Spa Francorchamps

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Laptime Register Spa Francorchamps

• Maker
    Discussie
  • 28/05/2014 997.1 GT3 Pirelli Trofeo R dry 2.50.86
    21/07/2014 997.1 GT3 Pirelli Trofeo R mist&wet 3.22.10
    Namiddag denk ik iets sneller maar moet de tijden nog uit de racelogic halen…

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
    • Zondag namiddag droge baan 2.56 met Snoer 993 als passagier. :driver:

123

en voor ik het vergeet , proficiat met de aankoop en goede in gebruik name 😀

123

3m16 met Base 2.7 Cayman op 17 inch Michelin PS2’s
          droge baan
          had 2sec minder gekund als ik niet geschoven had in Bussstop. (PSM off)
          En ik denk dak nog rapper door Eau Rouge en Blanchimont had gedurfd/kund maar gele vlag en dan ene die geen blauwe vlag verstaat, sessie voorbij

250 pk is wat te weinig om t vals plat van Kemel en de bergop Blanchimont snelheid te maken.

PASM op zich is niet echt harder dan non PASM hoor.. dat gaat u nie helpen denk ik.

3’01” op de Porsche days met de Cayman S.

Zondagnamiddag, droge baan, rond 10 graden, zomerbanden op 20″, geen PASM, geen Torque Vectoring, op Sport+ automaat en met ingeschakeld antislipsysteem. Wil nog niet schakelen om te concentreren op het sturen/remmen/versnellen.
            Straffere vering (of PASM?) zou verbetering zijn… de Cayman gedraagt zich wel perfect op droog wegdek !
            Track Precision App kreeg ik niet aan t werk, heb dat dan maar zo gelaten, al die tech geeft soms teveel stress.

Ik vergelijk Youtube filmpjes van snellere tijden op Spa met mijn tijd op 2 windows tegelijk : je ziet dan goed op welk punt de andere wagen sneller of trager is !

:up: Johan is in ieder geval al een toptijd maar jij zal er zeker nog wat afkrijgen. :driver:

Vandaag met de 991GT3 : 2.40.6 in een rondje vol met fouten. Moet nog een stuk af

@TVDD : Welke tijd schat je in met de Porsche te gaan rijden ?

Met de Porsche nog niet op spa gereden (hopelijk wel snel), maar met mijn clio 3 RS klok ik er 3:11

Deze week de kans gehad mee te doen met een trackday op Francorchamps. Vond het wel de ideale setting om de 4S te leren kennen na 2 weken 😀
                      ‘s morgens vochtige baan 3.28 gereden
                      begin namiddag echt nat 3.35
                      laatste half uur een grotendeels droge lijn verschenen 3.18

Dit allemaal met een 996 4S met Pilot Sport achteraan/ContiSport vooraan.

Dikke fun, voor herhaling vatbaar !!!

Deze week de kans gehad mee te doen met een trackday op Francorchamps. Vond het wel de ideale setting om de 4S te leren kennen na 2 weken 😀
                        ‘s morgens vochtige baan 3.28 gereden
                        begin namiddag echt nat 3.35
                        laatste half uur een grotendeels droge lijn verschenen 3.18

Dit allemaal met een 996 4S met Pilot Sport achteraan/ContiSport vooraan.

Dikke fun, voor herhaling vatbaar !!!

Rufie, steek eens iets ineen jong om volgend jaar met een groep naar de 24u van Le Mans te gaan zien ! Maar lang genoeg he, dat we ook de parade kunnen meemaken enzo. Die van ons en ik gaan al zeker mee !

Is quasi altijd zo geweest hoor. Pedro Rodriguez won zowel de 1000km van Spa (in zijn Gulf 917) als de F1 GP anno ’71. Zijn F1 wagen was toen elke ronde minstens 20km/u gemiddeld trager dan de 917. Zijn 917 legde de 1000km af in 4u 1 min, net geen 250 km/u gemiddeld, Zoiets, dankzij de hypersnelle oude omloop van 14km, is sindsdien ongezien.

Begin jaren ’90 was de Toyota TS010 ook sneller dan de toenmalige F1-wagen van McLaren op Monza. Op echt snelle oplopen gaan die zware (helaas door relatief hoge minimumgewichten) prototypes steeds gehakt maken van een F1 wagen.

Die Le Mans Proto’s zijn zo goed als F1-auto’s.
                              Daarom dat ik iedereen zou aanraden om die eens aan het werk te zien.
                              Toen ik dit jaar naar de Porsche Days ging, vond ik iedereen zo traag rijden 🙂 Het verschil is zo groot tegenwoordig.

De pole werd dit jaar tijdens de 6 hours inderdaad door Porsche gereden in 1:54.767. De laatste jaren was het nat tijdens de kwalificatie in de F1, maar lag de snelste ronde in de wedstrijd telkens wel op 1:50. De snelste tijd ooit op het moderne Spa is volgens mij de 1:43.726 van MS tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van 2002. Ging toen wel nog om Spa met de busstopchichane…

Wist ik niet dat die zo snel waren.
                                  Dat zijn Formule 1 tijden.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.