Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › sportuitlaat
- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 6 maanden geleden door torig.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Grmbl ; ze hadden wat tegenslag met een technieker die door omstandigheden vroeg(er) wegmoest. Dus de afwerking staat gepland voor deze ochtend. Het spul zit er allemaal op/in/aan maar het interieur moest er nog terug in komen.
[quote=”fdeville”:30umu54x]
En wat vind je van het geluid ? Tevreden ?[/quote]Ze kregen hem gisteren niet af, want er was “een verkeerde kabel bij”. De juiste was voor vandaag dan besteld.
Ik zit dus zéér ongeduldig op een telefoontje te wachten van Carrera Motors. Hopelijk dat ik tegen 17u vanavond meer “hoor” 😉
Ik hou je op de hoogte!
Ik heb onde mijn 996TT een Supersprint uitlaatsysteem zitten met tevens nieuwe spruitstukken. Is wel prijzig, maar heb je wel wat…. 😆 ➡ ..pk meer.
Hierbij wat video van mij..
http://www.youtube.com/watch?v=r3j2bQJBpdk
http://www.youtube.com/watch?v=UvkeuEjPUBo&feature=relatedAnoniem27 mei 2008 om 01:04[quote=”torig”:1lro467n]Mijn PSE mét knop is besteld 😀
Vrijdag gaat de P binnen, maandag à dinsdag mag ik er dan achter.Heb er direct ook de PDC bijgenomen, weliswaar “kleintjes” (whatever that may be. Geven dezelfde functionaliteit maar het zijn gewoon kleinere ‘tjoepen’. En CM stelde het zelf voor, dus ‘t zal wel origineel spul zijn (bijvoorbeeld de PDC van de 997, die zijn inderdaad kleiner 😛 )[/quote]
En wat vind je van het geluid ? Tevreden ?Mijn PSE mét knop is besteld 😀
Vrijdag gaat de P binnen, maandag à dinsdag mag ik er dan achter.Heb er direct ook de PDC bijgenomen, weliswaar “kleintjes” (whatever that may be. Geven dezelfde functionaliteit maar het zijn gewoon kleinere ‘tjoepen’. En CM stelde het zelf voor, dus ‘t zal wel origineel spul zijn (bijvoorbeeld de PDC van de 997, die zijn inderdaad kleiner 😛 )
[quote=”plumber”:1gfdqhef]En je kan denken dat je nog steeds met een P rijdt als je in de Skoda zit …
allee, ze behoren toch alle twee tot dezelfde groep hé 😆 😆 [/quote]Wauw twee porsches op de’n oprit 😆
Met de skoda rij ik zorgeloos. Parkeren waar er ook plaats mag zijn en geen seconde liggen aan denken. Ongeval > onniumverzekering, diefstal > idem, mechanische stukken > fabrieksgarantie …En als ik nu eens “onozel” wil doen of echt gaan cruisen met de P is het terug plezanter. Want dagelijks gebruik = heel snel het “moe” zijn 😉
ben benieuwd voor deze avond als ik thuiskom : ze zijn normaal een ganse dag bezig met een speciale behandeling voor de lak. Factuur gaat naar de carrossier 😀
[quote=”fdeville”:3djqsc23][quote=”torig”:3djqsc23]Heeft er iemand een geluidsfragment van de sportuitlaat die UIT staat?
Beetje een vreemde vraag misschien, maar als’t bijna geen verschil uitmaakt kan ik beter dat geld in mijne zak houden.[/quote]
Je mag er altijd eens life komen naar horen, woon in Haaltert, vlakbij Aalst, dus niet zo ver van Gent. En tijdens de week zit ik er dikwijls mee in Brussel. Indien interesse, stuur me een PM.[/quote]Top voorstel!!! Merci!
Ik zal u eens PMen en dan spreken we wel wat af 😉
[size=75:3djqsc23]Heb ook getwijfeld om een CLS te kopen. Maar ‘t hart zei 996 😈 [/size]
Anoniem24 april 2008 om 22:20[quote=”plumber”:1rybcx5q]En je kan denken dat je nog steeds met een P rijdt als je in de Skoda zit …
allee, ze behoren toch alle twee tot dezelfde groep hé 😆 😆 [/quote]
Euch…niet overdrijven hé. VW en Audi en Skoda en Seat en Lambo en Bentley (en zelfs Bugatti) behoren tot dezelfde groep, Porsche niet hé. Porsche is wel eigenaar van (als ik me niet vergis) zeker 30% van de aandelen van VAG. Of is het intussen al 50% geworden ? Laat ons zeggen dat ze “very close related” zijn.En je kan denken dat je nog steeds met een P rijdt als je in de Skoda zit …
allee, ze behoren toch alle twee tot dezelfde groep hé 😆 😆[quote=”WB”:3az2vpme]Pfffffff mannen……..ik werk op de gemeente…………als ze der beginnen over te zagen zeg ik altijd dat ik de p. van men ma gekregen heb en dat er gene cent van men “pré” inzit……… 😆 zijn ze allemaal direkt stil…lachen geblazen zenne…….en krijd ondertussen al rustig 12 jaar verder…. 8) [/quote]
Ik zeg vaak dat het de auto van mijn vrouw is 😉 als ze komen zeveren 😉
Terzijde: een Mercedes CLS is een schitterende wagen maar in mijnen ML heb ik nog meer ruimte en comfort hoor 😉
Anoniem24 april 2008 om 15:24[quote=”torig”:2drpbely]Heeft er iemand een geluidsfragment van de sportuitlaat die UIT staat?
