schuifdak rubbers vervangen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 schuifdak rubbers vervangen

• Maker
    Discussie
  • Hoi,

Ben van plan om men schuifdak rubbers te vervangen. Dit zijn er volgens mij 2, heb ze alle 2 al liggen. Eén ervan is op de carroserie bevestigd en de andere op het schuifdak zelf. Nu vraag ik me af is het noodzakelijk om het schuifdak eruit te halen om die op het schuifdak te bevestigen of niet? Had op pelicanparts gezien dat ze het eruit haalden, maar ze vervangen dan ook nog andere delen.

Als het dak eruit moet had ik gezien dat je de binnenbekleding kan herschuiven, maar dit lukt niet bij mij, tenzij ik het verkeerd doe natuurlijk.

Heeft er verder iemand een idee welke lijm ik daar het beste voor gebruik? Op pelicanparts staat er 3M weatherstrip, maar heb deze niet gevonden in de autoshop in leuven. Ze hadden daar enkel lijm van loctite ;/

gr
    Daan

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Heb dit onlangs nog bij mijn restauratieproject gedaan.

Al bij al niet zo moeilijk als je er je tijd voor neemt.
      Het dak moet er in ieder geval uit.
      Eigenlijk zijn het 3 rubbers die je moet vervangen, degene die je vergeet op te noemen zit achteraan het dak ( is een V-vormigge rubber) en is enkel zichtbaar bij demontage.

Dak een klein beetje openen, vervolgens kan je de bekleding vooraan losklikken (zit op een 5-tal plaatsen vast dacht ik).

Nu zie je alle schroeven zitten (4 voorzijde / 4 achterzijde)

Als lijm heb ik Pattex contactlijm gebruikt en werkte perfect. De 3M lijm zal je nergens meer vinden vrees ik …. 😉

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.