rsa diagnose bij Cabrio Wim

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 rsa diagnose bij Cabrio Wim

• Maker
    Discussie
  • bon,

na een eerdere onwaarschijnlijk positieve ervaring met een forummer ben ik gisteren bij Cabrio Wim en Timo van CCR langsgeweest voor een eerlijke mening over de RSA. Ook de Eerwaarde Heer Rocco werd me daar voorgesteld.

2 uur en 2 bakken koffie later had ik een complete rondleiding achter de rug, en Timo een bevroren lijf: tijdens het gesprek is hij wel 4 of 5 keer naar buiten gelopen om wat in het gesprek aan bod kwam te gaan bekijken aan de auto.

Eerlijk advies dus, Cabrio Wim belde al meteen rond wat de eventuele stukken kosten voor een totale behandeling(en leek al even hard te schrikken als ik 😯 van de prijs (of liever het prijsverschil) voor een voorste spatbord van een RSA tov een gewone Carrera2.

enfin, het was een bijzonder aangename ervaring, en hoewel ik vééééééél wijzer geworden ben over hoe ze werken en wat het allemaal kost, weet ik weer veel minder goed wat ik er nu mee moet, met die RSA.

in het kort het oordeel van Timo en Wim:

het is een nette wagen, die best wel goed in orde is, :happydance: maar natuurlijk ook wel geleefd heeft in zijn circuitverleden. Hier en daar herspoten en dus hier en daar wat kleurverschil (enkel in de zon) en een krasje/builtje…

in tegenstelling tot wat ik dacht is de hele neus toch nog origineel en is er zeker nooit zware schade aan geweest. Dat zag Timo meteen. Wel is zoals ik al dacht de linkervoorkant er ooit afgeweest en hersteld. Rechts niet, want daar zitten nog originele lasspetters o zoiets. Tja, het expertenoog :respect2:

om de plekken die me storen (roest onder de ruiten en steenslag achter de deuren) aan te pakken zonder meer is niet echt zinvol, omdat er toch wat rubbers en zo uit moeten die er dan niet echt netjes terug ingezet kunnen worden.

dus als hij “in behandeling” gaat, dan is het meteen goed: alles (zelf) strippen, de kas blank zetten, de koffer terug afregelen, en dan compleet lakken. En dan ineens de operatie verder zetten: de zetelbekleding herdoen en mezelf kennende dan ook ineens de motor, het rijwielgedeelte en de remmen zelf onder handen nemen. Wim laat me nog de prijs van de originele RSA zetelbekleding weten :up:

dus heb ik twee opties voor mezelf: verkopen die handel, onder het WYSIWYG motto, met alle papieren, het geboortecertificaat en alles erbij, en iets zoeken dat beter bij mijn gebruik (DD, heel europa door…) past, of er nog een pak geld tegenaan gooien en helemaal compleet origineel in orde zetten. :relaxman: En dan is het een absoluut blijvertje en moet er wellicht toch weer een andere DD bijkomen.

Wim’s advies om hem helemaal origineel te zetten en te restaureren en eventueel de meerwaarde te cashen, is voor mij niet doenbaar. Als hij helemaal picobello wordt, krijg ik het meer over mijn hart om hem te verkopen, dat weet ik nu al.

man man, wat een zorgen je allemaal hebt als je met een oude *porsche rijdt….

en dan nog het meest 😳 : al deze tijd én koffie én advies gratis: en dat bij een paar Hollanders 😆

Dus, ik weet het nog niet :bounce:

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Als je het financieel aankan is er maar 1 verstandige oplossing.

0

ik zou het zeker weten en dat is hetgene Rocco en Deepee schrijven. Tijd is je bondgenoot.

0

ik sluit me 200% aan bij het advies van Rocco. hij kan dan ook met enige trots zeggen: “been there, done that!”

0

mijn advies :

1: koop u een daily driver en hou de 964 voor plezierritjes

als je nu een luchtgekoelde verkoopt is de kans klein dat je er ooit nog voor hetzelfde bedrag aan geraakt,
            gevolg veel spijt en veel heimwee naar vroeger zullen je vele nachten wakker houden 😉

2: het komende jaar zie je wat het met je doet het dagelijkse verkeer met de daily zal je doen snakken naar je 964

3. aangezien je zuiniger met de 964 omspringt heb je meer tijd om hem stap voor stap in orde te zetten,
            hij loopt niet weg en de waarde ervan zal enkel maar toenemen, verkopen is ook later nog mogelijk

Ik had na mijn ongeval makkelijk een zeer goede 996 kunnen kopen in plaats van hetzelfde geld dat nu in de restauratie van mijn 993 zit, maar op 3 jaar tijd heb ik mijn investering er eigenlijk al terug uit, en kijk nu eens wat een goede 993 nu kost vergeleken met een 996

de prijzen van Porsche onderdelen en onderhoud zijn in eerste instantie even slikken en dat is iets waar je mentaal moet leren mee omgaan, maar je krijgt er ook iets voor terug dat je moeilijk elders gaat vinden

Maar dat gaat enkel als je op lange termijn denkt en niet voor de snelle bevrediging gaat … besef je hoeveel mensen jaloers zouden zijn op je luxeprobleem ?

0

gij wilt precies dat ik dat ding niet verkoop maar in orde zet 🙂 😆

heerlijk ritje was het trouwens, binnendoor naar huis, duurde ook nog geen half uurke!

0
              Wim

Dank je voor de eerlijke uiteenzetting op het forum Steven, en kan je al vertellen dat ik de originele stof al gevonden heb in Duitsland.
                Prijs krijg ik nog door per meter, en kun je dan apart bestellen en hier ergens laten bekleden.

0

Is inderdaad een moeilijke beslissing.
                  Die kan jij alleen nemen.
                  Denk er goed over na, zet die auto ergens anders waar je hem niet meer ziet.
                  Je zal snel weten of je hem wel of niet kan missen :happy:

Wat Wim en Timo betreft :first: maar dat wisten de meesten hier al :applaus:

0

Dilemma, dilemma 🙂
                    Dit soort wagens is zo zeldzaam geworden en de waarde stijgt zo schrikbarend snel, dat het zonde is hem “op” te rijden op de autosnelweg. Da’s gelijk uw tanden poetsen met Chateau d’Yquem. Wel lekker, maar niet echt waarvoor het gemaakt is.
                    Restauratie kan je wel uitstellen als er niets belangrijks aan scheelt. Stukken zullen wel niet goedkoper worden met de jaren.
                    Een 996, 997 of991 zal comfortabeler zijn als DD.
                    Ik vrees dat je op zoek moet naar een extra Porsche 😀

0
                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.