sportievere sound voor SC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 sportievere sound voor SC

  • Maker
    Discussie
  • Ik word hier net wakker om naar mijn werk te vertrekken, maar toch nog even snel een vraagje… 😆

    Ik zou in de nabije toekomst iets willen doen aan het ‘geluid’ van mijn sc-tje. Niet dat dit niet mooi zou zijn, elke P klinkt standaard al ok, maar ik zou het leuk vinden moest hij een iets sportievere en zwaardere sound hebben. Het meest voor de hand liggend is natuurlijk één of andere sportuitlaat monteren, maar wanneer ik hem onlangs kocht was er nog niet zo heel lang geleden een volledig nieuwe RVS-uitlaat, inclusief kachelpotten op gemonteerd. Beetje zonde dus om meteen de hele handel terug te gaan demonteren. Ik zag op de fabspeed site iets van een bypass die kan gemonteerd worden, hij kost ook (bijna) niets , slechts $50, en de montage lijkt erg simpel, maar weet niet of dit ok is. Als je op de link klikt en scrolt naar beneden vind je hem onder de naam “911 Muffler Bypass Pipes ” en je kan een demontratievideotje bekijken.
    http://www.fabspeed.com/911Carrera.html
    Wat is jullie idee van dit en hebben jullie evt andere tips? Het gaat me dus enkel om de sound van de P, extra PK’s interesseren met niet echt.
    Alle tips welkom
    Bedankt

    [/url]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
    • [quote=”carrera 3.0″:1lsjpr0l][quote=”RSR”:1lsjpr0l]gaatjes boren helpt nietsmaar een kelk set monteren is echter wel hoorbaar en voelbaar[/quote]

      Past zo’n kelk dan ook op motoren met K-jetronic ❓

      Ik dacht dat zo’n kelk enkel vanaf de 3.2l kon gemonteerd worden 😳 [/quote]

      Het is eigenlijk een open filter dan maar het bestaat zeker

        [quote=”RSR”:3chagmm7]gaatjes boren helpt nietsmaar een kelk set monteren is echter wel hoorbaar en voelbaar[/quote]

        Past zo’n kelk dan ook op motoren met K-jetronic ❓

        Ik dacht dat zo’n kelk enkel vanaf de 3.2l kon gemonteerd worden 😳

          gaatjes boren helpt nietsmaar een kelk set monteren is echter wel hoorbaar en voelbaar

            Als je kost wat kost enkel en alleen meer geluid wil, kun je ook nog gaten boren in het luchtfilterhuis. Bovenkant liefst 😀

            Gegarandeerd meer sound, vooral optrekken in de lagere toerentallen. (naar ‘t schijnt)

            Of dat het ‘t vermogen ten goede zal komen betwijfel ik zeer. Integendeel … Velen beweren (terecht) dat er hierdoor te warme lucht wordt aangezogen, ten koste van o.a. het vermogen. 👿

              die 6 à 7 pk zijn absoluut niet voelbaar.
              ik betwijfels zelfs 20 pk, maar ik heb toch liever ‘meer’ dan ‘minder’, zeker als deze ingrepen makkelijk en goedkoop zijn, toch?
              bovendien kan je 15 kilogram besparen op de einddemper. Neem daar nog eens 15 kilogram bij door de achterbumper te vervangen door een polyestermodel en ge zijt vertrokken… Hangt er natuurlijk van af wat je doelstelling is.

                [quote=”ferdy”:3topsyl7]Denken jullie dat die 6 à 7 PKjes winst voelbaar zijn !!!!

                Wat gebeurd er als je uit de originele PRE-SILENCER alles uitneemt en terug opsteekt, heb je dan ook geen 6 à 7 PK meer en is het geluid dan anders ????

                Dan heb je toch ook een ” ByPass ” of anders gezegd een lege buis ?

                Heeft iemand dit al geprobeerd ??

                De scheidingsmat in de motorruimte wegnemen geeft niet alleen meer geluid maar men moet niet vergeten dat de oorspronkelijke bedoeling is om de WARMTE uit de cockpit te houden.

                Ik rij ALTIJD met de bestuurdersvenster open, zo kan je best genieten van het geluid !!

                Yvan 😛 [/quote]

                😀 D

                  Denken jullie dat die 6 à 7 PKjes winst voelbaar zijn !!!!

                  Wat gebeurd er als je uit de originele PRE-SILENCER alles uitneemt en terug opsteekt, heb je dan ook geen 6 à 7 PK meer en is het geluid dan anders ????

                  Dan heb je toch ook een ” ByPass ” of anders gezegd een lege buis ?

                  Heeft iemand dit al geprobeerd ??

