsen bij een originele motor. Voor een goed exemplaar ben je toch rap 1000 Euro kwijt. Een luchtgeleiding van de voorste opening naar de originele oliekoeler aan het voorwiel is goedkoop en doeltreffend. Maar ik weet het: het bloed kruipt soms waar het niet gaan kan en wil je kost wat kost de ‘real look’… 😉
      ps: ga je ook de wielkasten verbreden? of hou je het gewoon op een smalle kas met rsr-bumpers?[/quote]

      Ik hou het gewoon op een smalle kas met rsr-bumpers.
      Dat van die luchtgeleiding lijkt me alleszins een goed idee dat ik zeker wel zie zitten, bedankt voor die tip !

        dat van die rubber klopt inderdaad, ik heb die rsr spoiler en er is niemand die de rubber nog maakt, Van Zweeden zou een 2-hands liggen hebben voor 300 euro maar dan wacht ik liever nog wat, zal wel iemand ooit op het idee komen om deze te gaan produceren, er is nochtans redelijk vraag naar 😯

          Ik heb de site van Jan Van Elderen ook al eens bezocht, en ik moet zeggen: zeer mooie 911 RSR!! Wat de oliekoeler betreft heeft het mijns inziens weinig zin deze vooraan te plaatsen bij een originele motor. Voor een goed exemplaar ben je toch rap 1000 Euro kwijt. Een luchtgeleiding van de voorste opening naar de originele oliekoeler aan het voorwiel is goedkoop en doeltreffend. Maar ik weet het: het bloed kruipt soms waar het niet gaan kan en wil je kost wat kost de ‘real look’… 😉
          ps: ga je ook de wielkasten verbreden? of hou je het gewoon op een smalle kas met rsr-bumpers?

            [quote=”porschke”:7w4mp8ua]foto’s mogen altijd vooral model 3.0RS, die zie je ook zoveel niet; maar moest daar geen whale-tail op ipv ducktail?[/quote]

            Daar werd inderdaad meestal een whale-tail op gezet .Goed opgemerkt dus. Toch werden die ducktails soms ook nog gebruikt .

            Om enkele redenen gaat mijn voorkeur naar die ducktail; 1) Zo een whale-tail in perfecte staat (en kompleet met roosterkes )is niet makkelijk te vinden 2)Aan die ducktail is geen rubber. Nu staat er nog een turbo-spoiler op met een slechte rubber, die rubber vervangen kost rond de 500 Euro. Gedaan dus met dat rubber.3) ik vind die ducktail ook wel iets hebben maar dat is kwestie van goesting .
            Al de originele stukken hou ik wel bij, niets gaat weg.

              foto’s mogen altijd vooral model 3.0RS, die zie je ook zoveel niet; maar moest daar geen whale-tail op ipv ducktail?

                [quote=”porschke”:2goyxbm9]heb je al foto’s van de rs-look? ervaringen mogen ook altijd meegedeeld worden :wink:[/quote]

                Mijne SC3.0 staat nu nog origineel . Gaat in maart naar een carrossier voor nodige herstellingen ( voorvleugels vervangen , slotplaten,linker deurdorpel, enz.) Omdat alles er toch af moet en volledig zal herspoten worden , maak ik van de gelegenheid gebruik om voor die RS-look te gaan. De motorkap met turbospoiler, ga ik vervangen door een ducktail.
                Als alles klaar is , zal ik wel wat foto’s plaatsen als je wil .

                Om je een beetje een idee te geven , kan je eens kijken op de site van Jan Van Elderen .
                http://www.raceservice4u.com/

                  heb je al foto’s van de rs-look? ervaringen mogen ook altijd meegedeeld worden 😉

                    [quote=”porschke”:3nrm189p]ik zou het persoonlijk niet doen, het ziet er natuurlijk sportiever uit als je de oliekoeler vooraan plaatst, maar waar ga je dan uw nummerplaat plaatsen?[/quote]

                    De nummerplaat kan boven de grill geplaatst worden , heb dat nog al gezien. Toch heb ik besloten om die oliekoeler niet te vervangen omdat het blijkbaar weinig nut heeft en het geen zin heeft dus om extra werk en kosten te doen.

                      ik zou het persoonlijk niet doen, het ziet er natuurlijk sportiever uit als je de oliekoeler vooraan plaatst, maar waar ga je dan uw nummerplaat plaatsen?

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.