- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
23 januari 2015 om 11:58
bon,
na een eerdere onwaarschijnlijk positieve ervaring met een forummer ben ik gisteren bij Cabrio Wim en Timo van CCR langsgeweest voor een eerlijke mening over de RSA. Ook de Eerwaarde Heer Rocco werd me daar voorgesteld.
2 uur en 2 bakken koffie later had ik een complete rondleiding achter de rug, en Timo een bevroren lijf: tijdens het gesprek is hij wel 4 of 5 keer naar buiten gelopen om wat in het gesprek aan bod kwam te gaan bekijken aan de auto.
Eerlijk advies dus, Cabrio Wim belde al meteen rond wat de eventuele stukken kosten voor een totale behandeling(en leek al even hard te schrikken als ik 😯 van de prijs (of liever het prijsverschil) voor een voorste spatbord van een RSA tov een gewone Carrera2.
enfin, het was een bijzonder aangename ervaring, en hoewel ik vééééééél wijzer geworden ben over hoe ze werken en wat het allemaal kost, weet ik weer veel minder goed wat ik er nu mee moet, met die RSA.
in het kort het oordeel van Timo en Wim:
het is een nette wagen, die best wel goed in orde is, :happydance: maar natuurlijk ook wel geleefd heeft in zijn circuitverleden. Hier en daar herspoten en dus hier en daar wat kleurverschil (enkel in de zon) en een krasje/builtje…
in tegenstelling tot wat ik dacht is de hele neus toch nog origineel en is er zeker nooit zware schade aan geweest. Dat zag Timo meteen. Wel is zoals ik al dacht de linkervoorkant er ooit afgeweest en hersteld. Rechts niet, want daar zitten nog originele lasspetters o zoiets. Tja, het expertenoog :respect2:
om de plekken die me storen (roest onder de ruiten en steenslag achter de deuren) aan te pakken zonder meer is niet echt zinvol, omdat er toch wat rubbers en zo uit moeten die er dan niet echt netjes terug ingezet kunnen worden.
dus als hij “in behandeling” gaat, dan is het meteen goed: alles (zelf) strippen, de kas blank zetten, de koffer terug afregelen, en dan compleet lakken. En dan ineens de operatie verder zetten: de zetelbekleding herdoen en mezelf kennende dan ook ineens de motor, het rijwielgedeelte en de remmen zelf onder handen nemen. Wim laat me nog de prijs van de originele RSA zetelbekleding weten :up:
dus heb ik twee opties voor mezelf: verkopen die handel, onder het WYSIWYG motto, met alle papieren, het geboortecertificaat en alles erbij, en iets zoeken dat beter bij mijn gebruik (DD, heel europa door…) past, of er nog een pak geld tegenaan gooien en helemaal compleet origineel in orde zetten. :relaxman: En dan is het een absoluut blijvertje en moet er wellicht toch weer een andere DD bijkomen.
Wim’s advies om hem helemaal origineel te zetten en te restaureren en eventueel de meerwaarde te cashen, is voor mij niet doenbaar. Als hij helemaal picobello wordt, krijg ik het meer over mijn hart om hem te verkopen, dat weet ik nu al.
man man, wat een zorgen je allemaal hebt als je met een oude *porsche rijdt….
en dan nog het meest 😳 : al deze tijd én koffie én advies gratis: en dat bij een paar Hollanders 😆
Dus, ik weet het nog niet :bounce:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.