spiegel 944 motorbediening

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 spiegel 944 motorbediening

• Maker
    Discussie
  • Daar de elektrische bediening van mijn linker achteruitkijkspiegel niet meer werkte, heb ik geprobeerd deze te demonteren. In principe zou je het glas moeten kunnen losclipsen.
    Dit lukte echter niet en daardoor heb ik de bedieningskabeltjes van de motor kapot getrokken.
    Ik bedoel de zeer dunne metalen draadjes, waarmee het glas met de motor verbonden is.
    Kan/ mag je rubber dichting rondom de spiegel lostrekken om aan het binnenwerk te komen ?
    Alvast bedankt voor de tips.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Dag Dirk,

ik dacht ook dat het zo moest maar de ‘basisplaat’ is wit en ik zie enkel de metalen draadjes waarvan er nog een aanhangt en de anderen had ik overgetrokken. Ik vermoed dat het geen originele
      spiegel is maar wat is het dan wél ???
      Ik zoek nog even verder ….
      wordt vervolgd

Wim

Beter kan het niet omschreven worden, en nog met voorbeeld erbij ook :up:

Het glas zit aan de motor vast door middel van een bajonetsluiting.
          Geen clipsen dus.
          De zwarte ring verdraaien met een fijne schroevendraaier in de opening onderaan het spiegelhuis.
          De ring gekarteld , even zoeken tot je houvast hebt en dan tegenwijzerzin de ring verdraaien.
          Spiegel komt dan los van de motor, enkel nog de draadjes van de verwarming losmaken. :salut:

SPIEGEL.jpg

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.