sparen van superboetes

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen sparen van superboetes

  • Maker
    Discussie
  • Voor wat het waard zou kunnen zijn….

    Hallo vrienden….

    Onlangs reed ik op een rechte weg, toegelaten snelheid 50….

    ik deed 75 km/h, ik zag op driehonderd meter de flikken staan , naar mij

    toegericht…… kop aan kop dus, ik onmiddellijk naar de 50 km/h…. en

    chance dat ik had.

    Dacht ik

    toch….

    Maar eén week later was mijn verbazing groot toen ik een pro justitia

    ontving, en jawel , ik reed 75. Ik kon het niet geloven, ik had ze immers snel gezien van zo ver

    Dus wat is er gebeurd….

    Ze scannen mijn snelheid met een speedgun, tot op 600 meter afstand is dit mogelijk…..

    Wanneer ik de toegelaten snelheid overschrijd….heb ik al prijs…..

    Maar ze nemen pas een foto van mij wanneer ik de politiewagen nader tot op 35 meter.

    Dus met andere woorden.

    Wanneer je in zo een situatie verzeild geraakt….. zo van…oei, ik zie ze staan ginder ver en ik rij zeker al te snel.

    STOP onmiddellijk en maar rechtsomkeer.

    Het heeft dus geen zin meer om te remmen , de overtreding is meestal al geschied….

    STOP onmiddellijk of sla ergens een straatje in.

    Zolang je niet dichter dan ongeveer 35 meter komt kan je nog ontsnappen aan de boete.ze ontbreken dan de foto die als bewijs dient.

    Dit is zekers niet strafbaar want je werd niet gestopt door de politie ,

    het is trouwens niet verboden om plots rechtsomkeer te maken.

    Die informatie komt van iemand van de politie…..

    Wil je vrienden of kennissen waarschuwen of sparen van superboetes dat kan je dit door sturen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
    • Ik heb géén PV gehad, ook niet van waarschuwing.
      Dus effectief gewoon een mondelinge waarschuwing.
      Gevolg zal er dus niet meer komen.

      Morgen gaat de wagen voor 5 dagen op de (bewaakte!) long term van Zaventem, maandag dan naar de garage in Namen.

        Een PV van waarschuwing is geen vrijwaring dat er geen gevolgen komen tenzij het op de PV van waarschuwing is vermeld dat het vrij is van vervolging.

        Ook ik heb na een PV van waarschuwing ( een half jaar later) nog een uitspraak en flinke boete bekomen . Uitleg “Goed dat je alles in orde hebt gebracht anders was de boete nog zwaarder , maar op het moment van de vaststelling was je in overtreding” 👿

          Gisteren op een Esso parking aangesproken door politieagenten, omdat er vooraan mijn oude transitplaat nog opstond.
          (achter het raam op dashboard lag de nieuwe wel)
          Heb ze er ter plekke moeten afvijzen en wat met die mannen staan keuvelen. ‘t Was best nog gezellig en ze waren heel vriendelijk.
          Ben er ook met een waarschuwing vanaf gekomen.

          Vanmorgen flitsboete in mijn bus, van toen ik naar een carrera aan de zee ben gaan kijken vorige week. 133, na correctie 125 waar 120 mocht.
          50EUR aftikken 😆 (dat hebben we wel nog anders geweten)

            In juli geflitst langs voor. Had de P 10 minuten, was van de garage naar de verzekeringsmakelaar aan het rijden. Ik dacht dat zoiets niet mocht dus even gaan informeren. Antwoord van de politie : Als het een bemand flitstoestel is mag langs voor flitsen wel, een onbemand toestel niet.

            En toppunt, nog een boete bij gekregen omdat wagen niet was ingeschreven. Mocht pas met de wagen rijden nadat ik het inschrijvingsbewijs had ontvangen? Ook niet logisch. Dat snapte de politie in Tremelo zelfs niet. Normaal krijg je een PV van waarschuwing. Ik reed van de garage naar de verzekeringsmakelaar om de papieren in orde te brengen. had zelfs een voorlopige groene kaart van de verzekering bij dus was al verzekerd.

            En onlangs nog een PV omdat er één licht niet werkte. Normaal ook een PV van waarschuwing. Maar daar was hun antwoord : wie met een porsche rijdt moet dat er maar bij nemen 👿 .

            Dus totaal 3 X 50 EURO boete voor wat prullen.

              Vanmorgen in Zellik op de ring van Brussel boete aan mijn been. Was gehaast en deed iets wat ik daar anders nooit doe : over een witte lijn rijden om in te voegen. Ik reed omhoog en er sprongen 2 flikken van achter een vrachtwagen van wegenwerkers. Lap voor de auto, nummerplaat noteren, moest zelfs niet uitstappen. Vrees dat dit duur grapje wordt…
              Leuke was dat die wegenwerkers iedereen probeerden te waarschuwen dat die er stonden, jammer genoeg had ik het niet op tijd gezien.

