Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Zo, ik ben vandaag begonnen aan het demonteren van alles wat zo’n beetje los en vast zit aan de Porsche.
      Ben nu zover dat het gehele interieur zoals bekleding, stoelen, bankjes achter en de kap al verwijdert is.
      Leuk om te zien dat alles nog origineel is, en nog niks aan versleutelt is.
      Hieronder de eerste foto’s van vandaag.



      De bruine plekken op de foto’s is geen roest maar lijmresten, gaan we natuurlijk ook nog tegenkomen op de bekende plekken.
      Morgen gaan we verder met deuren demonteren en leeg halen, koffer en motorklep verwijderen, zal jullie dus zoveel mogelijk op de hooge houden van de restauratie,en veel detaile foto’s maken.
      Dit alles word dus ook gedaan in het nieuwe restauratie bedrijf CCR van onze zoon, en bekleding en stoelen gaan naar Kustom creations, elkaar een beetje steuene hé. 😉

    15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 232)
    • Wim

        Met het blote oog niet, maar met de staalborstel op machine wel, als er een los stuk of scheurtje zit zie je het gelijk ophoog komen, voordelen van de Porsche coating. 😉

        Het probleem is echter meer dat hij gaat roesten op de plekken waar ze slecht bij konden met coaten, daarom doe ik bepaalde dingen op mijn manier.

        En als je goed kijkt op de foto’s zie je dat ik de bodem nog niet gedaan heb.
        Waar de stuur inrichting en tank zit is alles goed geïnspecteerd en opnieuw gecoat.
        En kijk maar eens naar de tank op de eerdere geposte foto’s, heb ik met dezelfde techniek ontdekt en daardoor in een zuurbad gedaan.
        De bodem begin ik aan als hij bij Timo staat op de 2 kolombrug staat, kan ik lekker overal bij en geen last van de rijplaten.


        @wekki
        , bedankt voor compliment, en als hij nu net zo oud gaat worden als de Stag waar ik ook aan bezig ben, dan doe ik het op die manier, dus gehele auto in zuurbad.

          knap project, maar had je niet beter eerst de rutex er eens afgehaald van de bodem zodat je zeker weet dat daar nergens roest onder zit.
          Oude rutex geeft namelijk kleine scheurtjes die je met het blote oog niet kunt zien en zo onstaat er ook roest onder.
          Nu wordt het ook al moeilijk om dit nog te doen met de onderdelen die je er terug onder gemonteerd hebt.

          Voor de rest zeer knap project.

          Wim

            Vandaag het laatste van de voor ophanging gemonteerd, alles voorzien van nieuwe lagers, rubber en rem leidingen en alles kan er weer voor een tijdje tegen.
            Staat dus nu op de wielen en is weer mobiel.
            Liggen mooi op schema nu, en kan volgende week naar Timo die dan het carrosserie werk gaat doen.
            Heb nog even een paar foto’s gemaakt voor de wielen erop gingen.

              prachtig werk Wim,

              ik zit hier met open mond te kijken!

              mvg!
              Jan

              Wim

                Deze morgen het stukje in rechter voor scherm gelast en gelijk in de primer gezet, daarna binnen scherm schoon gemaakt, en zag nog een verdacht plekje.
                En wat bleek, aan de andere kant zoals jullie weten is daar al een nieuw stuk ingelast, en aan deze kant begon het ook op die plek.
                Nog niet zo erg, dus dit gaan we zandstralen en vertinnen.


                Vandaag verder de lagers voorwielen erin geperst en schokbrekers gemonteerd.
                Dus morgen de nieuwe flexibele en harde rem leidingen monteren, rem klauwen stralen en spuiten en hij kan weer op zijn pootjes.

                Wim

                  Hier dan de foto’s van de opbouw ophanging.

                  Heb ook het gat voor in de neus van de airco dicht gelast, kan daar geen lucht en vocht meer door.

                  Alles van ophanging opgebouwd met nieuwe onderdelen, fusee kogels, stuur kogels en rubbers, zodat het weer voor een tijdje mee kan gaan.
                  Verder ook allemaal nieuwe bouten, moeren en borg ringen gebruikt.

