Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › spoorverbreders boxster
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 7 maanden geleden door stef.
-
Ik lees overal bij het Tequipment van boxster(ook de S) dat de spoorverbreders maximaal 5mm mogen bedragen, met verlengde bouten gemonteerd moeten worden en dat daar een porsche-certificaat bij nodig is. Nu lijkt 5mm mij zo weinig. Wie heeft er ook spoorverbreders op zijn boxster?, hoe breed?, met certificaat? en wat zijn de ervaringen?
Heeft het leggen van spoorverbreders ook nog hetzelfde effect als de wagen niet verlaagd is?
PS. Heeft er misschien ook nog iemand een paar in nieuwstaat liggen,
greez
Wimde mijne zitten op een Boxter van een maat, is een “boxterkit” van techart, boxter niet verlaagd, het is wel mooier dat de wielkasten nu gevuld zijn,
doe ze wel niet weg want komen op de 928 in maart 😉
Die zijn dan normaal 15mm vooraan en 18mm achteraan, toch 3x zoveel als voorgeschreven. Twijfel echt wat ik daarmee moet en of je die 5mm wel merkt…..
15mm spoorverbreders heb ik hier nog twee nieuwe sets liggen 😉
Spoorverbreder wordt op as geschroefd en velg op spoorverbreder.Hey, wat moeten die kosten en zouden ze op mijn Boxster passen ?
Thanks !
De Boxster is verlaagd met een stel vaste H+R’sZe mogen weg aan inkoopprijs daar ik ze destijds voor mijn 911 besteld had , maar ze pas aankwamen toen ik mijn elver verkocht.
De PowerTech 120€ voor de set
De H&R 115€ voor de set.Hey,
Is dat 15 mm per as, of per wiel ??
Kan dat op de voorste wielen ook gemonteerd worden ?
Als ze zouden passen wil ik ze wel.
Enige probleem dat ik heb : gaan mijn banden mijn wielkast niet toucheren ?Die zijn 15mm per wiel oftewel 30 per as.
Of ze gaan raken moet je even meten.Koen, een set is dat dan voor én achter(en 15mm voor en achter dan)of voor één as?
Eén set is steeds voor één as (dus twee spoorverbreders) 😉
Er liggen nu 255-ers (’17duims) banden vanachter op men boxster.
Als ik meet tussen de buitenste rand van de band en de carrosserie zie ik zo precies geen mogelijkheid meer om er nog spoorverbreders op te zetten. Kan dit of moet je meten tussen de velg en de carrosserie?zo veel te beter dat je geen spoorverbreders moet gebruiken 😀
volgens mij goed gemeten, doe dit ook zo want zie eens dat de band de carrosserie raakt in een diepe put, het zou er mooi gebuild kunnen uitzien 😥Anoniem15 januari 2006 om 13:28Hetgeen dat je kan doen is je kassen laten uitrollen, spoorverbreder erop, wagen nog naar beneden en een bumpstop erop. Let wel, Moet wel erg oppassen dan voor de onderkant….. hoe lager hoe gevaarlijker….
vraagske , ik heb ne Boxster van 97′ met org. Porsche classic velgen (veel spaakskes) , ik heb me 2 spoorverbreders van 18mm gekocht voor vanachter .
Nu heb ik deze ook eens vanvoor gemonteerd , en volgens mij gaat dat ook (komt mooi gelijk met de kas en raakt niet),
heeft er iemand ervaring met 18mm verbreders vanvoor op ne Boxster in combinatie met org. Classis velgen ? ❓
Porsche greetzz Stef.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.