S2’s new ride : 996 Carrera 2 Cabrio (Mk2)

Home Forum Stel jezelf even voor ! S2’s new ride : 996 Carrera 2 Cabrio (Mk2)

• Maker
    Discussie

• S2
    Deelnemer

Ik had al ergens een tipje van de sluier opgelicht, maar nu staat hij dus echt in mijn garage.

Wat is het geworden:

2002 Porsche 996 Carrera 2 Cabriolet Tiptronic

Kleur: Seal grey metallic

Kap: Metropol Blue

Interieur: Metropol Blue

km-stand: 141000 (nieuwe motor op 51600 km)

Origineel Belgische wagen, verkocht door OPC Knokke (en daarna onderhouden bij Carrera Motors)

Opties:

001 Metaalkleur
      007 Volledig lederen interieur
      139 Seat Heating – Left
      226 Change of tire manufacturer at production (not customer selectable)
      249 Tiptronic S versnellingsbak
      288 Koplampsproeiers
      340 Seat heating – Right
      411 Carrera velgen (18″)
      446 Wieldeksels met gekleurd Porsche-schild
      454 Snelheidsregelaar
      476 Porsche Stability Management (PSM)
      498 Afwezigheid van benaming
      551 Windstop
      635 Park Assist System
      659 Boordcomputer
      662 Porsche Communication Management
      663 Handset voor P.C.M.
      680 Bose Sound System
      692 CD-wisselaar CDC-3 (6 CD)
      982 Lederen zitting Soft Look
      E61 Alu Design pakket (basis)
      P14 Verwarmbare zetels
      P15 Elektrisch regelbare zetels (geheugen bestuurder)
      P74 Litronic lichten + koplampsproeiers
      X70 Deurdrempels in staal met type logo
      X71 Wijzerplaten in aluminium
      XKW Arctic Silver center nozzle bracket
      XKX Arctic Silver instrument surround
      XNY Arctic Silver dashboard trim strip
      XPA 3-spakig stuur in leder (interieurkleur)
      X46 Aluminum Tiptronic Shifter
      X98 Aluminium/leather parking break handle
      Y23 Tiptronic schakelpook en handrem in leder/aluminium

Een eerste foto bij aankomst (met de hardtop gemonteerd, anders kon ik hem niet meenemen hé 😉 )

Ziezo, er volgt meer na een deftige poetsbeurt 😉

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 79)
    • S2

Ziezo het grote “clean your radiators” werkje zit erop 🙂

Enkele foto’s 🙂

Lichten eruit, wielkast bekleding eraf, klaar om de bumper te verwijderen

En stofzuigen maar 🙂

Tot mijn verbazing zat er bijna niets van vuil achter, maar toch even gestofzuigd aangezien ik nu zover was:

En waarom zat er zo weinig vuil? Blijkbaar zijn de airco radiators nog maar pas vervangen (997 onderdeel?) 🙂 (En dan zullen ze alles wel eens grondig gereinigd hebben)

XXX

Zolang het maar een P is hé 😀
          Geniet van deze en beleef het plezier aan de zoektocht naar de volgende :happydance:

Super gaaf, vooral met dit weer.
            Geniet ervan.

S2

Thanks!

Is toch echt een knappe wagen hé (al zeg ik het zelf).

Mooi !! Veel rijplezier … :driver:

S2

‘t heeft nog lang geduurd voor ik gespot werd op 2dehands of kapaza 🙂

Bij mij staat alles altijd te koop (behalve mijn gezin en woonst, de rest is bespreekbaar 🙂 ). Ik hecht niet zoveel belang aan een bepaalde wagen. Hij staat picobello en ik geniet er volop van, maar als er iemand hem wil kopen, dan koop ik gewoon iets anders.

Ik verwacht niet dat hij onmiddellijk weg is, daarvoor staan er teveel goedkope 996’en met werk of achterstallig onderhoud te koop. Maar een kenner weet wel welk vlees hij in de kuip heeft.

Dus ik heb tijd en hij moet niet weg en misschien is er wel iemand op zoek naar een seal grey 996 Cabrio, wel dan weet hij waar te zoeken.

Zowiezo komt er een andere Porsche in de plaats als deze weg is. Het zoeken is zeker even leuk als het bezitten.

Zo een cabrio heeft toch wel iets hé. Mooi Mooi Mooi. :applaus:

Heel deftig en je hebt het juiste seizoen gekozen om te genieten.

Nice! :up:

S2

Eventjes een update 🙂

Netjes gepoetst en wat interieurfoto’s:

[quote=”S2″ post=133442][quote=”RODONDO” post=133431]Zeer mooie kleur ! :applaus: Heb je op termijn plannen, of hou je ze origineel ?[/quote]

Voorlopig in elk geval geen grote plannen. Maar dat had ik met mijn Boxster ook niet toen ik hem kocht 😉

Al staat deze wel volledig naar mijn smaak (en had ik bij de Boxster onmiddellijk het idee van witte lichten te monteren).

(Al zou een sportiever uitlaatje met 2×2 ronde sierstukken (die in elkaar lopen) volgens mij wel mooier zijn)[/quote]

Zoals hierboven gepost: Carnewal, bypass (RSR) en gelijk de endtips erop. Na 2 uurtjes tv kijken en koekjes eten kan je terug huiswaarts.

ferme bak, kan me ook wel bekoren… 😀

Zeer knappe en klassevolle bak! :lekker:
                                  Volgens mij gewoon origineel laten, en als je meer sound wil Carnewal :music:

S2

[quote=”RODONDO” post=133431]Zeer mooie kleur ! :applaus: Heb je op termijn plannen, of hou je ze origineel ?[/quote]

Voorlopig in elk geval geen grote plannen. Maar dat had ik met mijn Boxster ook niet toen ik hem kocht 😉

Al staat deze wel volledig naar mijn smaak (en had ik bij de Boxster onmiddellijk het idee van witte lichten te monteren).

(Al zou een sportiever uitlaatje met 2×2 ronde sierstukken (die in elkaar lopen) volgens mij wel mooier zijn)

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 79)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.