Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

• Maker
    Discussie

• Wim

Zo, ik ben vandaag begonnen aan het demonteren van alles wat zo’n beetje los en vast zit aan de Porsche.
      Ben nu zover dat het gehele interieur zoals bekleding, stoelen, bankjes achter en de kap al verwijdert is.
      Leuk om te zien dat alles nog origineel is, en nog niks aan versleutelt is.
      Hieronder de eerste foto’s van vandaag.

De bruine plekken op de foto’s is geen roest maar lijmresten, gaan we natuurlijk ook nog tegenkomen op de bekende plekken.
      Morgen gaan we verder met deuren demonteren en leeg halen, koffer en motorklep verwijderen, zal jullie dus zoveel mogelijk op de hooge houden van de restauratie,en veel detaile foto’s maken.
      Dit alles word dus ook gedaan in het nieuwe restauratie bedrijf CCR van onze zoon, en bekleding en stoelen gaan naar Kustom creations, elkaar een beetje steuene hé. 😉

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 232)
    • Wim

Nee, niet van hun.

Maar van deze jongens, http://www.renntech-porsche.nl/catalog/

Was bij Mittelmotor duurder als bij hun.

0

Mooi!

mittelmotor.de? 😀

0
          Wim

Pakketdienst is deze morgen geweest en de nieuwe L-stukken zijn binnen, dus kunnen we volgende week verder en deze plaatsen.
            Zoals jullie eerder gelezen hebben was daar niks aan te zien, tot we erop drukten en het hoorden kraken.
            Hing letterlijk met de coating aan een. 😥

Op het moment dat we ze gaan plaatsen, zal ik jullie goed de details weergeven van hoe het er werkelijk moet/zal uit zien. 😉

0

[quote=”993S”:1n4ai0bq]
              De enige manier om een 911 roestvrij te houden is ervoor te zorgen dat er zich nergens modder kan ophopen en regelmatig behandelen met vocht en roestwerende sprays.[/quote]

Dus moet je een brug hebben?

0

De nieuwere modellen zijn behandeld tegen roest, wil dit zeggen dat deze dan hiervan geen last meer hebben in de onzichtbare plaatsen?
                Of kan je zeggen dat door de minieme bewegingen van de onderdelen er door de wrijving toch plekjes ontstaan waar deze behandeling weggeschuurd is en zo roest kan vormen?

0

Je hoeft er niet aan te twijfelen dat veruit de meeste van jouw leeftijd (en veel jongere ook trouwens) er net zo aan toe zijn.
                  De plekken waar er rot ontstaat is net daar waar je niks ziet en waar de modder rustig jaar in jaar uit blijft zitten.
                  De enige manier om een 911 roestvrij te houden is ervoor te zorgen dat er zich nergens modder kan ophopen en regelmatig behandelen met vocht en roestwerende sprays.

0
                  Wim

Gelijk heb je, en wat ik nu zo raar vind is dat hij eind vorig jaar getaxeerd is voor de verzekering, en dat er enkelals opmerking in stond, roest op bekende plaats deur inslag.
                    Verder stond de auto op mijn brug thuis, en was nergens iets te zien van roest wat zich nu openbaart.
                    Het hing dus letterlijk met de kit/coating die Porsche gebruikt aan elkaar.
                    Ook het linkerscherm gaan we daarom ook nog verwijderen, is niks te zien, maar als we er op drukken zie je het elleboogstuk ook al bewegen, dus benieuwd wat daar uitkomt.
                    ik weet nu niet meer wat ik moet denken, er rijden zoveel Porsches nog van mijn leeftijd rond waar je niks aan ziet, uiterlijk dan. Maar wat speelt zich daaronder dan af. ❓
                    Het punt is dat ik van mijn Porsche geschrokken ben toen we hem uit elkaar gingen halen voor de schade reparatie.
                    Maar dit nu de reden is dat we het maar gelijk grondig en goed doen.

0

Wat ik mij altijd afvraag als ik zo onderdelen zie die door roest afgebrokkeld zijn, zijn er dan geen wagens die tijdens het rijden onderdelen van hun carroserie kunnen verliezen? Of zorgen constructeurs ervoor dat het altijd nog wel ergens vasthangt en je moet gaten aan de buitenkant hebben voordat je riskeert dat je vleugels gaan vliegen (letterlijk dan 😛 )

0
                      Wim

Gaan rechterspatbord repareren, maar eerst gaat alles in het bad voor ontlakking, daarna mooi plaatje buigen en rollen en dan vertinnen.

0

Dit is echt puik werk. Deze gaat nieuwer dan nieuw zijn, gaan wel zeer veel werkuurtjes in steken, maar dan weet je wel wat je hebt.

Ga je het rechterspatbord herstellen of komt er een donor in de plaats ?

0

Grondige werken Wim! Succes ermee

Welk resultaat je kan bekomen met stralen en spuiten is echt fenomenaal.

0
                            Wim

Heb gisteren de spatborden verder gedemonteerd, en eentje is serieus aangetast, rechts die aan de kant van de leidingen dus, linker is maar wat oppervlakte roest en aan tank inlaat en huis niks te vinden van roest.

Verder de dingen die ik gestraald had al in epoxy en chassislak gespoten, dus liggen al te wachten voor montage, maar dat duurt nog wel een poosje.
                              Eerst even op onderdelen van Renntech wachten, dan kunnen we pas verder met laswerkzaamheden.

Heb zelfs de tankjes op de foto gestraald met 1 bar druk, zien er ook weer als nieuw uit.

0
                              Wim

Vandaag de dorpel verwijdert en in de Fertan gezet, daarna alle kleine en grote dingen gestraald en gespoten.
                                Kunnen nu aan de carrosserie even niet verder met stukken plaatsen, levering door lang weekend laat even op zich wachten.

Ben blij dat we nu over een professionele straalkast beschikken, dacht eerst dat het oliereservoir overleden was, maar kwam na het stralen er perfect uit.
                                Alleen kitrand even daarna met de hand moeten verwijderen.

Ook nog een voorbeeldje van de versnellingsbak steun, zie je mooi het verschil.
                                Zo ben ik nu bezig met alle dingen die onder de spatborden zitten te stralen, gronden en in de chassislak spuiten, dus kan van de week nog vooruit. 😉

0
                                Wim

Ja Johan, restauren kan ook met een bitumenspuit hé. 😥
                                  Alleen als het dan jou overkomt, en de centjes betaald hebt voor een goede restauratie of reparatie is het wel zuur. 😕
                                  Vandaar ook in mijn post, dat je visueel soms niks kan ontdekken aan de boden of ander delen.

0

Ouch,

maar het kan nog erger,
                                    dit kwam er bij mij vanonder…

4 jaar geleden gerestaureerd en herspoten…
                                    carrosier weet zogezegd van niets 🙄

0
                                  15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 232)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.