Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

  • Maker
    Discussie

  • Wim
    Deelnemer

      Zo, ik ben vandaag begonnen aan het demonteren van alles wat zo’n beetje los en vast zit aan de Porsche.
      Ben nu zover dat het gehele interieur zoals bekleding, stoelen, bankjes achter en de kap al verwijdert is.
      Leuk om te zien dat alles nog origineel is, en nog niks aan versleutelt is.
      Hieronder de eerste foto’s van vandaag.



      De bruine plekken op de foto’s is geen roest maar lijmresten, gaan we natuurlijk ook nog tegenkomen op de bekende plekken.
      Morgen gaan we verder met deuren demonteren en leeg halen, koffer en motorklep verwijderen, zal jullie dus zoveel mogelijk op de hooge houden van de restauratie,en veel detaile foto’s maken.
      Dit alles word dus ook gedaan in het nieuwe restauratie bedrijf CCR van onze zoon, en bekleding en stoelen gaan naar Kustom creations, elkaar een beetje steuene hé. 😉

    15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 232)
      • amai grondige werken ❗

        succes ermee 😛

        Wim

          [quote=”Setakira”:1z9xy63h]Ook met deze restauratie gaat alles vlot zo te zien, we zijn al benieuwd naar het eindresultaat, beter dan nieuwe 😉 [/quote]

          Op den duur wel hé, als je ziet wat we allemaal doen. 😆 😆

          Wim

            Zo weer even een up-date van vandaag, maar kan jullie voor een ding waarschuwen, schrik niet van de volgende beelden.
            Is zo erg dat we besloten hebben ook het linker achterscherm te verwijderen, en waarom, omdat we daar op het L profiel duwden en dit ook al hoorden kraken, dus alles eraf en goed repareren.
            Als tip kan ik jullie meegeven om alles goed schoon te houden in de achterste wiel ruimtes vooral aan de kant van thermostaat.
            Door vorige eigenaar verzuimd, met dit als resultaat.
            Ik dacht dat mijn Porsche nog redelijk was, maar blijkt ondanks de originele lak op de meeste plaatsen toch serieus rot te zijn, dus een mooie auto aan de buitenkant en onderkant kan rotter zijn als wat je visueel kan waarnemen.
            Dus Timo moet maar vlug een scoopje aanschaffen.

            Eerst de nieuwe deur erin gehangen om straks een goede lijn te verkrijgen voor onderdorpel en achter spatbord met sluitstuk.


            Hier moeten dus aan beide zijden de L stukken vervangen worden, waren zo rot dat alleen de onderste helft er nog op zit.
            Aan de onderkant van de dorpel hetzelfde, al goed geroest terwijl daar aan de buitenkant nog niks te zien was.

            Met raam rand beter gesteld, kwam er zo uit na schoonmaak beurt, zit dus gelukkig allemaal niet tegen.

            Zou ik bijna nog vergeten, ik denk dat er zeker 5 kilo zand overal vandaan is gekomen.

              Ook met deze restauratie gaat alles vlot zo te zien, we zijn al benieuwd naar het eindresultaat, beter dan nieuwe 😉

              Wim

                @Dany, dit is het bedrijf van onze zoon, die is deze week een carrosserie restauratie bedrijf begonnen.
                De Porsche die daar staat is een 2.2T van een Belgische klant, die moet ook nog volledig gedaan worden net als de BMW 2002 TI.
                Dus vandaar aan materiaal geen gebrek. 😉

                  Zeer goed in woord en beeld gebracht, zo te zien ben je van materiaal en plaats goed voorzien , welke naakte porsche staat daar nog bij ? mvg Dany

                  Wim

                    Vandaag niet veel gedaan buiten wat stralen en binnen kanten van voor scherm schoon gemaakt en behandelt met Fertan.
                    Verder alle beugels en ophangpunten van watertank, claxon en olie koeler en tussen stukken harmonica bumper gestraald.
                    Spatborden, bumpers en deuren gaan naar het ontlakkings bad in Lokeren.
                    op de rechter kant van binnen scherm waar olieleidingen lopen zit een slecht stukje, gaan we vervangen zodat het allemaal straks weer goed is.

