Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Zo, ik ben vandaag begonnen aan het demonteren van alles wat zo’n beetje los en vast zit aan de Porsche.
      Ben nu zover dat het gehele interieur zoals bekleding, stoelen, bankjes achter en de kap al verwijdert is.
      Leuk om te zien dat alles nog origineel is, en nog niks aan versleutelt is.
      Hieronder de eerste foto’s van vandaag.



      De bruine plekken op de foto’s is geen roest maar lijmresten, gaan we natuurlijk ook nog tegenkomen op de bekende plekken.
      Morgen gaan we verder met deuren demonteren en leeg halen, koffer en motorklep verwijderen, zal jullie dus zoveel mogelijk op de hooge houden van de restauratie,en veel detaile foto’s maken.
      Dit alles word dus ook gedaan in het nieuwe restauratie bedrijf CCR van onze zoon, en bekleding en stoelen gaan naar Kustom creations, elkaar een beetje steuene hé. 😉

    15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 232)
      • Mja ‘haast en spoed is zelden goed’

        Wim

          Veel zweet en geld gaat het nog kosten, maar tranen niet hoor. 😉
          Ben achteraf best blij met de aanrijding, anders was het misschien nog wat uitgesteld, en wie weet waar we dan geeindigt waren.
          In ieder geval vandaag weer niks doen, hebben mij weer eens in’t zak gezet, hadden beloofd dat de onderdelen gisteren klaar zouden zijn, maar dit gaat weer volgende week worden. 👿

            Ziet er een heel mooi werkje uit maar het gaat nog veel zweet en tranen kosten.

            Wim

              Vandaag de linker en rechter voorkant gedaan plus haar kontje waar alle toeters en bellen komen te hangen.
              Alle losse coating verwijdert en uitgeschuurd zodat er bijna geen rand is, en daarna met de oude lood menie behandelt, zodat het straks mooi afgewerkt kan worden.Verder nog wat losse delen gestraald en gespoten, dus ben best blij dat dat al klaar ligt.
              Nu nog even wachten op de onderdelen van het ontlakkingsbad, en kunnen een kant terug gaan opbouwen.
              Planning is om dit a.s. zaterdag te gaan doen.


              Wim

                Morgen begin ik er weer aan, met de Pinksterdagen even met vrouwtje een romantisch hotelletje aan gedaan, die gaat morgen weer werken, dus ik dan ook.
                Mij niet gaan presseren hé. 😆

                  Wim, nog foto’s van de vorderingen?

                  Zo een topic volg ik namelijk graag

                    [quote=”cabrio wim”:2gidajyz][quote=”993S”:2gidajyz]
                    Laten drogen en dan inspuiten met roestwerende sprays en je bent er weer voor een jaar vanaf en roest maakt geen kans.[/quote]

                    Dit kan inderdaad zolang de coating niet gescheurd is/was.
                    Anders is de roesduivel al aan het werken. 💡 [/quote]

                    Uiteraard is dat een vereiste, als er al roest ontstaan is moet die eerst weg. We vertrokken vanuit de sitiuatie dat er geen roest aanwezig is en hoe dat zo te houden en dus niet mee te maken wat jij nu meemaakt.

                      [quote=”cabrio wim”:3pc6fcgt][quote=”Kustom creations”:3pc6fcgt]denk eerder zo:

                      [/quote]

                      We gaan mijn draadje toch niet vervuilen hé. 😈 😉 [/quote]
                      sorry wim 😳

                      Wim

                        [quote=”Kustom creations”:3u3jycmo]denk eerder zo:

                        [/quote]

                        We gaan mijn draadje toch niet vervuilen hé. 😈 😉

                        Wim

                          [quote=”993S”:9blg2b08]
                          Laten drogen en dan inspuiten met roestwerende sprays en je bent er weer voor een jaar vanaf en roest maakt geen kans.[/quote]

                          Dit kan inderdaad zolang de coating niet gescheurd is/was.
                          Anders is de roesduivel al aan het werken. 💡

                            denk eerder zo:

                            😆 😆 😆 😆 😆

                              [quote=”torig”:28dtp77x]Misschien dat ze bij een volgende beurt in de garage dit er gewoon bij kunnen doen op mijn vraag? [/quote]

                              Ik twijfel er sterk aan , en als ze het al willen doen gaan ze u serieus laten betalen en zal het nog maar ‘zo zo’ zijn. T’is echt niet moeilijk maar een nat en smerig jobke is het wel. Als ik gedaan heb zie ik er ongeveer zo uit

                                😯 😯
                                En ik wist van niet beter! Bedankt voor de grondige uitleg 😉

                                Ik zal het eens moeten bekijken allemaal voor ik der mij aan waag. Misschien dat ze bij een volgende beurt in de garage dit er gewoon bij kunnen doen op mijn vraag? 😳

                                  [quote=”torig”:25y3qayv]
                                  Dus moet je een brug hebben?[/quote]

                                  Neen absoluut niet , een krik, assteun en wielkas per wielkas kuisen is genoeg om overal aan te kunnen. Alle plastieken bescherming (vanaf 964) verwijderen en je kan overal aan.
                                  Best reinig je die plaatsen met een gewone tuinslang en veel water.
                                  Hoge druk maakt op die plaatsen meer schade dan je zou willen.
                                  Er zijn hier en daar plaatsen welke je niet kan zien, nog net voelen maar met een flexibele tuinslang kan je die plekken volledig zuiver krijgen.(lang laten stromen)
                                  Je merkt wanneer alles zuiver is als er proper water vanuit die plek stroomt.
                                  Laten drogen en dan inspuiten met roestwerende sprays en je bent er weer voor een jaar vanaf en roest maakt geen kans.

                                    [quote=”Setakira”:i0ss8tkv]De nieuwere modellen zijn behandeld tegen roest, wil dit zeggen dat deze dan hiervan geen last meer hebben in de onzichtbare plaatsen?
                                    [/quote]

                                    Ik denk dat je de het verzinken van het staal bedoelt. Dat is idd een zeer goede roestbescherming. Echter is dit absoluut geen garantie tegen roest.
                                    Als je een verzinkte plaat lang genoeg in de grond steekt zal ze ook roesten. En dat is nu net wat de meeste eigenaars hun Porsche’s aandoen, ze steken letterlijk hele delen van hun carrosserie “in de grond” doordat opgehoopte aarde blijft zitten op die verborgen plaatsen.
                                    De gevolgen laten zich raden en duidelijk zien op Wim’s cabrio.

                                    En neen, jouw auto is er niet beter tegen bestand dan een oudje want Porsche gebruikt al sinds 76 volverzinkt staal.
                                    Dus een 993 of 964 kan even rot worden.

                                    Wat vanaf de 993 enorm verbeterd is en wel zeer goed helpt tegen modderophoping zijn de extra plastieken wielkappen. Maar toch daar ook beter voorkomen dan genezen en eens per jaar alles grondig reinigen is geen overbodige luxe. Modder kruipt met behulp van regen overal tussen.

                                    Op de 964 is er zo een echt “ambetant” plaatsje waar, naar ik vermoed, niemand ooit naar kijkt. Linker achter wielkast tegen de deur aan. Zit zogezegd een beschermkap maar dat zit dus binnen de paar jaar vol modder en je ziet (eerder voelt) dat pas als je dat stuk plastiek hebt verwijderdt.

                                  15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 232)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.