Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Zo, ik ben vandaag begonnen aan het demonteren van alles wat zo’n beetje los en vast zit aan de Porsche.
      Ben nu zover dat het gehele interieur zoals bekleding, stoelen, bankjes achter en de kap al verwijdert is.
      Leuk om te zien dat alles nog origineel is, en nog niks aan versleutelt is.
      Hieronder de eerste foto’s van vandaag.



      De bruine plekken op de foto’s is geen roest maar lijmresten, gaan we natuurlijk ook nog tegenkomen op de bekende plekken.
      Morgen gaan we verder met deuren demonteren en leeg halen, koffer en motorklep verwijderen, zal jullie dus zoveel mogelijk op de hooge houden van de restauratie,en veel detaile foto’s maken.
      Dit alles word dus ook gedaan in het nieuwe restauratie bedrijf CCR van onze zoon, en bekleding en stoelen gaan naar Kustom creations, elkaar een beetje steuene hé. 😉

    15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 232)
      • [quote=”cabrio wim”:130r16n7]Eerst laten weken in ontvetter en schoon gemaakt, daarna gestraald met zilverzand.[/quote]
        Thanks Wim, ziet er trouwens op en top uit, wordt werkelijk een nieuwe, die cabrio ❗

        Wim

          Eerst laten weken in ontvetter en schoon gemaakt, daarna gestraald met zilverzand.

            Wim, wat heb je met de armen gedaan ? (behandeling)

            Wim

              Zo, ophanging rechts zit eronder, ook alles mooi afgesteld op 43gr en kon gelijk goed merken dat alle rubbers van de ophanging vernieuwd waren, ging er een beetje moeilijk in, maar toch goed gekomen.
              Hebben het gedeelte wat achter de torsi deksel en plaat zit al goed in de coating gezet, kom je anders weer niet goed bij.
              Morgen de linker ophanging eronder en hij kan weer op zijn pootjes staan.


              Als dit gedaan is begin ik aan de voorkant alles los te halen.

              Anoniem

                gogogo….tot dusver respect!
                ben benieuwd naar het eindresultaat, hoever dan ook verwijderd

                Wim

                  Toch maar even de ophanging nog niet gemonteerd, heb de rubbers maar voor alle zekerheid vernieuwd.
                  Had er boven nog liggen plus deksels en waren eigenlijk voor de groene cabrio, kan ze dus nu mooi voor deze gebruiken.
                  Was wel een karwei om oude te verwijderen, maar zoals jullie zien ging de linkse al makkelijker, handigheidje.

                  Nu hij toch niet klaar kan zijn voor het eind van de zomer alles maar gelijk perfect doen, dus alles wat ik nu tegenkom ga ik gelijk vernieuwen.

                    [quote=”cabrio wim”:3r2psf5f]Grijp toch even in. 😉

                    Wil je meer zien over deze restauratie, plus hoe we stukken vervangen en behandelen, klik dan even op onderstaande link.

                    http://www.mijnalbum.nl/Album=BD4FR3ZN

                    vooraan staat dan een 356 coupe volgens mij 😀

                    Wim

                      Werken liggen niet stil, ben ondertussen zover dat linkerkant ook klaar ligt voor weer opnieuw op te bouwen.
                      Achter ophanging is ook volledig klaar en ligt gereed voor montage.
                      Heb hier alleen niet zoveel van gepost, omdat het precies dezelfde werkzaamheden zijn als bij de rechter kant.
                      Heb ook al de complete mortorruimte schoon gemaakt, dus heb best weer wat gedaan, zal binnenkort wel even wat foto’s plaatsen.

                        Hey Wim,

                        liggen de werken stil ?

                        Groeten Bert

                          Maar goed, ieder heeft zijn eigen werkwijze en gelukkig maar.

