Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › schuifdakje 911S 1971
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 4 maanden geleden door Peet964.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Intussen nog wat geprobeerd maar mijn kennis en kunde reikt niet ver genoeg 😳 Wordt een winteronderhoudje vrees ik 🙄
Was ook niet voor jou bedoeld hoor Peet, maar meer een antwoord op Plumber en hoe ik er over denk in het algemeen. 💡
Was zelf ook serieus laat om een antwoord te geven. 😳Bedankt voor de tip Wim !
Mijn excuses dat ik niet sneller reageer maar zit nu eenmaal niet dagelijks op het forum. Wanneer tijd zal ik met de tip ah werk gaan en jullie op de hoogte houden. Deed ik voorheen ook. 🙄
Gewoon blijven ademen jongens. Elke dag komt de zon op. 8)
Met de Lotto gewonnen? Wou dat ik dat ook enkel had als bekommernis 😆 😆
[quote=”plumber”:ng43mkyq]ik neem aan dat jij nog ander werk hebt buiten antwoorden geven op het forum 😀 D D [/quote]
Ja Porsche rijden.
Dat is helaas de huidige mentaliteit .
Alles draait om zichzelf en iedereen moet maar springen doch een bedankje is teveel .
En vraag hun aub niets 👿Yep, daar is een forum voor… maar je moet het toch telkens maar doen… ik neem aan dat jij nog ander werk hebt buiten antwoorden geven op het forum 😀 D D
Nu, inderdaad, de minste beleefdheid is inderdaad om feedback te krijgen aan de mensen die oplossingen geven, al is het maar als bedanking voor de geleverde moeite!
Werk beroepshalve ook in de ondersteuning van klanten en heb hetzelfde voor: als er iets scheelt hoor je ze wel maar eventjes zeggen dat iets opgelost is of bedankje… ho maar 😯 😯Plumber
Daar is een forum toch voor. 💡
Alleen erger ik mij wel eens aan mensen die je helpt, en nooit meer een respons geven of de diagnose goed of niet goed was, of het probleem ondertussen is opgelost. 😈
En op afstand helpen is soms toch al niet zo makkelijk, want je moet op de beschrijving afgaan die iemand je geeft, en dat is soms ingewikkeld. 😆
Maar resultaat posten is op zich wel belangrijk voor andere forummers, die kunnen dan ook hun voordeel eruit halen. 8)Sta steeds weer versteld van Cabrio Wim zijn kennis …. en de wil om het met ons te delen 8) !:
Plumber
Ook wat laat antwoord. 😳
Het volgende wat je moet doen: bekleding achter open ritsen en bescherm plaat motor verwijderen.
Daarna de slinger nemen en het dak handmatig open en dicht doen.
Goed kijken wat er dan gebeurt, want kan best zijn dat kabel of geleiders aan de motor uit gesleten zijn.
Vervolgens dit nog eens proberen en met de ander hand wat tegendruk op het dak geven, en kijken wat er dan gebeurt.
Dus problemen kunnen speling zijn of spiraal en worm op de motor versleten zodat hij een tand verspringt en daardoor het dak scheef gaat.
Hoor verder de vorderingen wel van je.
succes.Bedankt Wim. Weet je toevallig ook hoe dat afstellen moet?
Thx!
PeetKijken of er nergens iets uitgelopen/versleten is, en dan opnieuw afstellen.
Geleiders. 💡 🙄
Alles ingevet en gesmeerd. Open gaat goed maar sluiten loopt hij idd rechts scheef. Kan je daar iets aan doen?
Thx
PeetMotortje zit als je de rits achter losmaakt onder het paneel, zit met 4 schroeven vast geloof ik.
Verder kan het zijn dat alles is goed gesmeerd moet worden, en geleiders is goed schoonmaken en opnieuw invetten.
Kijk voor je deze handelingen doet of het dakje niet scheef gegaan is en daardoor wat wringt.
Dus open het een stukje en meet aan beide zijden even da afstand of die klopt.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.