Spinlocks voor hardtop monteren

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Spinlocks voor hardtop monteren

  • Maker
    Discussie
  • Ik heb bij de Boxter ook een hardtop gekocht maar moet eerst nog de spinlocks monteren en dat lukt langs geen kanten want de beugel van de softtop staat altijd in de weg in welke stand je het dak ook zet, je krijgt er de bout niet in om de bus vast te zetten. Eigenlijk al een schande dat die dingen er niet standaard inzitten.
    Iemand enig idee hoe je dit voor mekaar krijgt zonder een halve auto af te breken ?
    Kan je op een gemakkelijke manier de softtop losmaken zodat de steun omhoogkomt en je de bout erin krijgt. Zijn er ergens foto(s van of zo. Heb al het internet afgezocht en niets gevonden. Wel over de 986 maar dat is niet hetzelfde.
    Iemand goeie raad ??
    Thanks

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Is niet gemakkelijk ,maar met wat geduld kan je slag per slag draaien .zo is het mij gelukt. :happydance:

        Die tip heb ik ook gelezen ja, maar die kende ik al.
        Het zou zonde zijn het boutje te laten vallen want het zijn er gouden …
        2 bouten en 2 bussen bij Porsche 80 euro aub. Zijn ze niet beschaamd.
        Ik vroeg of ze van titanium waren voor die prijs maar de magazijnier kon er niet mee lachen

          [quote=”Ivo” post=159696]… Heb al het internet afgezocht en niets gevonden. Wel over de 986 maar dat is niet hetzelfde.
          Iemand goeie raad ??
          Thanks[/quote]

          heb je dan ook de gouden tip met het plastic zakje gelezen ?? als je zo’n slotbout van de spinlocks binnen in je carrosserie laten vallen, zijn de rapen gaar (enkele uren bezig met afbreken en terug monteren)

            Nou Deepee bedankt voor de “vlaamse” uitleg.
            Nu nog die drie boutjes aan elke kant vinden en dan komt het goed.
            Als ze bij mij onvindbaar zijn dan lees je het wel.

              ik zou idd nog heel wat kunnen leren van nonkel Wim !
              heb intussen al heel wat gesleuteld: softtop met glazen ruitje, PSE en zeintop geïnstalleerd, draagarmen vernieuwd, spiralen van de vering gewijzigd, witte wijzerplaten, xenons, …
              er is op het WWW heel wat info te vinden en ik heb er geen probleem mee om op mijn beurt ervaring te delen.

              service stand van de kap = half open met de afdekplaat omhoog en de kap 30à40cm open
              de 3 boutjes zitten in het kniegewricht waar heel de kap op scharniert. dus ja als je zes boutjes los maakt kan je de heel kap afnemen,
              maar er wordt aangeraden kant per kant te doen.

              XXX

                ‘t zit hier vol polyglotten :drink:

                  Deepee spreekt Vlaams hoor, hij heeft alleen een lap Engelse tekst gequote 😉 :up:

                    Thanks Deepee for the info, but …. since I am very new in this:

                    1- How do I put the hardtop in the service position ?
                    2- where do I find these 3 bolts to loosen

                    Can I lift everything up then ??

                    Please enlighten me

                      [quote=”Ghost” post=159720]Deepee :first: hij weet blijkbaar bijna alles over onze Porsches :applaus:[/quote]
                      Is een leerling van ome Wim. 😉

                        Deepee :first: hij weet blijkbaar bijna alles over onze Porsches :applaus:

                          I had to put the top on service mode then remove three 13mm bolts that hold the pivot point of the top with a regular 1/4″ ratchet. I worked one side at the time. Once you do that, it is extremely easy to get the shoulder bolt in place to hold the spin lock. I took my time, being the first time around this and finished it in an hour and a half.

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.