Sigarenaansteker stuk

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Sigarenaansteker stuk

• Maker
    Discussie
  • Aangezien mijn sigarenaansteker blijkbaar niet werkte, heb ik ‘m wat nader bekeken. Als ik ‘m eruit haal zie ik zowel op de ‘plug’ als in de ‘socket’ dingen die me niet normaal lijken…

1. Socket => zie foto 1
    Die centrale pin moet volgens mij toch recht zijn, niet? Zo kan je geen connectie maken. Zou ik dat met een tang gewoon recht kunnen/mogen plooien?

2. Plug => zie foto 2
    Al een hele tijd geen sigarenaanstekers gezien maar ik dacht dat je daar een soort van ‘spoel’ of zo moet in zien. Die spoel wordt dan roodgloeiend zodat je je kankerstok kan aansteken… Ziet deze er niet vreemd uit dan?

Attachments:
    • DSCF6767.jpg
    • DSCF6768.jpg
7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Het is dus een cut-off. Er zijn er dus twee…

Als ik ze zou willen houden, zou ik idd beter deze topic laten verwijderen maar ik vind het niet praktisch. Als ik nu een platte band heb, sta ik te koekeloeren!

Ik zal je aanbod in het achterhoofd houden Fab! Sowieso bedankt!

Zoals reeds vermeld in vorige post, radio eruit. Bij FG Porsche of ergens anders de 2 delen aanschaffen (houder en aansteker).
        De originele bekabeling zal nog wel aanwezig zijn, plaatsen en aansluiten. Wat die schakelaar betreft >> eerst uitzoeken welke functionaliteit hij heeft, draden kortsluiten of open laten.
        Waar woon je ergens? Indien niet te ver wil ik wel eens langskomen als je de onderdelen hebt.

Tegen dat ik kon gaan checken wat deze schakelaar ‘schakelt’ kon ik beter niet meer starten om niet heel het gebouw op stang te jagen. Maar als ik de sleutel tot juist voor starten draai, is er geen verschil tussen beide standen. Zal zien of ik eens ‘all te way’ kan gaan vanavond.

Maar er is al ergens anders een aftermarket startbeveiliging met een batterij cut-off die het moeilijk genoeg maakt om te starten. Zou dit iets extra zijn of een redundant systeem?

Hoedanook, ik zou graag een werkende sigarenaansteker hebben. Niet omdat ik rook, integendeel, maar omdat ik toch iets zou willen kunnen opladen… Als ik dat wil, moet ik de hele boel eruit smijten waarschijnlijk, niet?

PM

+1 Angelo!

Vind het geweldig gevonden als het een startonderbreker is.
              En als het zo is zou ik er niet teveel reklame van maken en deze topic laten verwijderen.

overduidelijk Mushroom :up:
                de meest eenvoudige weg is de radio uit de sleuf trekken om te kijken waar de bedrading van de extra schakelaar naartoe loopt, ofwel de switch omzetten en proberen starten :sarcastisch

Foto 1 is een stukje huisvlijt. Iemand heeft daar een “geheime” schakelaar gemaakt, foto 2 zal dan aangepast zijn om op foto 1 te passen :up:

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.