Je kan best eens dieper zoeken, het is te gevaarlijk als er ergens lekt.
1 Kijk de hoofd benzine leidingen na, die zijn ondertussen al redelijk oud en durven wel eens versterven. Zeker als je 95 met bioethoanol tankt.
Het is hoedanook al een gevoelig punt op de 944 reeks
De leiding achter naar voor en de retour zijn staal.
Maar er is aan beide kanten een rubberen slang die de stalen leiding aansluit op de tank achteraan, en de injectie vooraan.
Die slangen , als die nog niet zijn vervangen op je auto, zijn nu toch ongeveer redelijk gaar.
Achteraan kun je die rubberen slange bovenaan de tank vinden.
Er is een toegangsdeksel in je kofferbak, onder het tapijt.
Voorran zijn de slange zichtbaar onder de motorkap.
inspecteer voor en achteraan de rubberen leidingen, als je haarscheurtjes ziet.. dan zijn ze rijp voor vervanging.
2 Er is ook de vul slang van je tank, die kan ook gaan lekken, die zit wat meer onder bekleding..
Als 1 niks oplevert , kijk je die best ook eens na.
3 Druk regelaar of de demper op de fuel rail kan kapot gaan, enk in bepaalde gevallen ook benzine lekken en zo via je cockpit blazers binnen stinken.
Ik gok dat de reuk van vooraan komt
En het is heel beperkt omdat het meteen wegwaait. #3 is niet onwaarschijnlijk, het systeem blijft na afzetten motor onder druk voor de herstart.
Als je een druk meter op de rail zet, zal je vermoedelijk zien dat hij redelijk rap zijn druk verliest.. Maar das gewoon een gok