Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Zo, ik ben vandaag begonnen aan het demonteren van alles wat zo’n beetje los en vast zit aan de Porsche.
      Ben nu zover dat het gehele interieur zoals bekleding, stoelen, bankjes achter en de kap al verwijdert is.
      Leuk om te zien dat alles nog origineel is, en nog niks aan versleutelt is.
      Hieronder de eerste foto’s van vandaag.



      De bruine plekken op de foto’s is geen roest maar lijmresten, gaan we natuurlijk ook nog tegenkomen op de bekende plekken.
      Morgen gaan we verder met deuren demonteren en leeg halen, koffer en motorklep verwijderen, zal jullie dus zoveel mogelijk op de hooge houden van de restauratie,en veel detaile foto’s maken.
      Dit alles word dus ook gedaan in het nieuwe restauratie bedrijf CCR van onze zoon, en bekleding en stoelen gaan naar Kustom creations, elkaar een beetje steuene hé. 😉

    15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 232)
    • Wim

        Deze dag de achterkant nog wat verder gesloopt, alles kwam lekker los met uitzondering van de linkse torsi en rubber, dus even wachten tot Timo vanavond thuis komt.
        Heb verder de twee kleine remleidingen afgedraaid en gezien dat de kachelpotjes boven aan de motorruimte beginnen, kan alles lekker nieuw erin.
        Eerst even met de gradenboog op punt gezet, kon ik later de graden van de torsi meten.
        Heb carrosserie op 0 gezet, en bleek de plaat precies op 34 gr te staan, dus mooi alles origineel.
        Binnen in torsiruimte gelukkig niks van roest te bemerken.

        Hieronder de kale ruimte, kan ik alles mooi behandelen.


        Wim

          Ja, wij stralen zelf, Timo heeft een professionele kast gekocht met instelbare druk en een oppervlakte van 60 cm diep en 1mtr breed en een hoogte van 60 cm.
          Wij zijn daar heel blij mee, en kunnen zowat alle losse delen van de Porsche in stralen. 8)

            Stralen jullie zelf Wim ?

            Wim

              Vandaag de rechter achterpoot ontmanteld van alle onderdelen en gestraald.
              Wil nu deze week volledige de achterkant demonteren, zodat alles straks weer nieuw is.
              Hier onder het resultaat van een gestraald pootje.
              Voor de mensen die het willen weten, deze is gestraald met zilverzand, zodat er in het aluminium geen putjes ontstaan.

              Wim

                Zo de Porsche staat terug in Heikant op de brug, kan ik lekker op mijn gemak de ophangingen eronderuit halen en alles weer piekfijn in orde maken, gaat bij Timo te lang duren als ik zijn brug daar ga gebruiken, en hij heeft die dagelijks nodig, plus ook nog een paar andere dingen die bij mij persoonlijk gebeuren moeten, nemen gewoon teveel tijd in beslag.
                Kan ik lekker op mijn eigen tempo verder.
                Zit er nog over te dubben, maar denk dat gehele bodem kaal gemaakt gaat worden.
                Hieronder een foto van onze nieuwe (klassieke) transporter die we tussendoor aan het opknappen zijn met het ander stuk oud ijzer erop voor die in de schuur verdween. 😆 😉

                Wim

                  Mag dan wel kapper zijn, maar gelukkig niet van die afdeling. 😆 😉

                    Dat wordt dus echt super werk

                      Moehaha 😀

                        [quote=”cabrio wim”:3n1jbe15]
                        of iets anders natuurlijk. 😉 [/quote]

                        PAS OP, McKlusky !!! 😆 😆 😀

                        Wim

                          Altijd welkom, maar ook alleen voor de koffie, of iets anders natuurlijk. 😉

                            Ik begin zo zin te krijgen om mijn 2 lopende projecten bij jullie binnen te brengen 😉

                              Ik begin de indruk te krijgen dat je “blij” bent met je schadegeval en de wagen gewoon in véél betere staat gaat komen als hij ervoor was!!!

                              Ik blijf het met énorme interesse volgen dit topic (alleen kan ik op zo’n werken weinig zinnigs zeggen, met mijn 0 technische bagage en 2 linkerhanden 😆 )

                              Wim

                                Vandaag de spullen in Lokeren opgehaald en bewerkt zodat ze in de primer kunnen, denk je dat je daarna heel wat gaat tegen komen, maar valt dan uiteindelijk weer mee.
                                Tank opening en koplampen niks van roest te bemerken, wel op de tank onder de coating, weer net op tijd ontdekt, gaat nu lekker in de chassislak zodat je kunt zien dat er een beschadiging later opkomt.




                                Hieronder kun je zien waar de tot nu toe eerste ontdekte schade zat, die overigens ook verteld werd toen ik hem kocht.
                                Ook zie je hier de aangetaste plekken op de tank, ben blij dat ze ook in het badje geweest is, anders hadden we dit weer niet gezien.


                                Jammer dat de schade op rechter spatbord een beetje knullig gerepareerd was, gaan we nu beter doen.
                                Was uitgedeukt en daarna naar binnen geklopt om het zo strak te krijgen met plamuur, bij ons noemen ze dit > klop het hol en smeer het vol systeem.

                                Wim

                                  Werken liggen niet stil hoor Bert, heb alleen wat kleine klusjes gedaan die het vernoemen hier niet waard zijn, zoals nieuwe slangen zoeken etc,etc.
                                  Vanaf volgende week weer grote werkzaamheden, mogen morgen om de spullen die ontlakt zijn bij NewIIC gaan ophalen.

                                    Het is hier maar kalmpjes geworden !! Liggen de werken stil ??

                                    Groeten Bert

                                  15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 232)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.