                    Op de foto van rechter binnen scherm zie je de 2 gaatjes met slecht plek goed zitten.

                    Wim

                      Zo, vandaag nog eens even doorgetrokken met Timo, met de volgende resultaten.


                      Hier de benzinetank verwijdert, en daarna achterspatbord uit geslepen.


                      Toen kwam er nog een leuke verrassing, misten een stukje achter het achter scherm, doorgeroest omdat de vorige eigenaar verzuimde om bij elke wasbeurt de plek van de thermostaat goed schoon te spuiten, en zo op geworpen slik te verwijderen.
                      Linker spatscherm verwijdert, daar geen verrassingen.


                      Gelijk maar olietank verwijdert, kunnen we die ook gelijk goed doen, begon zich net wat roest te vormen, en achter de tank ook.
                      Dorpel en sluitplaat van rechter deur niet meer zo in goede staat, kompleet verrot, maar gingen die toch al aan beide kanten vervangen.
                      Verder alle airco verwijderd, dit inclusief draden die niet in de kabelboom zaten, maar dat zijn er maar een paar.
                      Verder hebben we de complete olie leiding en koeler gedemonteerd, zodat ik die weer mooi kan opknappen.
                      Gelukkig niks afgedraaid, maar wel eerst lekker warm gestookt.
                      Rechter voor spatscherm is ook goed aangetast door het roest, op plaats waar olieleidingen lopen, heeft ook weer te maken met niet goed schoon houden.
                      Volgende stap is nu om dorpels en sluitplaten eruit te slijpen, dan alles goed schoon te maken te conserveren en opnieuw in de coating zetten, maar daarover later meer.

                        [quote=”cabrio wim”:12y60wky]da manneke links op de foto[/quote]

                        die viervoeter ? 😉 )

                        Wim

                          [quote=”WB”:2o9hbpjq]Petje af als je dit allemaal zelf doet !!!!!!!
                          WB[/quote]

                          Qua techniek doe ik alles zelf, ook revisie van bak en motor, sommige hier op het forum weten dat wel. 😉
                          Het carrosserie werk word door onze zoon gedaan, da manneke links op de foto, maar dat komt later hier aan de beurt.

                          WB

                            Petje af als je dit allemaal zelf doet !!!!!!!
                            WB

                            Wim

                              Als je motor en bak in een keer verwijdert, valt het best mee hoor.
                              Plus goed materiaal en een brug waar de achterkant volledig vrij hangt van de Porsche is een must. 😉

                                Wow, gaat vlotjes.
                                Moet je wel al wat ervaring voor hebben 🙂

                                Als ik begin te prullen kan ik om een nieuw blok of zo (en dan heb ik de handschoenkast proberen uitvijzen, zul je zien 😆 😛 )

                                Wim

                                  Geef dan even een seintje Koen welke dag, zorg ik dat ik Thuis ben.

                                  Verder vandaag het hart verwijdert, lekker op mijn eentje gedaan in 2,5 uur, dus ga hem een grootte beurt geven en wat dingen stralen en opnieuw spuiten.
                                  Morgen planning om wat lichtere karweitjes te doen, kunnen spieren een beetje tot rust komen. 😉
                                  En zoals jullie zien, heb ik mijn kleine opzichter steeds bij me, en kijkt of ik het goed doe.



                                  Zoals jullie kunnen zien is alles nog lekker origineel en in goede staat, en motor en bak lekker droog. 😀
                                  Straks komen er wel ander plekken te voorschijn. 😥

                                    Al serieus begonnen met de werken zie ik Wim.
                                    Einde volgende week moet ik nog een keer naar desselgem een paar interieurs terug doen, dan kan het wel zijn dat ik op de terugweg langs jullie kom.

                                    veel succes in iedere geval.

                                  15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 232)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.