Smoke after startup ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Smoke after startup ?

• Maker
    Discussie
  • Naar aanleiding van dit filmpje met een 356 in de hoofdrol word er verwezen naar een vrij bekend probleem waar blijkbaar meerdere type’s boxer motoren zowel de oude als de nieuwere wel eens last van durven hebben .
    Namelijk dat er een rookpluim uitkomt vlak na het starten ,meestal maar enkele seconden en dan klaart het op .
    Dit zou in de eerste plaats te wijten zijn aan de liggende opstelling van de boxer motor maar bij de porsche’s hangt het olie reservoir hoger dan de motor en kan bij langere stilstand de olie doorsijpelen in de motor met gevolg rook bij het starten.
    In het filmpje laat men een vrij simpele oplossing zien door mede van een terugslagklep in de olie aanvoer leiding te plaatsen . (na +- 7.00 min) .

Zijn er hier personen die er wel eens last van hebben (hadden) en deze upgrade overwegen of misschien al geplaatst hebben ?
    FIMLPJE

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Wim

[quote=”deepee” post=141298]als het terugslagklepje niet werkt is het alsof het er niet tussen zit, zo zegt de man zelf in het filmpje[/quote]

Als het echtr goed zou werken of zou zijn, waarom biedt Porsche het dan niet aan.

Zijn Amerikanen hè, en vertrouw die mannen niet meer zo, kunnen het dus ook gebruiken op een motor die aan revisie toe is, om zo het te verdoezelen. :bounce:

0
      Wim

Als dat minimaal is niet, anders wel.

maar als je bij minimale speling een auto voor langere tijd weg zet, en er loopt een druppeltje door, wil je niet weten wat voor rood die paar druppels geven.

En wel of niet last, komt gewoon omdat hij het ene moment wel en andere keer niet voor de geleiders staat waar wat speling op zit. 😉

0

Daarom dat ik het hier eens vraag ,ik heb er zelf zo ook men twijfels bij :think:
          In het filmpje word nochtans aangehaald dat als die klep zou stukgaan ze in de open positie blijft staan en zodoende geen kwaad kan .
          In de veronderstelling dan dat de veer die erin zit zou breken anders heb je’n grooter probleem 😥
          Raar dat de meeste er niet altijd last van hebben , soms wel soms niet 😕
          Wim , als de klepgeleiders en seals niet zo goed meer afsluiten zou die het dan niet altijd wat moeten roken bij vacuum ? (vb. hoge toeren en gas lossen om dan weer te gassen (sterke vacuum) ?

0

als het terugslagklepje niet werkt is het alsof het er niet tussen zit, zo zegt de man zelf in het filmpje

0
            Wim

Ik weet niet of ik daar zo’n voorstander van ben. :think:

Dit gebeurd inderdaad wel eens dat roken, maar komt dan omdat de klep geleiders wat speling krijgen of de seals versleten zijn.

Wat gebeurd er als het klepje van dienst eens weigert. 😐

0
            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.