Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Spoorverbreders, adapters of iets anders?
- Dit onderwerp bevat 36 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 1 maand geleden door RSR Motors.
-
MakerDiscussie
-
15 september 2008 om 15:45
Hoi,
had even een vraagje, wat is dit op de volgende foto’s? Zijn dit spoorverbreders, adapters, of iets anders?
http://users.telenet.be/so0ly/100_2302.JPG
http://users.telenet.be/so0ly/100_2301.JPGmvg,
Daan -
MakerDiscussie
-
Gewoon met die kerel 😈 eens de straat opkuisen 👿 👿 👿 👿
Het enige dat ik wijzer ben geworden is dat dit echt een hatelijk land is. Ongelooflijk.. Heb pas een brief ontvangen van de federale ombudsman, dat ze gaan stoppen met me verder te helpen. Er staat in dat het ministerie contact heeft opgenomen met Porsche en dat Porsche geen verantwoordelijkheid wil nemen voor deze wagen. Dit is dan allemaal gebaseerd op mails die ik naar het ministerie verstuurd heb VOOR ik hem heb gekocht. Snap niet dat die mensen dan niet eerder hun werk konden doen … Want voor ik hem gekocht had, zeiden ze dat het geen probleem ging zijn etc. Zelfs bij Verellen Porsche hadden ze toen gezegd als er problemen zijn laat maar iets weten. Maar ja nu als ik hem heb laten ze me gewoon er mee zitten.
Moest ik weten wat de punten zijn waarom ze hem niet willen goedkeuren dan kon ik hier iets aan doen, maar hier zeggen ze me ook niets over. Voor de motor heb ik inmiddels een goedkeuring van de RDW, maar ze laten ook niets weten of dit goed is of niet.
Voorlopig rijd ik er mee rond als old timer, en als ze me niet verder helpen dan zal dit zo blijven … Ergens volgend jaar nog eens opnieuw proberen invoeren via een ander keuringsstation. Desnoods als alleenstaand geval, weet niet of dit ging lukken want als ik hierachter vraag aan het ministerie zwijgen ze ook in alle talen.
Het is echt zo erg dat ze nu zo belachelijk doen over dingen die ze niet eens hebben opgemerkt in het keuringsstation. Als ik zelf die mails niet had gestuurd was het nooit zover gekomen. Daar ben ik natuurlijk zelf de schuldige van, maar wie had gedacht dat ze zo moeilijk gingen doen. En dan nog over dingen die ze zelf hebben gezegd dat in orde waren. Maar hier kan ik niets van bewijzen aangezien dit telefonisch gebeurd is.
Ik hou jullie nog wel verder op de hoogte.
Heb gemaild met het ministerie, maar doordat ik de federale ombudsman er bij gehaald had doen ze nu nog moeilijker. Ik moest naar de federale ombudsman al men mails doorsturen die ik nog had, en hier waren er bij van voor dat ik de wagen gekocht had waar gevraagd wordt of het mogelijk is om de wagen met die specificaties te importeren. Nu zijn ze moeilijk aan het doen over specificaties die daar in staan, terwijl ze toen gezegd hebben dat er niet echt een probleem was.
Ik wordt er stilaan zot van 🙂 Ik ga een van deze dagen gewoon eens naar hun bureau gaan want via mail etc… gaat het gewoon niet. 10 minuten na hun mail gereageerd en nu hoor ik er weer 2 dagen niets meer van.
Weet je al iets meer, en een geluk dat je de Nederlandse RDW nog hebt. 8)
Ik denk dat ik vrij goed nieuws heb nu. Heb zonet een aangetekende brief van de RDW ontvangen met volgende Tekst.
Voor het voertuig Porsche met het Nederlands kenteken … en het Voertuig Identificatie Nummer …. is op 21 mei 1999 een Nederlands kenteken afgegeven. Het voertuig is op die datum geconformeerd aan de Nederlandse naionale typegoedkeuring met de motorcode 930/10 en een vermogen van 140 KW. Het aantal cilinders was op dat moment 6 met een cilinderinhoud van 2994 cm^3
Dus de motor zat er in toen hij in Nederland werd ingevoerd. Verder hebben ze daar een goedkeuring voor gegeven. Dit alles is in 1999 gebeurd, en als ik me niet vergis is er sinds 1998 het europees gelijksvormigheidsattest. Verder is de wagen dus al ingevoerd geweest in een ander Europees land met de motor. Dit zou normaal toch allemaal voldoende moeten zijn denk ik zo?
Maandag eens werk van maken dan 🙂
Typisch , Europa moet zich houden aan alles wat in Brussel beslist wordt (bvb de Duitsers zijn allesbehalve blij met de Go Karts met stratentoelating maar in Brussel is het licht daarvoor op groen gezet) maar België moet zich niet aan Europa houden (wij mogen bvb NIET met zo’n straattoegelaten Go Kart op de weg rijden) .
Overal mag tuning behalve hier en die Tuningwetten hier trekken op niets en zijn een begrenzing van wat vroeger welmocht/konNet bericht gehad van Dieteren:
Dear,
Concerning the engine-replacement in your car:
You will not be able to get a certificate for this, the belgian law is very clear in this matter, it is forbidden to increase the power of a car when the engine has to be replaced.
The original engine in your car was a 3,0 l / 132 Kw, the new one is a 3,0l but 150 Kw, this is forbidden in Belgium.Sorry to disapoint you, but it is not Porsche which makes the laws.
There is no way to get a homologation for this car in BelgiumBest regards
Dit steekt natuurlijk zeer hard tegen en is alweer een nieuw antwoord. Ik zweer het België is één *** land … Kan misschien beter verhuizen.
Als ik dit nu na de homologatie doe … dan weet niemand er iets van en maken ze er geen problemen over .. Zeer logisch 🙄
Ik snap het ook niet, vind het nogal raar dat ze hier zo moeilijk over doen. Ondertussen weet ik wel niet meer wat ik nog kan doen. Misschien gewoon eens contact opnemen met Porsche Duitsland.
Ik kan moeilijk geloven dat wanneer je een ruilmotor gekregen hebt je wagen niet meer in het verkeer mag… dan gaan er de komende maanden/jaren volgens mij velen aan de kant mogen blijven staan…
Dit is bij Porsche import Nederland dan? En verder is er dus niets te doen?
Ik heb naar Porsche Import gebeld en deze willen geen attest geven voor de motor. Wel voor de verbreder die zou aan de wielen zitten maar daar stopt het bij.
Porsche antwerpen heeft me laten weten dat ik dit ook gewoon kan laten doen bij een Porsche dealer. Gewoon met de auto tot daar gaan dan controleren ze die en dan zou dit ook moeten werken… Enig idee of dit klopt?
Ja het attest voor de motor moet je aanvragen of liefst de vorige eigenaar bij Porsche import Nederland.
Pon Porsche Import
Zuiderinslag 8
3833 BP Leusden
Tel. (033) 49 49 944
Fax. (033) 49 44 180Even een status update:
Naast RSR heb ik aan nog andere Porsche dealers/specialisten gevraagd of ze me konden helpen maar tot nu toe zonder enig resultaat. De enige persoon die echt moeite doet is RSR. Heb ook contact gehad met Verellen, omdat ik voor dat ik de wagen geïmporteerd heb hier al eens contact mee gehad heb. Maar deze hebben tot nu toe nog niet echt gereageerd. Enkel gezegd dat ze eens gingen kijken (vorige week dinsdag) en sindsdien niets meer.Heb ook geprobeerd in Porsche Duitsland maar deze sturen me door naar D’ieteren. Maar krijgt die maar eens vast …
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.