Sportomatic ombouwen naar 915 bak

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Sportomatic ombouwen naar 915 bak

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Heeft er iemand ervaring met het ombouwen van een Sportomatic naar een 915 bak?

    Ik heb een 1971 targa ‘E’ sporto en zou me willen informeren om deze te laten ombouwen.

    thx
    Peter

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • De Sporto bij Beerens

        Wat is intussen verkocht ?

        Idd. Heb ook een 964 manueel. Een 964 tiptronic is naar het schijnt wat aan de luie kant…

          Had ik uiteraard al gelezen 😉 Is intussen verkocht. De mijne is toch wel specialer : een 2,2 E ipv 2,0 T van ’68 8) 8)

          Misschien is dat ook wel mijn bedenking : de 2,2 E heeft best wel power en misschien past een T beter bij een sporto (alhoewel testen van destijds geen performantieverschil gaven…) -> klinkt als eeuwige discussie die we tegenwoordig voeren betreffende tip of schakel.
          Ik heb een 964 manueel en ook daar zou ik niet graag een tiptronic hebben…maar…. over smaken valt niet te twisten 😉

            In de autowereld nr 184 van 14 december staat een hele special van Porsche.
            Staat op pagina 92 een hele reportage over een 911 T Sportomatic van 1968. Staat te koop bij Beerens dacht ik

            Lees dat eens en misschien hou je hem wel gewoon bij!

              Bedankt gasten! Ik ben overtuigd!

              [/img]

                Zoals Dave hier al vertelde gaat dit en bom geld kosten en als je de wagen zo laat ga je er nog veel centen kunnen van krijgen geloof ons gerust maar

                  Kan misschien even duren voor je de gescikte koper vindt maar die zijn er zeker.
                  Zoals David al aangaf: ze zijn zeldzaam aan het worden!

                    Bedankt voor de input.
                    Ik maak er beter werk van om hem te gaan aanbieden 😥

                      Hoi Peet,

                      bij de ombouw komt heel wat kijken en dit is als je het niet zelf doet een kostelijke affaire.
                      Er komt echt wel meer bij kijken dan een derde pedaal op de vloer te schroeven voor de koppeling…
                      Zoals Stef al vertelde zou ook ik de wagen sportomatic houden als je de waarde wil behouden van de wagen. Je kan deze meer dan waarschijnlijk voor een aardig bedrag verkopen en op zoek gaan naar een goede handgeschakelde.
                      Als je het bedrag van je aankoop rekent + de aankoop van een 915 bak + koppeling + pedalen en accessoires + werkuren dan kan je volgens mij al een heel mooie handgeschekelde kopen.

                      Daar tegenover staat dan weer dat als je zelf handig bent en wel wat van techniek kent en bovendien een 915 + koppeling en een pedalenset met toebehoren voor een aardige prijs kan kopen dat het wel kan lonen als je de wagen voor jezelf houd.

                      Hou wel in je achterhoofd dat originele sportomatics zeer zeldzame vogels aan het worden zijn en dat hun waarde gaat blijven stijgen…

                        Goed alternatief lijkt me

                          Zou kunnen…

                          De enige reden dat ik het zou doen is dan ook om het rijplezier te verhogen.

                          Alternatief is deze te verkopen en op zoek naar originele schakel.

                            Waaarom ? Lijkt me voor de waarde van de wagen geen goede zaak.

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.