Singer

• Maker
    Discussie

• bladerunner
    Deelnemer

Toen mijn vrouw gisteren vroeg welke auto ik wou als zij Euromillions zou winnen zei ik, “Doe mij maar als daily een BMW X5 M en als speeltje een 991 Targa GTS.

Vandaag echter mijn mening herzien en gekozen voor deze.

2015_singer_porsche_911_targa-HD.jpg

Singer_porsche_911_Targa_cars_2015_1475x982.jpg

2015_Singer_911_Targa_porsche_tuning_4096x2726.jpg

34abca34-0541-4f6e-a8bf-5f662a56396b_HR.jpg

of deze

Singer-911-Speedster.jpg

Men kan proberen wat men wil maar een Singer is de enige, echt geslaagde backdating Porsche

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 48)
    • 123

met mijn 904 ook nie : :happy:

Ik zei wel: DROMEN!

Dus: met een Singer heb je geen file.

123

Ik ben dus nog niet overtuigd van de extreme bruikbaarheid van die auto’s, die toch stuk voor stuk een one-off custom build zijn en dus vermoedelijk een stuk delicater in onderhoud en gebruiks kosten zullen zijn.

Het lijkt me niet echt een auto waar ik veel in de file of stads verkeer zou willen rijden.

123

Idd, ik zie dagelijks die gast met zijn Singer aan de bakker en Delhaize zijn boodschappen doen

Said no-one ever 😛

Dat kan wel zijn, maar de Singer is perfect dagelijks bruikbaar. En dat doet dromen. Van zeeën van tijd en ruimte, en bovendien altijd goed weer. En dan maar karren met die slee! :music:

123

Als ik Euromillions win koop ik me wel een 904 GTS, en dan lult niemand nog van Naaimachienes als ergens aankom. :ass:

Nou, als ik Euromillions win, mogen ze dienen brol anders wel op mijn oprit komen afleveren… :drink:

Zal uiteraard niet gebeuren want ik heb nog nooit meegedaan aan die belasting op domheid.

123

daar is niets op te zien van de koppen.
                      Enkel maar dat ze er op de zijkant vierkantig uit zien, wat logisch is voor een 4 klepper

Maar alle vierkante 4 kleppers zijn altijd al watergekoeld geweest, wat ook logisch is omdat je met 4 kleppen ergens plek voor koel vinnen hebt in de kop. De hete uitlaat poorten zitten onderaan en in de weg.

Vandaar dus mijn stelling, dat het water gekoelde koppen moeten zijn, en ze enkel maar de cyllinders nog lucht koelen.
                      Zoals Porsche deed op de 935, de 962 en de 959..

die grote fan die ze er op hebben staan, is dan eigenlijk meer een gimmick dan iets anders.
                      De grootste hitte zit namelijk altijd al in de koppen ..

Maar singer roept dus luidop luchtgekoeld, en we doen iets wat Porsche nooit deed 500 pk !!
                      maar ze posten enkel foto’s van het geen ze willen dat je ziet.

Als ze de onderkant zouden tonen, zal denk ik blijken dat ze niks nieuws doen, en gewoon doen wat Porsche zelf ook al deed.. Koppen water koelen. En dat ze dan een 4 liter motor hebben met 493 pk

Wacht even.
                      GT3 RS 4.0 liter.. 368 kW (500 PS; 493 hp) at 8250 rpm and 460 N·m (339 lbf·ft) of torque at 5750 rpm

Over wat lullen ze dan nog? Dat ze enkel de cyllinders lucht koelen … als gimmick.
                      Veel hete lucht voor weinig echte innovatie dus..

Deze foto heb ik al zien passeren…
                        D7215CF6-114A-4FD6-9CFC-2E7E249C8349.jpeg

123

pk indicatie is al onder de 500 gezakt

Ik blijf met veel verlangen wachten op de foto van de onderkant van die motor, of een foto van zo een Singer 4 valve kop.
                          Waarop we dus kunnen zien of er koelvinnen of een water jacket rond de koppen zit (Zoals Porsche het vroeger ook deed)

the four-valve per cylinder, air-cooled flat-six Porsche Singer’s Williams, 493bhp, four-litre motor rev to 9000rpm

Improving the engine that’s found in Singer’s current cars was a tall order considering that Cosworth had a hand in transforming the base Porsche engine into a 4-litre. The new unit was engineered around a brief to improve outright performance while also reducing weight in the engine bay but Williams has taken this to another level.

Starting with a 1990-spec 3.6-litre flat-six, this latest upgrade increases capacity to a full 4-litres like previous Singer engines, but is then given four-valve per cylinder heads, titanium con-rods, aluminium throttle bodies and dual oil circuits among other modifications to liberate 493bhp and a new, higher 9000rpm rev ceiling.

123

mooie computer rendering van 0 PK.
                              Eerst maar eens zien of ze het betrouwbaar krijgen
                              En ik gok dat die koppen gewoon watergekoeld zullen zijn.

Porsche haalde zelfs op hun racers geen 125 betrouwbare P’s per liter zonder water jackets

:lekker: ik vind die gewoon super knap, is er eigenlijk iemand in ons landje die een gelukkige is om een Singer te bezitten, op het net is er nergens ééntje te koop te vinden, niet dat ik er de centjes voor klaarliggen heb maar gewoon gezonde interesse :happydance: voor het geval ik de lotto win :drink: heb een tijd terug een een artikel gelezen waarin ze hun produktieproces adhv een filmpje uitleggen, gewoon zalig om lezen en gezond jaloers op wie er een nieuwe op bestelling kan laten opbouwen (dacht me te herinneren dat ze starten op basis van een 964 die ze demonteren en dan stapsgewijs omtoveren tot hun pareltje :popcorn:

Ook ni verkeerd imo den deze :sleep:

SINGERSLATE2.jpg

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 48)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.