Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

• Maker
    Discussie

• Wim

Zo, ik ben vandaag begonnen aan het demonteren van alles wat zo’n beetje los en vast zit aan de Porsche.
      Ben nu zover dat het gehele interieur zoals bekleding, stoelen, bankjes achter en de kap al verwijdert is.
      Leuk om te zien dat alles nog origineel is, en nog niks aan versleutelt is.
      Hieronder de eerste foto’s van vandaag.

De bruine plekken op de foto’s is geen roest maar lijmresten, gaan we natuurlijk ook nog tegenkomen op de bekende plekken.
      Morgen gaan we verder met deuren demonteren en leeg halen, koffer en motorklep verwijderen, zal jullie dus zoveel mogelijk op de hooge houden van de restauratie,en veel detaile foto’s maken.
      Dit alles word dus ook gedaan in het nieuwe restauratie bedrijf CCR van onze zoon, en bekleding en stoelen gaan naar Kustom creations, elkaar een beetje steuene hé. 😉

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 232)
      • Ja bij methode 1 staat enkel de laatste tekst niet naast de foto, maar eronder. Dit valt niet zo direct op. Dacht dat het misschien aan de resolutie lag waarmee ik jullie site bekijk (1920 x 1200), maar als ik hem lager zet blijft het identiek. Werk nochthans gewoon met IE7. Waarschijnlijk één of andere instelling die bij mij verkeerd staat … Is niet echt belangrijk natuurlijk, als de mensen maar kunnen lezen wat er staat.

Wim

Bedankt voor je reactie.

Heb net nog even op een andere computer (Timo) gekeken, en zowel bij mij als hem staat het goed.
          Methode 1 staat dan bij jou wel goed als ik het begrijp. 🙄

Hé proficiat met de nieuwe site. Ziet er mooi uit. Alleen moet je eens even kijken naar de indeling van methode 2, de teksten komen bij mij niet helemaal overeen met de foto’s. Kan natuurlijk ook aan mijn browser liggen …

Wim

Site is sinds vrijdag actief, dus kunnen jullie vanaf nu alle projecten volgen.

Morgen alleen nog een project toevoegen. 😉
              En opbouwende kritiek t.o.v. de site is altijd welkom. 💡

Wim

Hier dan het eindresultaat van het achter scherm.
                Laatste oneffenheden met tin gedaan, en aller laatste is voor de spuit plamuur.

Op bovenste foto zie je de krimp plek nog mooi zitten.

Zijn nu aan de andere kant begonnen met achter scherm pas te maken, en daarover deze week meer.

Komt in orde gene paniek 😀

Als ik voor u klaar ben dan mag de prijs x2 ??? 😈 😈 😈

Wim

Hoop moar dadde gij uk zune fijne zit. 😆 😉

En nu aan de slag hè, want de tijd begint te korten. 😈

Het is toch een fijne eh den Timo.
                      Ziet er al goed uit wim 8)

Wim

Deze morgen achterscherm en sluitplaat afgelast.

En zoals enkele weten zat er een kleine schade op het achterscherm.
                        Na het volledig blank zetten is Timo begonnen deze eruit te kloppen, en met de spotter de kleine deuk eruit te halen, waarna er met de rasp de trek bultjes eraf geschraapt worden.
                        Resultaat een vlak achterscherm waar geen plamuur op moet.

Kleur verschil wat je op de foto’s ziet, is van het warm maken en krimpen metaal om zo weer de volle spanning in het spatscherm te verkrijgen.

Wim

Gratis cursus, hoe bouw ik een weer een Porsche deur op. :mrgreen:

En als er straks nog mensen zijn die zich vervelen, die kunnen contact met mij opnemen, want voor hun heb ik nog een leuke puzzel om op te lossen.

Wat valt er te winnen indien de puzzel correct word opgelost??

Gr Bert

Wim

Zoals belooft, de foto’s.
                              Vandaag de dorpel erin geplaatst.

Eerst voorscherm en deur gemonteerd, en daarna de dorpel passen om zo weer een perfect naden spel, en straks goede sluiting te verkrijgen.
                              Daarna dorpel en sluitplaat vast gelast.

Op het achterscherm onderaan dorpel gaat Timo een nieuw stuk maken, dit is teveel beschadigt en aangetast.
                              Achterscherm wel weer mooi passend gemaakt, dus kan na het maken nieuwe stuk ook weer vast gelast worden.

Vanaf morgen hebben we aan de linkerkant weer iets wat op een Porsche begint te lijken

Wim

Zo, vandaag hebben ik de deuren leeg gehaald, en Timo is begonnen aan het carrosserie werk.
                                Deur heeft hij nodig om erin te hangen voor alles gelast gaat worden om zo weer een perfect lijnenspel te krijgen.
                                Het mooie is om te zien dat er weer niks aan de deuren is gerommeld.
                                Zelf de plastic bevestiging van de deurbakken is nog origineel, niks geen extra gaatjes geboord, dus gaan we ook zo houden.
                                Deuren heb ik helemaal leeg gehaald om alles weer als origineel te spuiten, en zo de spuitnevel op onderdelen te voorkomen.
                                Tevens kan ik zo ook de bedrading weer opnieuw omwikkelen met tape en krimpkousen.

En als er straks nog mensen zijn die zich vervelen, die kunnen contact met mij opnemen, want voor hun heb ik nog een leuke puzzel om op te lossen. 😆 😆 😉

Morgen wat foto’s als de carrosserie delen eraan hangen.

Mooi project die Triumph 😯

Wim

Hier nog even een paar linkjes naar de Triumph Stag restauratie.

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=11939

http://www.mijnalbum.nl/Album=BD4FR3ZN

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 232)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.