Schakelen met de 914

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 914 Schakelen met de 914

• Maker
    Discussie
  • Ik heb nu eens met een 914 gereden en had heel veel moeite om hem in eerste versnelling te krijgen. 1 keer op de 2 ging dat zonder problemen, de andere keer lukte dat niet zonder eerst ff naar N (of naar 2de) te gaan en te ontkoppelen. Ik had er echt last mee. Het vergt echt oefening.

Zijn er hier kenners die mij kunnen vertellen of dat normaal is of dat er iets mee scheelt?

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
    • Ook de afregeling van de schakelstang is belangrijk!

0

binnen de 15 min een degelijk antwoord op dit forum;
        gebouwd, levend gehouden en aangevuld door vele enthousiaste *porsche liefhebbers
        daar kan menig klantendienst van grote bedrijven een puntje aan zuigen :respect2:

0

Bekent probleem met de 914, kan de pret al eens bederven tijdens het rijden 👿 De synchronisatie van de eerste versnelling geeft meestal problemen door slijtage en in combinatie met versleten bussen van de schakelstang is het helemaal om zeep. De 2.0l had de schakelvork in het midden van de boite wat al heel wat beter was t.o.v. de 1.7 en 1.8l waar deze achteraan de boite was.

Het vergt enige oefening om probleemloos te schakelen, mijn vader had er ook moeite mee om hem in eerste te krijgen, terwijl mijn 914 zijn schakelstang en boite een revisie gehad had.

0
          4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.