schroefset

  • Maker
    Discussie
  • Help ! ik heb eibach pro kit op mijn boxster geplaatst omdat hij met 19″ zeer hoog op zijn poten staat
    Deze verlaagt in principe slechts 2.5 cm, maar toch staat hij te laag voor de autokeuring.
    Hij word wel gekeurd met standaard op 16″ wielen en komt met de vering op 8 cm van de grond zonder dan
    nog van die plastic spatlapjes e.d. te spreken.
    ik had gedacht schroefset te plaatsen maar verlaagt deze automatisch of staat deze even hoog
    als standaard geleverd ? Iemand ervaring met AT Technix of HR schroefsets ? of kan ik eibach pro kit veren noge gebruiken en dempers wisselen ?
    Tips aub

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • S2

      Ik denk dat jouw probleem eerder de cominatie van 16″ velgen + verlaging is. Het zou eigenlijk niet mogen (wieldiameter blijft in principe gelijk) maar ik denk dat het met 18″ wel eens zou kunnen lukken.

      Welke maat banden ligt er op je 16″?

      205/55 16 geeft een diameter van 631,69 mm

      235/40 18 geeft een diameter van 645,16 mm

      Dus in hoogte win je 645-631 / 2 = 7 mm

      Misschien is dit net voldoende 😉

        Niemand met een verlaagde boxster 986 ?

          [quote=”Mushroom” post=120993]Topic gemoved naar correct subforum ipv “Mededelingen” :salut:[/quote]

          Is dit dan geen mededeling? 🙄 😆

            Topic gemoved naar correct subforum ipv “Mededelingen” :salut:

              Wist ik niet Koen. De schroefsets die ik gehad heb konden dat telkens niet.
              Waren altijd lager dan standaard en konden alleen maar lager.

                Klopt niet helemaal Wes .
                Er zijn wel degelijk schroefsets die zelfs hoger schroeven dan origineel .
                BVB die ik onder de sub heb .
                De vorige eigenaar had deze op max geschroefd voor de keuring en de wagen lag hoger dan origineel .
                toch moest hij het verwijderen daar een lichte vracht zo’n set niet mag hebben .
                zo kon ik een setje van geen drie maanden oud op de kop tikken .

                  Schroefset verlaagt onmiddelijk. Zal niet veel zijn, op zijn hoogste stand 2-3cm, maar standaard rijhoogte kun je niet meer halen. Dit doordat de veren korter zijn dan standaard veren.

                    Wat ophanging betreft zit Carnewal ook wel goed.

                      en heb je al eens naar het merk bilstein gekeken, is niet echt de goedkoopste maar wel kwaliteit, en voor de keuring ook geen probleem adh van de papieren

                        Inderdaad, te mooi om waar te zijn :

                        antwoord dat ik kreeg :

                        Hartelijk dank voor uw aanvraag.
                        Het is niet H&R; volledige set van H&R kost € 1649.00;levertijd 6 werkdagen
                        Vervanger incl garantie en certificaat € 750.00 incl verzending naar Belgie

                          Ok thanks alvast voor de support. Weet er iemand of zo’n schroefset onmiddellijk verlaagd ?
                          Ik zou hem opnieuw op standaardhoogte willen krijgen voor de keuring.
                          Ik heb mij geinformeerd bij een kennis (hoofd van keuringsstation) en moet niet meer geborgd
                          worden alleen moet je inderdaad goca- en montage-attest hebben.
                          Heb hier voordelige H&R set gevonden bijna te mooi om waar te zijn ??? : ( http://autostylingenanders.nl/onderstel/vering-demping/schroefsets/hr-295111-h-amp-r-schroefset-porsche-boxter-s-typ-986.html )

                            Bij mijn weten hebben losse onderdelen van de wagen geen effect op wetgeving hoogte, hiermee word bedoeld: beschermplaat, spoilers, bumpers, flexibele delen. De vaste delen dienen 11cm bodemvrijheid te hebben, meestal carter of ophangingsdriehoeken als laagste punt, 10cm met bestuurder. Dus bij wijze van spreken mag de wagen met zijn bumpers over den tarmac schuren, zolang je de 11cm bodemvrijheid maar haalt met je vaste onderdelen. 😉 Van TA Technix zou ik afblijven. Is goedkoop maar daar is ook alles mee gezegd. Ik persoonlijk zou voor de duurdere/betere opties kijken, zeker bij het soort wagen dat je rijd, niet onbelangrijk!

                            PB

                              Schroefkits moeten al geruime tijd niet meer geborgd zijn.
                              (was enige tijd geleden nog een opmerking, nu zelfs dat niet meer.)

                              En de minimale hoogte is 9cm met de chauffeur in het voertuig.
                              (11cm met 2cm tolerantie.)

                              Enkel zorgen dat je alle attesten en plaatsingsattesten hebt
                              en dan een “keuring na ongeval” doorlopen. (Geometriekeuring)

                                Vroeger was dit zo, in de begindagen van de schroefsets en keuring verlaagde
                                voertuigen.

                                Tegenwoordig controleren ze hier niet meer op (alleszins toch niet in Willebroek)

                                  Ik meen vernomen te hebben dat een schroefset voor de keuring te passeren geborgd moet worden. D.m.v van las, dus permanent. Even omhoog, keuren en thuis terug omlaag gaat dus niet (meer).

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.