                Ik ben verleden jaar ook geflitst op mijn voorste nummerplaat en heb toch 185 euro mogen betalen en dit was in Belgie…

                  Ik ben verleden jaar geflitst geweest VOORAAN.
                  Enige voordeel (als je al van voordeel kan spreken 👿 ) is dat je verdomd goed weet dat ze je te pakken hebben….

                  Was wel in Nederland 🙄

                    [quote=”Setakira”:ncjiao02][quote=”torig”:ncjiao02]
                    En dan nog Ferrari’s etc daar in Duitsland die met hun lichten flikkeren zo van “allez bomma, laat mij eens door” 😯
                    (zelf gehad aan 280+….heeft waarschijnlijk een paar kilometer geduurd voor ik het door had omdat ik plat op de tank lag.)[/quote]

                    Ja een bromfiets is nu éénmaal niet gemaakt om snel te rijden hé 😉 [/quote]

                    Gelukkig dat je de wink erbij zet 🙂 Bij mijn 2003 R1 was dat niet het geval; ondertussen is de gentleman’s agreement ivm 300km/u toch netjes gesneuveld.

                    Mijn 2006 Kawasaki ZX10R -volledig circuitgeprepareerd- haalt vlotjes de 320 échte kilometer per uur.
                    0 – 200 in 7 à 8 seconden ; top in ~14 seconden. Alhoewel die cijfers misschien nog beter liggen, omdat er een quickshifter opstaat. Kan volgas en clutchless verlegd worden ; de techniek doet de rest 🙂
                    ~189pk op het achterwiel (dus zo’n ~205-210pk…voor 167kg…)

                    Als je DAN op die snelheid nog net wordt voorbijgestoken, nadat je bijna alles gewoon achterlaat in acceleratie, dan vind ik het het vermelden niet waard 😉

                      [quote=”torig”:3u79xy34]
                      En dan nog Ferrari’s etc daar in Duitsland die met hun lichten flikkeren zo van “allez bomma, laat mij eens door” 😯
                      (zelf gehad aan 280+….heeft waarschijnlijk een paar kilometer geduurd voor ik het door had omdat ik plat op de tank lag.)[/quote]

                      Ja een bromfiets is nu éénmaal niet gemaakt om snel te rijden hé 😉

                        [quote=”Generaal”:1fqhfb0r]Als ze meten met ‘n speedgun, zal het meestal je voorste nr plaat zijn die ze gaan opschrijven, of ‘n foto van trekken, maar ik stel me de vraag, vanaf ‘n datum is het VERPLICHT om ‘n reflecterende plaat op je schroothoopje te hebben…dus zal wel ‘n reden voor zijn en niet omdat ze gemakkelijker proper te houden is. Ik wacht nog even tot ze bij STINGER de laser zaak in orde hebben….dan mogen ze schieten.

                        Greetzzz…[/quote]

                        Ja, nog zoiets. Toen ik mijn Boxster 2 weken geleden opnieuw inschreef (na verkoop aan de vennootschap) kreeg ik zo’n Europees formaat van plaat voor vooraan. Dacht eerst dat ze mij er een voor een vrachtwagen hadden gegeven 😯
                        Dat feestje zal toch niet doorgaan. Binnenkort eens een normaal formaatje (wel reflecterend) laten maken 🙂

                          Als ze meten met ‘n speedgun, zal het meestal je voorste nr plaat zijn die ze gaan opschrijven, of ‘n foto van trekken, maar ik stel me de vraag, vanaf ‘n datum is het VERPLICHT om ‘n reflecterende plaat op je schroothoopje te hebben…dus zal wel ‘n reden voor zijn en niet omdat ze gemakkelijker proper te houden is. Ik wacht nog even tot ze bij STINGER de laser zaak in orde hebben….dan mogen ze schieten.

                          Greetzzz…

                            [quote=”chris_lbr”:1d0jjhx7][quote=”fdeville”:1d0jjhx7]bah, ttz vind die 240 eigenlijk ook al meer dan schandalig snel. Maar dat zal wel aan mij liggen…[/quote]

                            Tja, wat is rap hé. 😕 shock: want ik had alleen de rpm-teller en de baan in het oog.
                            Ik kan je verzekeren, da’s écht hard. 🙄 [/quote]

                            Vanaf 270 is de lol der wel af. Helm die tegen uw hoofd drukt, teveel wind…
                            En dan nog Ferrari’s etc daar in Duitsland die met hun lichten flikkeren zo van “allez bomma, laat mij eens door” 😯
                            (zelf gehad aan 280+….heeft waarschijnlijk een paar kilometer geduurd voor ik het door had omdat ik plat op de tank lag.)

                            Anoniem

                              [quote=”fdeville”:3ljb3hi6]bah, ttz vind die 240 eigenlijk ook al meer dan schandalig snel. Maar dat zal wel aan mij liggen…[/quote]

                              Tja, wat is rap hé. 😕 shock: want ik had alleen de rpm-teller en de baan in het oog.
                              Ik kan je verzekeren, da’s écht hard. 🙄

                              Anoniem

                                bah, ttz vind die 240 eigenlijk ook al meer dan schandalig snel. Maar dat zal wel aan mij liggen…

                                  plezant zeker 😆 😀

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.