                  De scheidingsmat in de motorruimte wegnemen geeft niet alleen meer geluid maar men moet niet vergeten dat de oorspronkelijke bedoeling is om de WARMTE uit de cockpit te houden.

                  Ik rij ALTIJD met de bestuurdersvenster open, zo kan je best genieten van het geluid !!

                  Yvan 😛

                    [quote=”stefx911″:4oq8ev50]Eens gelezen:
                    Bypas +/- 10 a 11PK winst
                    Sportdemper +/- 3 a 5 PK[/quote]

                    Kan zijn … 😯

                    Vele (sportuitlaat)firma’s goochelen op papier met pk-winsten, terwijl het op de vermogensbank dikwijls een dikke teleurstelling is ❗

                    Naar mijn bescheiden mening denk ik dat er max. 7 à 8 pk kan gewonnen worden met veranderingen aan de uitlaat.

                    Hang er voor onze modellen een volledige van een 2.4/2.7rs onder en je hebt dé mooiste sound én 7 pk meer. Maar voor die prijs kun je d’er misschien een zetten van Europipe …

                      Eens gelezen:
                      Bypas +/- 10 a 11PK winst
                      Sportdemper +/- 3 a 5 PK

                        [quote=”stefx911″:3q720ozj]dacht wel dat de bypass de meeste PK winst leverde (ivt sportdemper)[/quote]

                        ❓ ❓ Geen idee, kan zijn in combinatie met sportdemper …

                          dacht wel dat de bypass de meeste PK winst leverde (ivt sportdemper)

                            Denk dat uitlaat/kachelpotten van SC en Carrera 3.0 dezelfde zijn …. Mij vertelden ze ooit dit :

                            1) Wil je een superuitlaat en pk winst : koop een Europipe ;

                            2) Wil je een supergeluid én 6 à 7pk meer : steek kachelpotten met de spaghetti-uitlaten van een 2.4 of 2.7rs EN de eindpot met 2 ingangen. Een paar zaken moeten nog aangepast worden (oa olieleiding) ;

                            3) Wil je enkel meer geluid : het mooiste geluid bekom je door de eindpot open te snijden, alles eruit halen, terug proper dichtlassen.

                            Opmerking : – Met een bypass verkrijg je géén diepere/sportievere “brom”.

                              [quote=”willy_911″:endzjmyj][quote=”RSR”:endzjmyj]Ik kan ze ook leveren maar dan moet ik wel eerst je wens kennen[/quote]

                              Hallo,
                              Wat moet een bypaas voor een 911 van 1983 kosten aub[/quote]

                              Ik dacht iets van een 250 euro

                                Idd, de wereld is heel klein!

                                Om meer motorgeluid IN de wagen te hebben kan je alvast de isolatiemat achter de motor verwijderen.
                                Zou kunnen dat die al weg is, moet eens kijken. Die verduren meestal na meer dan 20 jaar…
                                Bij mijn S is die er ook tussenuit…

                                Als we eens wat tijd teveel hebben moeten we anders onze einddempers eens wisselen hé Walter… ben eens benieuwd naar de Sound van beide dan

                                  Bedankt Stef, voor het compliment. Jouw Porsches mogen er trouwens ook zijn. Erg mooie S en prachtige 964 die dan uiteindelijk afkomstig blijkt te zijn van de vader van mijn kleinste zoontje zijn beste schoolkameraadje, hahaha. Wat is de wereld toch klein, hé? 😆

                                  Ik heb idd al de bypass en meer dan waarschijnlijk een soort van sportdemper. Deze werden geplaatst door de vorge eigenaar, niet zo erg lang voor ik de P kocht; Ik heb echter geen documentatie van het uitlaatsysteem en bij navraag bij de verkoper moest hij me ook het antwoord schuldig blijven. Hij wist me alleen te vertellen dat hij een compleet nieuw RVS systeem wilde en dat de garagist hem voorstelde om de keuze te maken tussen een sportievere sound of meer pk’s. Dacht dat die twee sowieso samenhingen, maar allé. Heb er vandaag nog eens naar staan luisteren, ik vind het geluid zeker niet onaardig, maar ook niet meer dan dat. Ik zou toch echt een wat donkerder en ruiger, meer gorgelend, geluid willen. Ik weet het, ik ben waarschijnlijk ne moeilijke mens. 😉 Ik had de P ook liever wat meer gehoord IN de wagen. als ik nu rustig tour, hoor ik nauwelijks iets, en dat vind ik jammer. Is er echt geen sporteinddemper die wat smeriger klinkt, ook wat meer volume geeft, zonder dat men de buurtbewoners wil gaan evacueren?? Enige tips?

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.