Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Zo, ik ben vandaag begonnen aan het demonteren van alles wat zo’n beetje los en vast zit aan de Porsche.
      Ben nu zover dat het gehele interieur zoals bekleding, stoelen, bankjes achter en de kap al verwijdert is.
      Leuk om te zien dat alles nog origineel is, en nog niks aan versleutelt is.
      Hieronder de eerste foto’s van vandaag.



      De bruine plekken op de foto’s is geen roest maar lijmresten, gaan we natuurlijk ook nog tegenkomen op de bekende plekken.
      Morgen gaan we verder met deuren demonteren en leeg halen, koffer en motorklep verwijderen, zal jullie dus zoveel mogelijk op de hooge houden van de restauratie,en veel detaile foto’s maken.
      Dit alles word dus ook gedaan in het nieuwe restauratie bedrijf CCR van onze zoon, en bekleding en stoelen gaan naar Kustom creations, elkaar een beetje steuene hé. 😉

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 232)
    • Wim

        Dan zijn wij ook prutsers. 😳

          Ieder zijn vak wim, ik wil timo eens een zetel zien in elkaar naaien :mrgreen: :mrgreen:

          Wim

            Zal u verwachten, prutserke. :mrgreen: 😆

              Zelfs op maandag is het gezellig daar :mrgreen:
              En ik zal u straks ook weer eens lastig komen vallen wim, ik breng die kofferklep gewoon binnen dan kan timo gewoon kijken wat hij er kan aan doen.

              Wim

                Op zaterdag zijn we officieel dicht, maar toch aanwezig voor mensen die een afspraak hebben.
                En dan kan het wel eens gezellig worden hè. 😆

                  [quote=”cabrio wim”:1b5kv7ay]Valt je dan niks op aan de rechterkant van de auto, of nog niet op de site gekeken. 😉 [/quote]

                  had ik op de foto hierboven al gezien, aiai mijn flank gekwest
                  gelukkig in hoe hospitaal terecht gekomen

                  Wim, sinds wanneer is het een taverne bij jullie? goed bier, lekkere koffie, … en vooral een goede babbel met gelijkgezinden, je bent er nooit alleen 🙄

                  PS : zelfde herstelling als bij de grijze 3.2 coupe en deze is nog niet half zo oud?

                    How man, de zaken gaan goed!

                    Proficiat!

                    :mrgreen:

                      GASTEN of MANNEN hier , kheb vandaag een bezoekje gebracht aan wim en zijn zoon
                      zeer mooie en nette zaak gezien en ook mooie restauraties
                      en een lekker BELGISCH biertje gekregen ( zelfs van goei bier hebben ze daar verstand 😉 )
                      bedank voor de mooie ontvangst en goede uitleg
                      tot binnekort

                      Wim

                        Valt je dan niks op aan de rechterkant van de auto, of nog niet op de site gekeken. 😉

                          ziet er heel goed uit
                          zullen we eens van nabij moeten gaan bekijken

                          dat is volgens mij ook reden dat het zo stil was bij Wim, hij was druk bezig met nieuwe (extra) werkruimte

                          Timo staat wel goed verborgen achteraan achter een “stuk” 911

                          die andere wagen (vooraan links) komt mij ook bekend voor 😆

                          goed bezig mannen, doe zo verder

                            ziet er goed uit wim en timo…..

                            Wim

                              Even als trotse vader een foto van Timo zijn nieuwe werkruimte. 😳

                              Op een paar kleine dingen na bedrijfs klaar, en nu op naar een eigen spuitcabine. 8)

                                Ik denk dat de wagen eruit vloog

                                …. Of je kan er altijd mee langs Cabrio Wim rijden natuurlijk. 😆

                                  En dan heb jij er nog kennis van zodat je het zelf kan oplossen .
                                  Wat els zoiets bij een leek zoals mij zou voorvallen .
                                  Ik denk dat de wagen eruit vloog

                                  Wim

                                    Toch nog even een kleine aanvulling op de restauratie.

                                    Zoals sommoge van jullie weten heb ik na de restauratie van onze Porsche best wat problemen gehad met motor en het elektrisch gebeuren in/met de Porsche, terwijl er niks verandert is aan de draden of stekkers, en de motor geduldig op haar herplaatsing wachtte.
                                    Stekker waren gewoon uit elkaar geklikt en daarna weer bevestigd.
                                    Motor was ook voor de restauratie compleet droog en in orde, en enkel voor montage de kleppen gesteld, maar wilde na 14 maanden na plaatsing niet lekker lopen c.q draaien en ging lekken als een petroleumstel. 😡
                                    Van Erwin wat hulp via PB gevraagd en gehad, en dit resulteerde in een beter draaien maar nog niet geheel naar mijn zin.
                                    Motor bleef na de start ‘s morgens lopen, maar net als een opgevoerd kreng, en miste iets kracht bij het wegrijden, als hij eenmaal wat warm was liep alles gesmeerd, ook de onderkant. 😉
                                    Het volgende is nu gebeurt en gelukkig opgelost. 😀
                                    Na ons weekend naar Schloss Dyck Duisland begon op de terug reis de Porsche plots te haperen onder de 3500 tr/m en vermogen te missen, en deed op een bepaald moment onder de 3500 tr/m niks meer.
                                    Gelijk een parking opgezocht en motor bleef stationair lopen of er niks aan de hand was, wat gas gegeven en klom gelijk n de toeren tot ik weer weg wilde rijden.
                                    Koppeling laten opkomen en vermogen om weg te rijden foetsie, stampen en bokken als een dweize ezel, daarna hoog op toeren gehouden (4000tr/m) en met slippende koppeling weg gereden.
                                    Dacht eerst dat de LMM naar de knoppe was, en ben gewoon met +4000 tr/m naar huis gereden.
                                    Baalde als een stekker, ook al met het gene dat voordien allemaal de revue gepasseerd had, en dacht van, als hij kapot wil dan maar goed ook, en heb gewoon de thuis reis verder afgemaakt met + 4000tr/m 8) zie wel wat er aan bekeuringen binnen komt
                                    Ben nog thuis geraakt ook, kreng wilde niet kapot, en koppeling ook niet, maar stonk als de hel als ik thuis kwam.
                                    Thuis de andere dag nieuwe LMM gemonteerd, maar hielp geen moer, deed weer precies hetzelfde.
                                    Motor sensor uitgemeten, en die gaf ook de goede waarde aan.
                                    Toch bleek deze achteraf de boosdoener te zijn, deze moet je meten op kamertemperatuur, maar bleek als de motor warm werd helemaal te gaan flippen.
                                    Deze zaterdag vervangen, en het gehele weekend probleemloos gereden.
                                    Hoop nu dat haar dank voor de restauratie die ik haar gegeven heb nu eens ophoud, anders zullen jullie wel merken wat er gebeurt met haar. 😡
                                    Mijn verhaal komt dus hier op neer voor jullie allemaal, en dat is.

                                    Rijden met dat kreng, want stilstand van de Porsche is haar/zijn dood.

                                    Wilde dit verhaal gewoon even kwijt, ook nog door andere bijkomstig heden, is ondertussen allemaal in orde, maar zoals jullie weten vergeet je die problemen snel als zij/hij het dan weer goed doet. 8)
                                    Want de plat geslagen kever doet je dan weer alles vergeten van alle ellende en miserie voordien. 😆

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 232)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.