Speling op stuur

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Speling op stuur

• Maker
    Discussie
  • Bij het poetsen van het interieur stootte ik tegen het stuurwiel en merkte op dat het stuur een verticale speling heeft van zo een 0,5 cm. Dit lijkt mij niet normaal. Komt zeker niet door het schoonmaken. Bij voorzichtig rijden en remmen lijkt alles normaal maar ik kan het stuur altijd 0,5 cm naar boven drukken. Wat zou dat kunnen zijn, is er iets gebroken ? Ik vertrouw dat toch niet. Het gaat hier over een 3.2 Carrera wtl van 1988.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Heb dat ook gehad, bij mij opgelost door plaatsen van onderdeel 92834773902 (jaja van 928 😉 ) . Kost +/- 25 euro.

J

Bedankt voor de opklaring!

Een topic sluiten gebeurt standaard enkel in de sectie te koop/gevraagd. En elders uitsluitend wanneer een discussie zonder verder een bijdrage te leveren uit de hand dreigt te lopen of op uitdrukkelijk verzoek van de topicstarter.

J

WTL,

was geen terechtwijzing ofzo hoor.
            Gewoon een vaststelling.
            Blijkbaar is het hier op het forum de gewoonte om alles snel op slot te zetten, en dat is gewoon stom.
            Ik ken de juiste reden er niet voor en ik kan er eigenlijk ook geen goede reden voor verzinnen.

123

[quote=”G-man” post=277621]Zal je geen spijt van hebben WTL88. (
              Het is echt een easy fix en maakt veel verschil.

Wat die slotjes betreft:
              Ik snap niet waarom deze draadjes altijd zo dringend op slot gedaan worden.
              Hoe kan nu iemand over een week nog een bijkomend vraagje stellen?
              Of nog een extra tip geven??

Dan moet er altijd een nieuwe draad opgestart worden.
              Is het misschien om het totale aantal gestarte topics wat op te blazen, ik weet het niet.
              Tis in ieder geval niet practisch.[/quote]

+1

totaal zinloos tenzij op te koop of gezocht draadjes

@ G-man , je hebt alweer gelijk. Ik moet duidelijk nog veel leren. :engeltje:

J

Zal je geen spijt van hebben WTL88. (
                  Het is echt een easy fix en maakt veel verschil.

Wat die slotjes betreft:
                  Ik snap niet waarom deze draadjes altijd zo dringend op slot gedaan worden.
                  Hoe kan nu iemand over een week nog een bijkomend vraagje stellen?
                  Of nog een extra tip geven??

Dan moet er altijd een nieuwe draad opgestart worden.
                  Is het misschien om het totale aantal gestarte topics wat op te blazen, ik weet het niet.
                  Tis in ieder geval niet practisch.

De kunststofring is inderdaad zo goed als helemaal weg. Ik heb via de de link van G -man bij Pelicans parts het nieuwe onderdeel besteld en het lijkt mij een koud kunstje om het te monteren. Iedereen bedankt voor de hulp en voor mij mag er een slotje op.

Ik denk wel dat ik die heb
                      Maar ik zit momenteel in Italie

Alvast bedankt voor jullie snelle respons, ik kijk dit vanavond na en hou jullie op de hoogte. :salut:

[quote=”Mikey” post=277408]Dat is waarschijnlijk de plastiek pasring die kapot is, deze kan je heel eenvoudig vervangen door een metalen model, stuur eraf… plastiek verwijderen… metalen model plaatsen… stuur er terug opzetten
                          Ik heb dit ook voor gehad op mijn 3.2 .[/quote]

Hey Mikey,
                          geen fotootje ter beschikking van tijdens de herstellingswerken ?

Ik dacht dat bij mij een van een 993 is gestoken

J

versleten bus, makkelijk te vervangen.
                              waarschijnlijk is hij zelfs volledig verkruimeld.
                              Sommigen steken de metalen bus van de 928 (dacht ik), maar die zou niet ideaal zijn. (Rammelt soms door trillingen, er blijft toch nog een beetje speling zitten en is moeilijk te verwijderen achteraf)
                              Op Pelicanparts kan je er kopen van kunststof (MSD Nylon), gemaakt door één van de leden daar (Mitch Leland)
                              ik heb er eentje en het verschil is dag en nacht. past perfect, kleine toleraties, gemakkelijk te plaatsen. Zeer tevreden van.

Meer info hier, de moeite om eens te lezen. (veel info en alleen lovende kritieken)

http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/480462-mitch-lelands-steering-wheel-bushing.html

Eén nadeel, import heffingen. Ik had pech en heb met tax en verzending 80€ betaald voor een busje van 29 dollar. (maar ik heb er zeker geen spijt van)

Dat is waarschijnlijk de plastiek pasring die kapot is, deze kan je heel eenvoudig vervangen door een metalen model, stuur eraf… plastiek verwijderen… metalen model plaatsen… stuur er terug opzetten
                                Ik heb dit ook voor gehad op mijn 3.2 .

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.