Sleutel gebroken

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Sleutel gebroken

• Maker
    Discussie
  • Help! 😯

Dacht ik even toen ik zondag mijn slot wou open doen en mijn sleutel er nog in stak en de rest in mijn hand lag.

[IMG]http://i65.tinypic.com/23kb66x.jpg[/IMG]

Dus mijn reservesleutel is gebroken, originele sleutel hadden ze niet meer bij verkoop (gelukkig is er een reserve van de reserve)
    Waar kan ik het best een nieuwe sleutel laten maken?

Bij Porsche zelf langsgaan? of gewoon naar een sleutelmaker en terug een kopie laten maken?
    Ik zou ze het liefst terug in originele behuizing verkrijgen.
    Het gaat hier om een Porsche SC van 1980. Zonder centrale vergrendeling denk ik en zonder opener met batterijen denk ik?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • J

[quote=”Harley G” post=233182]Voor de 944 heb ik er eentje laten bijmaken via PCM op basis van het VIN nummer. Wisten we meteen of hij nog de originele sloten heeft. 🙂
      Dus ik zou naar een OPC gaan maar voor dit type sleutels hoeft dit uiteraard niet echt.[/quote]

Heb ik ook gedaan, dan heb je ineens terug een originele waar je kopies van kunt laten maken.
      Voorwaarde is wel dat je de originele cilinders nog hebt, als het slot ooit vervangen is geweest, lukt het natuurlijk niet.

Bedankt mannen! :drink:

We zullen eens wat blanco’s bestellen :up:

Een goede sleutelmaker kan dit perfect.
          Zoals vermeld kan je hem dan onmiddellijk testen en eventueel laten bijwerken.

Voor de 944 heb ik er eentje laten bijmaken via PCM op basis van het VIN nummer. Wisten we meteen of hij nog de originele sloten heeft. 🙂
            Dus ik zou naar een OPC gaan maar voor dit type sleutels hoeft dit uiteraard niet echt.

één of twee blanco’s met behuizing kopen ergens online en deze meenemen naar de locale sleutelmaker om de baard te laten slijpen (auto meenemen en direct uitproberen)

XXX

Wout, ik heb dat gewoon bij de schoenmaker laten doen. Ja ik weet het, ik heb geen lederen sleutel gekregen maar een stalen hoor 😀
                Werkt perfect.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.