Spoorverbreders, adapters of iets anders?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Spoorverbreders, adapters of iets anders?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
    • Ik zal deze zaak eens proberen in orde te brengen voor u.

        Heb vandaag ook weer plezant nieuws ontvangen. De controle verwacht een attest van mijn “adapters” :/ samen met een attest voor mijn “motor”.

        heb dat van mijn motor eens nagekeken en blijkbaar steekt er een revisie motor in. Een motor uit 82 terwijl de auto zelf uit 80 is. Weet iemand van jullie waar ik hier een attest van zou kunnen krijgen en of het zelfs mogelijk is?

          Och keuring 👿

          Vandaag met het werkpaard geweest .
          Ging steeds naar As en nooit een probleem .
          Ging vandaag naar Alken (kort bij mijn huidig adres) , krijg ik een rood forumulier daar de wagen ineens te laag is geworden (de vorige 3 keuringen was dta blijkbaar geen probleem) 😕 cry:
          Voor dat geld had ik die eraf getrokken want dat kost ze nog niet eens

            Ik ben in Rotselaar geweest. Niet overal doen ze dergelijke keuring en dit was de dichts bijzijnde. Mannen van ministerie nog steeds niet gereageerd op men mailtje 🙁

              Welke keuring was het juist en waar ben je geweest ?

              Luc

                mjah, hadden we beter ook gedaan. Ze wouden eerst niet eens de wielen er af halen. Begin deze week was men vader dan terug geweest, auto op de parking, wiel eraf gehaald. En gevraagd of er iemand kwam kijken. En nog steeds zeggen dat het spoorverbreders zijn.

                Heb nu een mailtje gestuurd naar het ministerie. Hoop dat er meer dan ene zit. Want dien schoolmeesters ofzoiets (vrij bekend denk ik) dien is nog 2 weken op verlof. Verder ook nog geen reply gehad.

                  Onlangs ook meegemaakt op de keuring.

                  Bij mij stonden er voorraan zogezegd ” spoorverbreders “op en hij wist wat hij zei, want hij kwam ze alle dagen tegen ook op moderne wagens

                  Stationchef erbij gehaald die wat ouder en ook wat meer ervaring heeft en de zaak was opgelost.

                  Keurders kunnen niet alles weten, zeker niet van oudere wagens en zouden dus eerst raad kunnen vragen aan een meer ervaren persoon alvorens een wagen af te keuren !!

                  Ik heb een vriend die gewoon alle 4 jaar een nieuwe wagen koopt om van hun “GEZEIK” af te zijn. Is ook een oplossing.
                  😀
                  Yvan

                    Setakira 😆 😆 die zit wel echt

                    WB

                      ……….how Seta……niet uit de bocht vliegen eh……….. 😉

                        Ik heb ook de indruk dat het allemaal wannabe garagistjes zijn die niet voldoen om in een echte garage te gaan werken 🙄

                          Ja dat zou zeker kunnen maar wij komen daar vrij veel snap je en zo een probleem zoals hierboven is beschreven heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Ik heb in het verleden al 1 keer problemen gehad met een 993 bi-turbo van Chris en daar heb ik me even heel boos gemaakt en kort geweest tegen de station chef. Nu normaal als een klant met de wagen naar de keuring gaat kunnen ze hem alles wijsmaken daar wat ze willen, maar als hij een print mee heeft kan hij zich duidelijk maken en hoeft hij niet naar het ministerie een brief te schrijven.
                          Zo hebben ze in het verleden eens problemen ook gemaakt over een regelbare ophanging onder een 964. Volgens hun uitleg zou de wagen een speciale keuring moeten krijgen, maar na veel getouwtrek en scheld woorden hebben ze toch begrepen dat het standaard was. Zo zie je nog een keer wat voor kiekens het daar soms zijn, maar nu ze ons kennen en weten wie we zijn heb ik daar zelden nog problemen.

                            ik snap niet dat jiij moeite moet gaan doen om ze op de keuring te zeggen wat het is.
                            Bij mij is zoiets heel simpel als ik op de keuring ben. Discussie met de stationchef. Deur dicht, auto vastmaken en lijn plat leggen. Stationchef is er dan vlug en dan is het vlug opgelost. Laat die mensen hun werk doen, jij moet dat niet voor hen doen.

                              Normaal neem ik een print mee van de onderdelen lijst en dan leg ik ze ook uit waarom het gebruikt word. Nu ze hebben me er altijd doorgelaten en mooit geen probleem van gemaakt.

                              Luc

                                Nu dat het naar het ministerie is hoop ik dat deze daar niet te moeilijk meer over doen na dat ik hun een mailtje met de uitleg heb verstuurd. Anders zal ik inderdaad zoiets moeten doen. Of eens mailen naar Porsche Duitsland voor een papiertje. Heb al opgemerkt dat deze veel sneller reageren 🙂

                                  Als het niet goed komt een officieel document vragen aan Dieteren, had ook problemen in de keuring met mijn 16″ fuchsen, volgens de keuring moesten het 15″ zijn stond zo op hun microfiche, had van Dieteren copy’s gekregen via mail dat ik wel de 16″ mocht plaatsen (was een update geweest), toonde dat aan hun en dit was voor hun geen officieel document, hebben hem dan toch met een opmerking doorgelaten, nadien een officieel document gevraagd aan Dieteren dat wel voorzien was van de nodige handtekeningen en logo’s. Hun documentatie is blijkbaar ook niet up to date.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.