Spoorverbreders of nieuwe velgen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Spoorverbreders of nieuwe velgen

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Ik heb jullie advies en mening nodig. Naar mijn smaak zitten mijn wielen iets te diep in de wielkast. Ik heb de optionele 16″ fuchsen, fabriek af geleverd.
      Ik voorzie nu 2 mogelijkheden:

      – gaan voor 25 mm spoorverbreders. (goedkoop, maar eigenlijk verboden in België)
      – of 4 nieuwe replica fuchsen: klik hier Al dan niet met de voorgestelde banden, dit is sowieso een kost die er toch aan komt.

      Zo ziet het er nu uit:

      achterwiel001.jpg

      Zo zou ik het graag hebben:

      wielkast2.jpg

      Ook dit nog, ik vind dat de wagen net iets te laag zit, ik zou hem een 2-tal centimeter verhogen.

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
    • PDS

        2 stuks van 18mm Techart ! Inclusief moeren en diefstalmoeren :coolness:

          [quote=”pds trading” post=179380]Ik heb nog spacers liggen :up:[/quote]

          Welke breedte ?

          F

            @pds trading: Ik heb vorige week m’n bestelling al geplaatst bij FVD dus is helaas te laat.

            @fdewinter: ik rij zelf naar de keuring met de *porsche en ben in al die jaren nog maar één keer terug gemoeten omdat m’n lichten verkeerd waren afgesteld. Voorlopig is er voor mij dus geen meerwaarde om de garage naar de keuring te laten rijden. Als je de spacers zelf 1x per jaar verwijderd voor de keuring kan je ineens ook eens goed je wielkasten inspecteren (zeker bij zo’n klassieke 911 een must). Toch bedankt voor de tip. :drink:

            PDS

              Ik heb nog spacers liggen :up:

                Ik heb nieuwe velgen destijds laten plaatsen op de 4S met spoorverbreders, lijkt me nog steeds de mooiste oplossing. Alleen de keuring kan een probleem geven, maar je kan de keuring ook laten uitvoeren door de garage he, scheelt meestal een rit of twee en bespaart je ook dat je een demontage en montage moet doen.

                F

                  Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hun velgen gaan verwijderen om hun spacers op te blinken hoor.
                  Ging me trouwens niet over het prijsverschil. Ik dacht er gewoon gezien te hebben met en zonder deze behandeling en zag er het praktische nut niet van in.
                  (Degene die ik besteld heb zijn ook geanodiseerd)
                  Foto’s volgen sowieso nog. :drink:

                    Wegroesten zal ze inderdaad niet. 😆 Maar met wat pech wel lelijk worden.

                    Ik hoop dat je gelijk hebt en dat je er achter de Fuchs niet veel van gaat zien. 🙂

                    Was het prijsverschil zo groot dat je voor de niet geadoniseerde gekozen hebt (als ik zo nieuwsgierig mag zijn)?

                    Niet vergeten fotootjes te plaatsen van voor en na. 😉 Ik ben namelijk zeer benieuwd.

                    F

                      @WES-RS: Bedankt voor de info maar dan blijft nog het feit hoeveel je ziet van zo’n spacer (zeker bij een Fuchs-velg). Lijkt me dus in mijn geval geen meerwaarde te hebben (aangezien het anodiseren in dit geval enkel zorgt voor een mooi zicht want die alu-schijf zal echt niet wegroesten hé) .

                      @Targa84 : Is het dan niet gewoon een kwestie van onderstaande type van bout uit de spacer te kloppen en de juiste maat erin de kloppen?

                      P.S. Ik heb m’n bestelling geplaatst bij FVD dus binnenkort krijgen m’n Fuchskes (6J/7J) 15mm vooraan en 33mm achteraan :happydance:
                      (voor m’n eigen veiligheidsgevoel ook maar ineens ‘anti-diefstal’moeren besteld)

                        [quote=”targa 84″ post=161565]hoi
                        ik heb 25mm spacers gedaan achter
                        staat erg goed nu
                        voor wilde ik 15mm monteren
                        maar die passen niet komen van een sc
                        ik heb 3.2
                        :drink:[/quote]
                        ze passen wel maar de bouten waren de verkeerde van een sc
                        weet niet welke ik dan wel moet hebben om ze toch te monteren op 3.2
                        :drink:

                          Anodiseren is een oppervlaktebehandeling om metalen zoals aluminium en titanium te voorzien van een oxidelaag.

                          Anodiseren gebeurt door middel van een elektrolytische behandeling. De oxidelaag is hard, poreus en slijtvast. Daarna kan door afsluiten van de poriën (sealen) de corrosiebestendigheid worden verbeterd.

                          Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Anodiseren

                          F

                            Even dit oude topic terug naar boven halen aangezien ik met de aanschaf van originele 6 & 7J Fuchs ook iets wil aanpassen.
                            Bij de zoektocht naar spacers zie ik nogal uiteenlopende prijzen:
                            Rose Passion : 213,60 Euro/paar
                            FVD : 69Euro/stuk dus 138 Euro/paar

                            Aangezien ik nog een spacer van 33mm heb liggen en nog eentje die wat breder is zou ik ook de brede spacer kunnen laten afdraaien maar voor die 69€ kan ik al beter een nieuwe kopen veronderstel ik. (wel nog even bekijken welke maat aangezien FVD geen 33mm verkoopt)

                            Kwestie van het verschil in pijs kan me toch niet voorstellen dat er zoveel kwaliteitsverschil tussen zit? :think:
                            P.S. Bij die van FVD zie ik dat ze soms geanodiseerd zijn => wat is hier het voordeel van?

                              [quote=”G-man” post=161722]
                              Ik snap natuurlijk ook dat het uitzicht niet voor iedereen even belangrijk is en dat de imi’s ook veel voordeliger geprijsd zijn. …[/quote]Origineel was op dat moment niet voor handen en de imi’s wel. En dat ik er eenmaal mee ging rijden bevielen ze zo goed dat ze er nu nog onder zitten. Spacers achter een 6 of 7J vind ik niet mooi daar je geen bredere randen hebt.

                              J

                                [quote=”bully” post=161642][quote=”Rudolf” post=161640]Een Porsche verdiend toch beter dan een replica Fuchs,

                                [/quote] Ik merk het verschil niet. Zijn makkelijk schoon te houden enz.[/quote]

                                Ik merk het verschil heel dikwijls wel, enkel door er naar te kijken.
                                Dikwijls pik je de namaak er gewoon uit op het zicht.

                                Ik snap natuurlijk ook dat het uitzicht niet voor iedereen even belangrijk is en dat de imi’s ook veel voordeliger geprijsd zijn. Zelfs de nieuwe “Fuchs”velgen die nu op de nieuwe modellen te krijgen zijn bij Porsche zijn imitatie… go figure…

                                J

                                  FVD.de verkoopt spoorverbreders en adapters gemaakt door H&R, goe spul.
                                  TUV gekeurd (maar dat wil niet zeggen dat je er op de keuring mee wegkomt hoor…)

                                  Anoniem

                                    Dag Peter, bedankt voor het compliment, maar traga is hij niet hoor 😉

                                    Probleem bij dergelijke aanbieders is dat er zo weinig info bij staat. Merk, CE / TUV keuring, …

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.