                          inderdaad ieder zijn manier

                          Wim

                            Grijp toch even in. 😉
                            Ik weet niet of de foto’s van onze Stag al gezien hebt die we aan het doen zijn, maar als het echt over een oudje gaat gooeien we hem altijd in een zuurbad, daar kan stralen zelfs nog niet aan, dit komt op plekken waar je met stralen ook niet aan kunt komen.
                            Plus het nadeel van stalen is ook als je het te hard doet en makkelijk rek in het plaatwerk ontstaat, en als je gaat spuiten door de druk er nog dikwijls stof opwaait, en dit in het spuitwerk komt.
                            Maar als je dit draadje goed leest zul je de term stralen toch al een paar keer tegen gekomen zijn. 💡
                            Nu slijp ik de slechte stukken eruit en behandel de stukken en ruimtes nadien met FERTAN, heb daar 15 jaar geleden ook een auto met gedaan en komt echt niks meer aan.
                            Maar goed, ieder heeft zijn eigen werkwijze en gelukkig maar. 😉

                            Dit is de Stag waar we nu aan bezig zijn, en dit resultaat krijg je toch echt niet met stralen.

                            Wil je meer zien over deze restauratie, plus hoe we stukken vervangen en behandelen, klik dan even op onderstaande link.

                            http://www.mijnalbum.nl/Album=BD4FR3ZN

                              ik vind het hier geleverde werk super

                              maar ik zou het zonde vinden moest er nog ergens een roest tikkeltje onder blijven zitten

                              als je tijdig ingrijpt kan je een auto levenslang laten meegaan en zeker nu hij zo ver uitelkaar ligt is het haalbaar om er voor 10 tal jaren gerust roestvrij te blijven rijden

                              maar begrijp me niet verkeerd ik wil niemand zijn werk af kraken das totaal niet de bedoeling van mijn reactie

                              ik weet dat het een echte strijd is met de roest duivel en uit eigen fouten moet men leren

                              heb in het verleden al het 1 en ander samen met en voor een kennis mogen repareren en geloof me vrij het is een strijd om een perfekte wagen te maken en deze perfekt te houden

                              samen hebben we oooit een oldmobile gemaakt die was perfekt op 1 klein plaatje na was hij roestvrij hebben hem gans gestript met een verfafsteekmesje, geen gram roest wel lak die verweerd was na al de jaren , na het herstellen bleef er een perfekte wagen over en die heeft hij dan verkocht 😥 nu een 15 jaar later is het gespreks onderwerp al regelmatig de olds geweest met het trieste antwoord had ik hem maar noooit verkocht

                              och hij bezit nu nog een citroen uit de jaren 30 en àondanks dat hij een tiental jaren in weer en wind gelegen had kwamen we na het zandstralen totde wonderbaarlijke ontdekking dat er enkel een plaatje gelast moets worden op de plaats dat het reserve wiel de koets geraakt had en de plaat dus eigenlijk weggeschuurd was 😉

                              dus nog maar eens de legubere ontdekking dat hedendaagse voertuigen louter commercieele projekten zijn 😈

                              suc6 met het projekt wim

                                Mee eens body doctor maar geef toe , wat Wim hier als amateur doet is toch zeer mooi, niet ?
                                Tuurlijk kan een pro het nog beter maar dan heeft hij niet de voldoening die hij nu heeft he !
                                En ik vermoed dat zijn wagen geen viese winter omstandigheden meer zal zien dus zal zijn manier zeker voldoende zijn.

                                  die delen zijn inderdaad niet te redden maar als er toch roest onder de coating zit is de enige oplossing en tevens ook de snelste stralen

                                  stralen neemt een deel van met metaal weg maar niet tegenstaande is het de betere oplossing om roest weg te halen

                                  kijk maar eens naar het rsr projekt hier op de site kost wel wat maar roesten doet dat beest normaal nooit meer

                                  ieder zijn mening

                                  Wim

                                    [quote=”the body docter”:2tk7eonr]ik begrijp ni wel niet dat je de slechte deln nu niet gaat zandstralen das de meest efficiente methode om de roest duivel tegen te gaan

                                    zandstralen en dan een zeer goede roest werende primer erover en dan verder werken en daar nog een laagje zinga over komt echt niks meer aan[/quote]

                                    Snap niet goed wat je bedoeld, want met stralen is hier echt niks meer te redden. 🙄
                                    Dit MOET gewoon vervangen worden. 💡

                                  15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 232)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.