schroefset

  • Maker
    Discussie
  • Help ! ik heb eibach pro kit op mijn boxster geplaatst omdat hij met 19″ zeer hoog op zijn poten staat
    Deze verlaagt in principe slechts 2.5 cm, maar toch staat hij te laag voor de autokeuring.
    Hij word wel gekeurd met standaard op 16″ wielen en komt met de vering op 8 cm van de grond zonder dan
    nog van die plastic spatlapjes e.d. te spreken.
    ik had gedacht schroefset te plaatsen maar verlaagt deze automatisch of staat deze even hoog
    als standaard geleverd ? Iemand ervaring met AT Technix of HR schroefsets ? of kan ik eibach pro kit veren noge gebruiken en dempers wisselen ?
    Tips aub

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
    • Nope , wel met 18ers :driver:

        rijdt er iemand met de combinatie porsche sportvering (MO30) en 19′ ? ik had graag eens gezien wat dit geeft

          Wes heeft hierin gelijk .
          Idd in je gelijkvormigheidsattest staat iets anders , maar zolang je geheelomtrek binnen de toleranties blijft mag je ze groot mogelijke velgen leggen dan mogelijk .

          Mijn sub heeft standaard 17 duims (215/45-17) maar ik mag er zonder problemen 20 duims onder leggen (225/30-20)
          Hierop gaan ze niet afkeuren .
          Deze banden vallen binnen de tolerantie .
          Kan je opzoeken op hun site http://www.goca.be

            Verkeerd ingelicht blijkbaar 😉
            Solly!!! :engeltje:

            PB

              Niet alle mogelijkheden staan vermeld op je gelijkvormigheidsattest,
              zelfs niet op de site van goca. 😉 De wet zegt simpelweg maximaal x-aantal % afwijking.

              Op de keuring kunnen ze hier niet onderuit, de maten die ik op de Boxster heb liggen
              staan niet op goca of mijn attest, maar ik heb wel mijn gelijk gehaald en de banden zijn toegelaten.

                in gelijkvormigheidsattest staan de maten die je mag in . 😉

                  [quote=”Mushroom” post=121215]Je wielmaat mag maar 1 maat afwijken van wat er in het COC staat, bvb de 996 4S heeft volgens het COC 18″ en ik mag er 17″ of 19″ opleggen, maar geen 20″…[/quote]

                  Cayenne volgens COC standaard 17″, de mijne op 20″, nog nooit opmerking over gehad :coolness: :coolness: :coolness:

                    Hier heb ik nog nooit van gehoord Mush ❗

                    Waarom geeft GOCA dit dan niet aan bij het berekenen van een bandenmaat?
                    Je moet je gegevens van het voertuig ingeven dus weten toch goed genoeg wat dan in het COC staat?

                    PB

                      Ik ben gekeurd op de Boxster met 19’ers, afwijking van de banden was 0% en 0,31%.

                      Je mag maximaal 2% afwijken naar boven toe d8 ik en 1,5% naar beneden toe.

                      En het je wielspoor Center- Center mag maximaal 2% afwijken.

                        Je wielmaat mag maar 1 maat afwijken van wat er in het COC staat, bvb de 996 4S heeft volgens het COC 18″ en ik mag er 17″ of 19″ opleggen, maar geen 20″…

                          Waarom zouden je 19’ers niet mogen voor de keuring? Heb nog nooit geweten dat een wagen afgekeurd is door te grote of te kleine velgen. It’s all about the tire baby! 😉 Je bandenmaat moet overeen komen met wat er standaard opligt (dus niet enkel wat er op je gelijkvormigheidsattest staat, meneer de agent van kust mn klote ruzie ). Voorbeeldje: als er op een wagen standaard 175/65/14 ligt, mag je ook 215/40/16 leggen. Alles heeft te maken met de omtrek van de band. Deze mag niet veel afwijken dan van de standaard maat. 0,2% geloof ik. Meer dan dat percentage zorgt ervoor dat je kilometerteller niet meer correct is.

                            misschien dat het inderdaad door de combinatie met 16″ wielen komt.
                            Als ik de 19″ opleg staat hij iets hoger en levert geen problemen op om mee te rijden.Maar 199″ en autokeuring gaan ook niet samen vrees ik.

                            Maar met de 19″ wielen en met originele veren is het precies een protoype voor 4×4 boxster

                            :puke:

                            niemand met combinatie 18″ en eibach pro kit die door keuring raakt ?

                            PB

                              Verlagen kan ook als gevolg hebben, dat je cardans en je versnellingsbak er enorm onder lijden. Met redelijk wat kosten als gevolg. Nu zeg ik niet dat dit zal gebeuren bij het minimaal verlagen, maar bij schroefkits, zijn sommige nogal snel geneigd om nog “net” wat lager te gaan. :mrgreen:

                                Had ook wel eens gelezen dat een Boxster niet de ideale auto is om te verlagen…..
                                Er zouden gevallen gekend zijn dat de lassen van het koetswerk het minder goed verwerkt
                                hadden na enige tijd.

                                Mijn auto is standaard (S-design).

                                  [quote=”helldriver” post=121133]Niemand met een verlaagde boxster 986 ?[/quote]

                                  Toch wel… standaard Porsche maar geen schroefvering.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.