Beetje een vreemde vraag misschien, maar als’t bijna geen verschil uitmaakt kan ik beter dat geld in mijne zak houden.[/quote]
Je mag er altijd eens life komen naar horen, woon in Haaltert, vlakbij Aalst, dus niet zo ver van Gent. En tijdens de week zit ik er dikwijls mee in Brussel. Indien interesse, stuur me een PM.Pfffffff mannen……..ik werk op de gemeente…………als ze der beginnen over te zagen zeg ik altijd dat ik de p. van men ma gekregen heb en dat er gene cent van men “pré” inzit……… 😆 zijn ze allemaal direkt stil…lachen geblazen zenne…….en krijd ondertussen al rustig 12 jaar verder…. 8)
Awel ik heb geen knopke om dat uit en aan te zetten. Altijd lawaai 😆 .
Eerlijk gezegd is bij mij stilaan het porschevirus aan het verdwijnen. Even een testrit met een mercedes CLS (AMG versie) mogen doen en ik ben weeral verkocht. Is een bom, een luxesalon en vier deuren (handig met twee opgroeiende peuters).Probleem porsche uitstraling bij klanten is nu sinds twee weken ook opgelost : nieuwe skoda octavia break gekocht (leasing = goedkoper dan de maandelijske benzine voor de porsche) en servicewagen van gemaakt. Het enige wat een klant nu nog zegt is dat dit wel een handige wagen is om montages te komen doen 😉 .
Torig,
Je bent blijkbaar, zoals ik, IT consultant. In die grote bedrijven valt het nog mee met jaloerse mensen alhoewel de bedienden wel eens durven spreken over de “rijke” zelfstandigen.
Meestal is mijn antwoord dan dat ik s’avonds gerust wat tijd wil uittrekken om hen uit te leggen hoe zelfstandig te worden en dat ze s’anderedaags gewoon hun ontslag moeten geven aan hun baas…
Vanaf dan zijn ze ook rijk en kunnen ze ook nen dikke wagen bestellen bij de BANK… 😯
Vaak is het dan “jamaar, zo bedoelde ik het niet hoor…”. De meeste hebben wel graag een dik loon maar hebben geen zin om er hard voor te werken… Om dan nog maar te zwijgen over werkzekerheid, ziektes, pensioen, etc…Maar ben ook werkzaam in de KMO wereld als ITer en daar wordt een P aanzien als winst maken op de kap van de anderen… Is de echte realiteit. Mijn doordeweekse wagen is een SUV en zelf daar krijg ik soms opmerkingen over … (maar mijn kwinkslag is dan meestal “trek het u niet aan, hij is ingeschreven als lichte vracht” 😆 )
[quote=”Audiotronics”:185ydec9][quote=”plumber”:185ydec9]Ik ga met de P niet naar klanten, kwestie van hen niet nodeloos ongerust te maken dat ze teveel betalen voor mijn diensten… 😯
Bij mij is de P dus een weekend wagen…. 😆 [/quote]
Zelfde probleem gehad. Moest naar een bedrijf voor een vrij grote bestelling van GSM’s en navigaties. Contract kwijt door de P (ben er vrijwel zeker van). Nu heb ik dus een skoda octavia als servicewagen en daar hebt ge nooit een probleem mee. Dat wordt aanvaard als een gewone firmawagen (is ook zo 😆 )
Op mijn 996 4S zit een sportuitlaat en het enige nadeel ervan is dat mijn vrouw mij nog altijd ‘s nachts hoort thuiskomen na een nachtje stappen 😥 .[/quote]
Ik moet de eerste er nog over horen klagen, tegen mij dan zelf.
Op zich weet ik ook wel dat er jaloerse mensen zullen zijn enz enz, maar als ik daarnaar kijk dan lig ik al lang onder de zoden voor ik mijn ding eens kan doen 😉Over prijs mogen ze me aanspreken. Ik zit nu aan ongeveer 1/3e van de dagprijs waarvoor ik in Parijs aan klanten werd euh “verhuurd” – voor die prijs hebben ze nét een juniorprofiel bij een groot consultancybedrijf.
Ik speel in op een nichemarkt (“ethical hacking”) ; er zijn uit het hoofd géén 30 mensen in België die er zich fulltime mee bezig houden…Het helpt ook dat ze initieel de wagen nooit zien, en daarna is’t contract toch getekend voor 3 – 6 – 12 maand 😛
Ivm dat horen thuiskomen: is dat met of zonder knopje?
Heeft er iemand een geluidsfragment van de sportuitlaat die UIT staat?
Beetje een vreemde vraag misschien, maar als’t bijna geen verschil uitmaakt kan ik beter dat geld in mijne zak houden.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.