Sporadisch benzinegeur 968 cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 Sporadisch benzinegeur 968 cabrio

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Op bepaalde momenten is er een benzinegeur, ook bij het openrijden. Ik lijk het niet te kunnen linken aan het tanken en zie ook nergens lekken. In stilstand is er ook nergens een benzinegeur. Onder de motorkap ruik ik ook niets. Lijkt vooral te zijn als we net vertrokken zijn (bvb. Na een terraske gedaan te hebben).
      Iemand ervaring mee?

    3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
      • Ik heb hetzelfde voor met de 944 cabrio. Bedankt voor de tips. Zal het eens nakijken.

        Anoniem

          Alvast bedankt voor de info!!!

          123

            Je kan best eens dieper zoeken, het is te gevaarlijk als er ergens lekt.

            1 Kijk de hoofd benzine leidingen na, die zijn ondertussen al redelijk oud en durven wel eens versterven. Zeker als je 95 met bioethoanol tankt.
            Het is hoedanook al een gevoelig punt op de 944 reeks

            De leiding achter naar voor en de retour zijn staal.
            Maar er is aan beide kanten een rubberen slang die de stalen leiding aansluit op de tank achteraan, en de injectie vooraan.

            Die slangen , als die nog niet zijn vervangen op je auto, zijn nu toch ongeveer redelijk gaar.

            Achteraan kun je die rubberen slange bovenaan de tank vinden.
            Er is een toegangsdeksel in je kofferbak, onder het tapijt.

            Voorran zijn de slange zichtbaar onder de motorkap.

            inspecteer voor en achteraan de rubberen leidingen, als je haarscheurtjes ziet.. dan zijn ze rijp voor vervanging.

            2 Er is ook de vul slang van je tank, die kan ook gaan lekken, die zit wat meer onder bekleding..
            Als 1 niks oplevert , kijk je die best ook eens na.

            3 Druk regelaar of de demper op de fuel rail kan kapot gaan, enk in bepaalde gevallen ook benzine lekken en zo via je cockpit blazers binnen stinken.

            Ik gok dat de reuk van vooraan komt
            En het is heel beperkt omdat het meteen wegwaait. #3 is niet onwaarschijnlijk, het systeem blijft na afzetten motor onder druk voor de herstart.
            Als je een druk meter op de rail zet, zal je vermoedelijk zien dat hij redelijk rap zijn druk verliest.. Maar das gewoon een gok

          3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.