spacers op 996

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 spacers op 996

• Maker
    Discussie
  • Ik zit met een vraagje over spacers. Hoe denken jullie daarover. Nu op de 4S zitten de achterste velgen nog iets te diep in de kassen naar mijn goesting. Daarom zou ik er graag spacers laten tussen zetten. Maar wat zou dat geven in de stabiliteit van de wagen?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • [quote=”dixie”:2n3b7puk]Zeer knappe velgen maar je zal rap moeten zijn:
      http://6speedonline.com/forums/showthread.php?t=97791 [/quote]

Idd. Maar het wordt winter dus ik heb nog tijd om te zoeken en … te sparen 😥 . Juist een “kleine” investering in de zaak gedaan. We moeten uitbreiden en worden nu Official Nokia Care Point voor Vlaams Brabant (nu moeten de telecomwinkels in de streek hun nokia’s bij ons binnen brengen voor herstellingen 😈 ). Dus extra ruimte voor administratie en technische dienst (voor de kenners : een dure ESD ruimte met de nodige apparatuur). En het appartement boven de winkel staat juist te koop en is daar ideaal voor dus … SPAREN ❗

Zeer knappe velgen maar je zal rap moeten zijn:
        http://6speedonline.com/forums/showthread.php?t=97791

[quote=”Audiotronics”:3iru1tgj]Deze had ik eigenlijk nog niet bekeken (sorry dixie). Even mailtje voor meer info gestuurd. Huidig bod staat op 2000 dollar wat volgens mij nog heel laag is? Maar moeten nog wel in België geraken mocht ik ze kopen ❓ [/quote]

Mailtje terug gekregen. Zijn blijkbaar verkocht 😥 . Vanaf nu eke dag op ebay kijken 😉

Vind deze ook prachtige velgen,van de USA naar hier laten verzenden is geen enkel probleem,levertijd is meestal maar een weekje of minder,je moet wel vragen of ze de goederen willen versturen met een low invoice (faktuur) want meestal moet je invoertax betalen (30% ongeveer) deze tax word berekend op het bedrag van de goederen + tax op de verzendingskosten,bv als de velgen een factuurwaarde hebben van 500 euro en de verzending is 150 euro zal je ongeveer 30% moeten betalen op 650 euro…Als je de goederen kan laten versturen als repaired item moet je niks betalen.
            Ik heb al veel laten overkomen van de USA en soms betaal je niks en soms heb je prijs,via UPS of Fed Ex betaal je altijd,via USPS kan je geluk hebben en betaal je niks..Ik heb mijn velgen op ebay Duitsland gekocht voor minder dan de helft en die waren in nieuwe staat,beste kan je dagelijks eens kijken op ebay.de of ebay.uk…..

Deze had ik eigenlijk nog niet bekeken (sorry dixie). Even mailtje voor meer info gestuurd. Huidig bod staat op 2000 dollar wat volgens mij nog heel laag is? Maar moeten nog wel in België geraken mocht ik ze kopen ❓

Deze zijn de max (eerste linkje) vind ik persoonlijk …Zulke zouden onder mijn 4S-ke ook mooi staan denk ik!

Op ebay USA staan ook mooie te koop vind ik:
                  http://cgi.ebay.com/ebaymotors/19-Porsc … dZViewItem

Prijs is zeker niet overdreven,persoonlijk vind ik ze niet zo knap maar das mijn mening hé..

Eerste link werkte niet ,hopelijk deze wel:
                        http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI … :IT&ih=007

Het belangrijkste is dat de ET waarde goed is zodat de wielen gelijk komen met de kas,ik veronderstel dat uw wagen origineel vanvoor een ET heeft van 50 en vanachter van 45 dus bij aankoop van nieuwe velgen zou je voor vanvoor een ET moeten hebben van ongeveer 40 en voor vanachter van ongeveer 30.Kijk eens op ebay Duitsland daar staan soms wel mooie velgen te koop maar het grote probleem is de ET waarde en als je nieuwe 19″ zou kopen moet je toch rekenen op een dikke 6000 euro inclusief de banden..succes…

Misschien deze velgen zo laten en andere zomervelgen aanschaffen? Heb op KAPAZA 19″ velgen zien staan van een 997 turbo. Alleen weet ik niet of dit een geslaagde combinatie gaat zijn. Of naar 19″ TECHART gaan?

WB

Ik heb 18mm zowel voor als achter op de boxster. Ik denk dat dit voor achteraan geen verschil uitmaakt. Voor vooraan zal dit wat afhankelijk zijn van uw rijstijl denk ik want er komen toch andere krachten op de voorassen. Ik ben eerder een voorzichtige rijder, kheb mij er toch aan gewaagd dit samen te doen met Eibach verlagingsveren en terug laten uitlijnen. Ligt nu volgens mij vaster op de baan…. 😆
                                gr
                                Wim

Ik heb altijd gereden met spacers van 15mm op de achterwielen en 12 mm op de voorwielen,nooit een verschil gevoeld met of zonder spacers..

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.