                  Verder heb ik de benzinepomp in nieuwe beugel en rubbertjes opgehangen, en ook een rubber om de pomp zelf, zodat het niet meer rechtstreeks met het metaal in aanraking komt.
                  Kunnen nu verder met de wiel lagers en remmen monteren.

                  Wim

                    Vandaag de neus helemaal kaal gemaakt en al beschermt tot hij straks naar Timo gaat.
                    Daarna onderkant gedaan, en weer de verrassing dat het rond de bevestigings punten weer de coating aan het loslaten was, dus dit plus roest verwijderd en ingespoten met fertan, kan morgen verder behandelt worden.

                    Dan nog iets dat ik voor jullie ook niet wil verbergen, eerlijkheid duurt het langst 💡

                    Hier is dus al eens gelast, (stukje van10 op 20 cm) vroeg mij dat af of dit origineel was, maar nee dus.
                    Vorige eigenaar even opgebeld en gevraagd wat daar de oorzaak van was, is 4 jaar geleden gelast omdat het bijna door geroest was.
                    Hij reed ook dagelijks met de auto, en de reden was waarschijnlijk het zout in de winter wat achter de gescheurde coating gekomen was.
                    Is goed gemaakt bij een specialist, viel ook niet op, dus laten we zo.

                    Wim

                      Vandaag hebben ik weer een oorzaak gevonden van een licht kraakje in mijn stuurhuis. Stuurde er niet zwaarder om, maar heb weer geluk gehad dat het niet andersom zat, anders wel schade gehad aan stuurhuis, dan had het tussen de tandheugel kunnen komen.


                      Boveste foto’s stuurhuis gedemonteerd, en boosdoener gevonden.

                      Even een close-up gemaakt van het naaldlager wat kapot was, waarschijnlijk bij vorige revisie o.i.d. erin geslagen i.p.v. geperst, met gevolg dat er een stukje afwas. (kleine stukje onder linker lager)
                      Gelukkig had ik nog een nieuw op voorraad.


                      Stuurhuis weer gemonteerd en lekker alles in het vet gezet, afgesteld en met de drukplaatjes de vrije speling opgelost.
                      Nu voor verdere montage nog even wachten op een paar onderdelen.

                        Dag Wim,

                        ben je niemand vergeten, als ik je timing zo hoor? 😆 😛 lol:

                        Wim

                          Plannig is dat we hem eind deze maand naar Timo brengen, en eind oktober kunnen gaan opbouwen, dus heb je nog even de tijd. 😉

                            Gaat hard daar Wim.
                            K ga binnenkort aan jouw spullen ook eens beginnen. 😀

                            Wim

                              Gehele voorwiel ophanging is er onderuit ppffffffff. 😉
                              Kunnen we weer gaan schoonmaken en reviseren, en dus onderdelen bestellen.
                              Hieronder een paar foto’s van de demontage.

                              Voor en na de schoonmaak, plus 2 rem leidingen naar de slangen afgedraaid.

                              Blaasje op de coating achter slangen airco, met dit weer als resultaat.
                              En voorste balk waar airco radiator lag, staat compleet bol van roest tussen de naad.
                              Dus weer werk genoeg.

                                Dat begint er erg leuk uit te zien

                                  Knap werk Wim!
                                  Zeer leuk om volgen

                                  Wim

                                    Hij staat weer op zijn achterste pootjes 😀
                                    Heb de foto zo genomen dat je ook net kunt zien dat ik de motor ruimte ook schoongemaakt heb, zie je op bevestigingsbalk schokbrekers weer de kleur grijs. Aandrijfassen liggen klaar, maar monteer ik even nog niet.
                                    Porsche moet nog teveel verplaatst worden en liggen ze toch maar te slingeren
                                    Verder ga ik niet met schoonmaken, moet geen showcar worden, mag straks weer voor dagelijks voertuig van dienst zijn.
                                    Verder alles wat nodig was vernieuwd of goed werkend gemaakt.
                                    Morgen gaat de voorwiel ophanging er onder uit, kunnen we daar alles weer controleren en in orde maken

                                  15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 232)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.