Slippertje met de 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Slippertje met de 993

• Maker
    Discussie
  • Daarnet ervaren hoe verraderlijk de 993 kan zijn op natte baan. Nam een afrit aan behoorlijke snelheid en de auto voor mij besliste halfweg de bocht dat hij te rap reed en begon te remmen waardoor ik ook in de remmen moest en ONMIDDELLIJK draaide mijn 993 volledig (360graden) rond en kwam ik stil te staan op 5cm van een verlichtingspaal!!!
    Om tegen te sturen als hij begon te slippen had ik zelf geen tijd want alles gebeurde in een fractie van een seconde, gelukkig zonder deuken of krassen in mijn 993. Wel behoorlijke hartslag achteraf 😯 😯 😯 .

Conclusie: bij droog weer plakt hij aan de weg maar bij regen???

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
    • Nee da nie, neem die afrit bijna dagelijks, misschien beetje de trage ‘snelheid’ van mijne voorganger verkeerd ingeschat. 😮 o o evil: 👿 👿

En bij deze een klein beetje technische randinformatie 🙂 )

http://en.wikipedia.org/wiki/Lift-off_oversteer

Bij 911’jes moet je inderdaad vóór de bocht gekozen hebben hoe snel je er in wil en dan gewoon voetje op het gas houden 😉

ps: ge hing toch niet te dicht in uwe voorganger zijn gat ? 😈

Anoniem

Goed voor de bloedsomloop zou ik zeggen 😆
          Heb ik met de 997 4S onlangs zelf ook meegemaakt, gelukkig kunnen rechttrekken!
          Op en afritten zijn verweg het leukste op een traject maar ook het gevaarlijkst zeker bij nat weer.
          De tijd dat ik deze dwars nam (voeger kon dat nog) is na een paar benauwelijke momenten ver af, mijn nu ietwat “rijpere” leeftijd heeft er natuurlijk ook mee te maken.
          Het onmiddellijk rondtollen kan vele oorzaken hebben, toestand wegdek, snelheid, banden,- druk,- slijtage, remkracht, enz…
          Enfin, gelukkig dat er geen schade is!

wacht maar tot het gaat sneeuwen :mrgreen: 911jes blijven veraderlijk…….

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.