Home › Forum › Porscheforum Technisch › Porsche Verzekeren › Schandalig
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 6 maanden geleden door Erwin.
-
Vermits ik van verzekering veranderde vroeg de nieuwe maatschappij een attest van het alarm. Mijn Targa is uitgerust met het fabrieksalarm dus even snel een mailtje naar Porsche Paal voor een bewijs/attest van het alarm. Niet gevraagd of zoiets betaald moest worden want ik reken dit tot klanten dienstverlening. Het is mij ook niet gemeld dat dit kosten met zich meebrengt.
6 weken later een bericht dat het gearriveerd was.
Vandaag afgehaald.
Kostprijs 229 euro, neen geen typefout tweehonderdnegenentwintig euro aub.
Voor een vodje voorgedrukt papier dat enkel ingevuld moet worden en een stempel er op.
Had ik dit vooraf geweten had men het kunnen steken waar het licht nooit schijnt maar ik had het nu eenmaal nodig voor de verzekering.
Eén schamele troost, indien ik dit attest niet had aangevraagd had er waarschijnlijk een arme bediende bij d’Ieteren een dag technisch werkloos geweest en nu niet want nu heb ik hem werk bezorgt.
In de “Porsche prijzenpolitiek” – val getrapt Troost je, is mij ook al overkomen…..
Anderzijds, een simpel start onderbrekertje is voor de meeste classic-car verzekeraars voldoende hoor.
Hadden ze je ook wel kunnen meegeven imhoTja, heren die hersenen proberen doorgronden noemen dit “marketing placebo effect”.
Mijn visie hierop :
Op een publiek forum “schoffeer” je nooit een merkdealer of garage: zeker als je deels door je eigen naïviteit ervan uitging dat dit attest “gratis” zou zijn.
( Gratis waren enkel De Lijn ritten in Hasselt ten tijde van Steve Stunt zaliger.)
Als je kritiek hebt op een bepaalde dealer of garage ,wendt u direct tot hen , zodat ze zich op een gerechtvaardigde wijze kunnen verdedigen. Per slot van rekening is het een handelsorganisatie met oog op winst te maken, toch ?Awel, ik vind het toch informatief.
229 euro voor een attest… en niet aan de klant op voorhand ervan verwittigen, tenminste opmerkelijk.
Ook ik heb een akkefietje gehad met Porsche Paal. Ongevraagd ! Hebben ze mijn nummerplaat houder vervangen.
1. Dat doe je niet, je blíjft van iemand anders zijn eigendom af
2. Je moet toch wel slecht opgevoed en wereldvreemd zijn als je voor die nummerplaat houder nog 40 (veertig) -voor de ouderen onder ons +1600 Bef gaat aanrekenen op de onderhoudsfactuur.Wel…dat was de laatste onderhoudsfactuur die ze voor mij gemaakt hebben.
[quote=”ZUFF-65 post=288733 userid=11826″] Mijn visie hierop :
Op een publiek forum “schoffeer” je nooit een merkdealer of garage: zeker als je deels door je eigen naïviteit ervan uitging dat dit attest “gratis” zou zijn.
( Gratis waren enkel De Lijn ritten in Hasselt ten tijde van Steve Stunt zaliger.)
Als je kritiek hebt op een bepaalde dealer of garage ,wendt u direct tot hen , zodat ze zich op een gerechtvaardigde wijze kunnen verdedigen. Per slot van rekening is het een handelsorganisatie met oog op winst te maken, toch ? [/quote]Wees maar zeker dat ik daar ter plaatse mijn gedacht eens goed gezegd heb. De enige verdediging was dat zij dit bedrag ook moesten betalen aan d’Ieteren. Ik heb onmiddellijk een mail naar d’Ieteren geschreven maar tot op dit moment, niks, nul komma nul antwoord.
En naïef? Ik had rekening gehouden met een bepaald bedrag, het is immers Porsche, maar 229 euro voor een blaadje papier?
Een handelsorganisatie met oog op winst? Mijn kloten ja, ik betaal bij de bakker toch ook geen 300 euro voor een brood waar meer werk in zit dan in een papiertje afdrukken. En ik ben blijkbaar niet de enige die ze in’t zak gezet hebben als ik Sensa zijn ervaring lees.
En nu begrijp ik waarom mijn rijkere kennissen allemaal naar Porsche Maastricht of Eindhoven gaan.
Ook al is 229 euro in absolute termen veel geld en een hallucinant bedrag voor een vodje papier, in mijn ervaring is het waarschijnlijk een correcte vergoeding voor de administratie die voortvloeide uit uw aanvraag. Aangenomen dat het bedrag incl BTW was, is dat 189 euro excl BTW. De financieel directeur van het bedrijf waarvoor ik actief ben heeft me een jaar of 2 geleden op het hart gedrukt dat alleen al de boekhoudkundige verwerking (intern+extern) van elk projectje (we verwerken elke dag ettelijke werkorders voor kleine en minder kleine bouwkundige herstellingen) zowat 180 euro kost…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.